Цікаве

Значення упаковки для харчової промисловості

Харчові упаковки виконують безліч функцій. До найважливіших можемо віднести: захисну функцію, функцію зберігання, транспортування та маркетингову функцію. В який спосіб вони захищають продукти на кожному етапі логістичного ланцюга? Невже форма упаковки та етикетка настільки важливі в процесі покупки? Перевіримо це!

Перш ніж продукти харчування потраплять до торгових точок, а звідти до споживачів, вони долають довгий шлях. Багато продуктів харчування перетинають не лише державні, а й міжконтинентальні кордони. Протягом цього часу вони піддаються різного роду небезпекам (включаючи хімічні, фізичні та біологічні), які можуть негативно вплинути на їхню якість і, в подальшому, на здоров’я і життя одержувачів. Відповідальність за безпечне транспортування харчових продуктів несе виробник. Саме він повинен подбати, серед іншого, про:

  • підбір упаковки відповідно до групи продуктів;
  • дотримання принципів HACCP, GMP (Good Manufacturing Practice) і GHP (Good Hygiene Practice) на виробничому підприємстві;
  • належні умови зберігання товарів на складі;
  • забезпечення відповідних умов під час транспортування (це стосується, насамперед, швидкопсувних харчових продуктів, які необхідно транспортувати в умовах охолодження);
  • правильний розподіл товару по торгових точках.

Легко помітити, що вибір упаковки має ключове значення для решти елементів у логістичному ланцюгу. Контейнер, в якому знаходиться харчова продукція, повинен захищати її на кожному етапі. Це означає, що він повинен бути стійким до механічних пошкоджень, вологи та низьких температур, а також хімічних факторів. Водночас ідеальна упаковка не повинна бути надто важкою. Оскільки надмірна вага може ускладнити процес зберігання та транспортування. Саме тому більшість виробників обирають упаковку з легкого та міцного пластику, замовляючи контейнери у перевіреного виробника (одним з лідерів пакувальної галузі в Україні є виробник пластикової тари «Пласт-Бокс Україна»: https://plast-box.com.ua/.

Значення упаковки в процесі покупки

У попередніх розділах ми розглянули функції упаковки, які в першу чергу пов’язані з безпекою харчових продуктів. Однак в часи глобалізації не можна забувати і про рекламну функцію. У маркетингу упаковку іноді називають «німим продавцем». Зважаючи на те, що багато рішень ми приймаємо імпульсивно, добре розроблена етикетка є ключовим елементом у процесі покупки. Вона допомагає пов’язати продукт з брендом і вирізнити його на фоні конкурентів.

Які рішення для оптимізації продажів користуються найбільшою популярністю? Все більше компаній покладаються на етикетки IML (таке рішення пропонує, в тому числі, виробник пластикової тари для харчових продуктів «Пласт-Бокс Україна»: https://plast-box.com.ua/predlozhenie/vidra/galuzi/harchova-galuz/). Етикетки IML не відклеюються при намоканні або подряпинах, оскільки вони нерозривно пов’язані з контейнером (створюються з того ж пластику в процесі лиття під тиском).

Однією з найбільших тенденцій, що впливає не лише на логістичний ланцюг, але й на маркетингову стратегію, є екологія. Ця тема важлива не лише для виробників, але й для споживачів. Клієнти дедалі частіше звертаються до рішень, які підтримують захист навколишнього середовища, усвідомлюючи, що «життя» упаковки не закінчується після її утилізації.

Завдяки розвитку нових технологій, екологічні рішення, які підтримують вторинну переробку, стають все більш поширеними. У випадку харчової промисловості це контейнери з рослинної сировини, а у випадку хімічної промисловості – контейнери з регрануляту (таке рішення пропонує виробник пластикової тари для хімікатів «Пласт-Бокс Україна»: https://plast-box.com.ua/predlozhenie/vidra/katalog-produktiv/).

Як можна використати цей факт, щоб стимулювати споживачів обирати рішення, спрямовані на захист навколишнього середовища? Еко упаковка спроєктована саме так, щоб донести меседж: «я – еко». Цей ефект досягається, зокрема, завдяки правильному вибору кольорів та графічних зображень.

Back to top button