Критерії вибору велосумки
Велосипедна сумка призначена для зручного перевезення речей велосипедиста. Існує два варіанти укладання багажу під час велоподорожей. Один із них – класичний. Це перемітна подвійна сумка, що нагадує коромисло з відрами. Середня частина виробу накидається на раму чи багажник велосипеда, а дві торби звисають униз.
Другий варіант – байкпакінг. Це не сумка, а техніка рівномірного розподілу речей велосипедиста, використовується рама, багажник та кермо. З собою турист бере мінімальну кількість вантажу – лише найнеобхідніші речі.
Байкпакінг приваблює любителів марафонів, тривалих велосипедних заїздів, турів одного вихідного дня, походів. У класичному велотуризмі багажник обов’язково закріплюють до рами. Для нього підходить будь-який велосипед. Для міських прогулянок найкраще підходять велосипедні сумки невеликих розмірів. Вони зазвичай перевозять особисті речі, змінний одяг, ремонтний комплект, спортивне спорядження. Крупногабаритна сумка замінює місткий рюкзак. Це важливий фактор, оскільки вантаж на спині заважає управлінню двоколісним транспортом, роблячи його менш маневреним.
Залежно від ділянки кріплення сумки та її призначення вироби поділяють за видами. Периферійні сумки – це вироби невеликих розмірів, призначені для кріплення на кермо або верхню частину рами. Найбільший попит мають компактні, але багатофункціональні фідбеги. Їх відмінними рисами є циліндричні форми. В такій сумці міститяться пляшка з водою, легкий сніданок, смартфон та інші дрібні предмети. Закривається все це кришкою-клапаном.
Багато велосипедистів віддають перевагу сумкам, призначеним для закріплення до керма. Вони замінюють алюмінієві корзини. Добре підходять для транспортування змінного одягу, легких сніданків та обідів, комплекту для ремонту велосипеда. Одні моделі таких сумок забезпечені замками-блискавками, інші закриваються за допомогою скруток. Окремі моделі розділені модулями з великою кількістю кишень для зручного спорядження спорядження. Нарульна сумка може бути швидкознімним герметичним мішком. У нього міститься одномісний намет, спальник або звичайний килимок для короткочасного відпочинку.
Якщо перевищення ваги вантажу в сумці на кермі загрожує втратою рівноваги і падінням, то нарамній сумці не страшна ніяка вага. У неї укладають усе, що поміститься. Вона закріплюється до верхньої частини рами велосипеда чи під сідлом. Така сумка забезпечена великою кількістю відсіків та спеціальним пристроєм для смартфона. Він завжди під рукою, тому телефон зручно використовувати як навігатор. Якщо у велосипеда жорстка класична рама, то до неї закріплюють сумку нарамну в передній частині, а ззаду фідбег.
Для транспортування об’ємних речей і предметів велосипедисти користують підсідкові сумки. Форма такого виробу нагадує витягнутий конус. Рекомендується модель із жорстким каркасом. Підсідкові сумки не гальмують рух, оскільки вони мають мінімальний опір вітру. Завдяки замку-скручування можна збільшувати або зменшувати обсяг сумки. Кріпиться вона до підсідельного штиря напівавтоматичною пряжкою-застібкою. Таке кріплення забезпечує надійну фіксацію, що не дозволяє розкачування сумки під час руху велосипеда.
Найкращим варіантом визнано внутрішньорамну сумку. Вона може займати весь внутрішній простір рами. Сумку такої моделі можна наповнювати до краю, не замислюючись про вагу. Завдяки надійному кріпленню, внутрішньорамна модель не відірветься від рами за жодних обставин. Вона добре підходить для тривалих походів. Багато дилетантів не рекомендують брати в багатоденні подорожі внутрірамні сумки, пояснюючи це підвищеними показниками парусності. Туристи не звертають уваги на такі рекомендації, адже вони не на перегонах.