Як дурять покупців у період божевільних знижок: відповіль експертів
Настає день Х – Чорна п’ятниця. Поки ми складаємо списки покупок, маркетологи будують плани, як заробити більше. 1News розповідає, як не потрапити в пастку в період божевільних знижок та не витратити всі гроші на непотрібні товари.
Вміння продати товар – це справжня наука! Рекламники, піарники та маркетологи день і ніч розробляють нові схеми впливу на нашу підсвідомість.
У програмі “Ранок з Україною” Марія Мельник та Григорій Герман розповіли, як не потрапити в пастку і не придбати непотрібний товар.
Насамперед, потрібно знати трюки та маніпуляції маркетологів.
Колір товару
Вся побутова техніка з яскравим забарвленням або зі смужками впливає на психологію споживача. Є така наука – колористика, якою часто користуються виробники. Наприклад, покупців приваблює синій колір, навіть якщо це тільки упаковка товару, – коментує маркетолог Тетяна Шальман.
І не просто так, виявляється, синій колір асоціюється зі впевненістю, стабільністю, довголіттям. У відділах із засобами для прибирання найчастіше використовують білий колір – символізує радість, чистоту.
Зелений – асоціюється з екологічністю продукту.
А ось хіт маркетологів – помаранчевий.
Помаранчевий колір каже – бери, не пошкодуєш! Причому діяти потрібно зараз – потім буде пізно. Коли ми заходимо в ряд полиць і бачимо: білий, білий, білий та помаранчевий! Куди очі дивляться? Звісно, на помаранчевий! – розповіла експерт.
Розташування товару
Покупцям іноді незручно діставати до верхніх полиць або нахилятися вниз, тому товари, які хочуть продати швидше, стоятимуть на рівні очей та витягнутих рук.
Акції
Мета всіх сейлів та акцій одна – не дати покупцю часу на роздуми. Якщо ви думаєте, що ціль таких промо – це реальний шанс заощадити, то помиляєтеся. Спочатку в магазинах ціну піднімають, а потім знижують і в результаті товар швидко розлітається за звичайною ціною. Щоб не потрапити до пастки, краще проаналізувати ціну на акційний товар в інших магазинах.
Величезний кошик
Ми заходимо в магазин, де перед нами стоять величезні тачки чи кошики – це також один з маркетингових ходів. Адже якщо я заходжу з великою тачкою, не можу туди покласти лише одну ковбасу, найімовірніше, я намагатимусь наповнити її, – пояснює маркетолог.
Музика
Виявляється – це теж пастка для покупців. Маркетологи готові на все, щоб ми неквапливо ходили магазином, слухаючи релаксаційну музику, і, звичайно, довше були всередині.