Вчені з’ясували вплив соціальних мереж на раціон людей
Якщо ви часто виходите у соцмережі, то ви могли побачити, скільки там дописів про їжу. Це можуть бути художні фото їжі з ресторанів, пости про модні дієти, винуваті повідомлення від блогерів про зрив на шкідливий фаст-фуд, передає 1NEWS з посиланням на Healthline.
Що б не писали про їжу у ваших інтернет-колах, ви, скоріш за все, багато знаєте про харчові вподобання ваших онлайн-друзів.
Автори нового дослідження стверджують, що люди, з якими ми часто зустрічаємось у мережі, можуть значною мірою сформувати наші власні харчові звички.
“Це дослідження свідчить про те, що інтернет-спільнота чинить великий вплив на те, які продукти ми обираємо. Здається, ми підсвідомо вчимося тому, чим керуються інші, коли обирають собі продукти”, – сказала автор дослідження Лілі Хокінс з університету Астона в Бірмінгемі, Великобританія.
Насправді, дослідження не було присвячено впливу на харчові звички саме соцмереж. Дослідники вивчали, як різні соціальні норми впливають на споживання людьми певних продуктів.
Такі норми діють і в реальному світі, скажімо, серед студентів університету чи колег по роботі. Але науковці зосередились саме на соцмережах, бо в них зараз люди взаємодіють з найбільшою кількістю інших людей.
У ході дослідження 369 студентів опитали про вживання ними фруктів, овочів, газованих та підсолоджених напоїв, а також про використання ними Facebook і інших соцмереж та про харчові вподобання і звички їхніх друзів у інтернеті.
Науковці виявили два ефекти. Перший – коли люди думають, що інші члени групи їдять більше фруктів та овочів, вони повідомляють, що і самі їдять їх більше. І другий – коли вчені намагались передбачити споживання енергетиків та солодких напоїв, учасники дослідження вважали, що користувачі Facebook повинні споживати їх у вирахуваних кількостях.
Вчені вважають, що їхнє дослідження може бути використане, щоб спонукати людей їсти більше овочів та фруктів і менше закусок та напоїв з великою кількістю цукру.
“Ми можемо використовувати соцмережі як інструмент, щоб “підштовхувати” одне одного до здорових харчових звичок і, потенційно, для втручання в охорону здоров’я”,- заявила Хокінс.
Однак слід використовувати соцмережі з обережністю – недопустимо маркувати одні страви “здоровими”, а інші – “не здоровими”. У людській свідомості таке маркування буде рівнозначно поділу на “хороші” та “погані”. Це робить їжу моральною цінністю і може виглядати, як схвалення тих, хто їсть “правильні” страви, та засудження тих, хто їсть страви “неправильні”. Частково це робота соціальних норм, але дослідження показали залежність між використанням соцмереж і невпорядкованим харчуванням підлітків. Вони можуть, наприклад, надмірно турбуватись про свою вагу і пропускати прийоми їжі.