Цікаве

Як компанії вийти з кризи?*

Як компанії вийти з кризи?

Про кризу бізнесу кажуть тоді, коли в екосистемі компанії накопичилася така маса проблем і протиріч, що це вже загрожує не тільки подальшому розвитку, а й існуванню організації.

Основні ризики

Головною загрозою для більшості підприємств є економічні кризи. Вони пов’язані з падінням продажів, низьким рівнем конкурентоспроможності, боргами та ін. Не варто забувати і про кризи організаційні, які нерідко є каталізатором економічних (фінансових) проблем. Негаразди на підприємстві можуть початися якраз через недосконалість організаційного устрою всередині бізнесу і розбалансованості системи управління. Про організаційну кризу, зокрема, свідчить низький рівень координації та інтеграції різних служб і підрозділів.

Зовнішні загрози

Крім суб’єктивних причин кризових явищ у компаніях, що залежать від самої організації, існують фактори, що не залежать від неї. Йдеться про зовнішні чинники, які неможливо передбачити і контролювати. До них належать періодичні зміни в законодавстві та несподівані глобальні проблеми. Яскравий приклад —  коронавірусна пандемія, яка стала потрясінням та крахом для безлічі комерційних організацій.

Стратегія оновлення

Для того щоб «тримати удар» і не допустити банкрутства, потрібні ефективні антикризові заходи, які необхідно прийняти і реалізувати якомога оперативніше. Однак на практиці часто буває так, що керівники компанії, які до «моменту х» працювали в більш-менш стабільних умовах, не мають достатніх навичок, щоб:

  • швидко та об’єктивно оцінити ситуацію;
  • вирахувати основні ризики;
  • визначити слабкі місця бізнесу;
  • виявити всі можливі ресурси (резерви) для відновлення;
  • проаналізувати всі можливі фактори росту;
  • сформувати антикризову стратегію.

За таких умов оптимальним виходом може стати звернення до професійної консалтингової команди, для якої перезавантаження бізнесу є основним напрямом діяльності. Якщо вивчити кейси і список послуг таких консалтерів, як 4e.com.ua, стає очевидним, що в них є необхідний досвід, навички та компетенція для того, щоб скласти дієвий антикризовий план. В одних випадках консультанти допоможуть скоригувати прийняту (діючу) раніше стратегію. В інших єдиним виходом може стати створення нової дорожньої карти для бізнесу, в якій будуть враховані недоліки попереднього плану та новітні ринкові умови.

З чого починати?

Антикризове управління завжди починається з діагностики: важливо скласти реальну картину стану бізнесу. За результатами аналізу готуються детальні звіти, які дають змогу встановити реальні цілі і сформувати план, де буде передбачено стратегічні й оперативні дії.

Щоб пережити кризу, компаніям, як правило, доводиться вдосконалювати і організаційну структуру, і управління, і всі бізнес-процеси. Комплексний антикризовий план охоплює безпосереднє виробництво й економічні чинники — управління грошовими потоками і прибутком. Нова дорожня карта повинна регулювати питання, пов’язані з маркетингом і продажами. Криза зазвичай вимагає  оптимізації штату співробітників і перегляду інвестиційних проектів, якщо такі були.

Здійснити системний аудит та скласти план дій на найближче майбутнє, та ще й у стислі терміни, своїми силами непросто, тому допомога бізнес-консультантів у таких ситуаціях виявляється неоціненною.

*на правах реклами

Back to top button