Ексклюзивне

Заборона на рекламу електронних сигарет та алкоголю в ЗМІ: Арахамія пригрозив «слугам» сухим законом

Народний депутат від «Слуги народу» Давид Арахамія запропонував запровадити всередині фракції сухий закон та штрафувати за куріння. Відповідну пропозицію він вніс під час обговорення в офіційному чаті партії поправок до законопроекту щодо додаткових заборон для реклами у ЗМІ, які стосуються тютюнової та алкогольної продукції, повідомляє кореспондент 1News.

В чаті «слуг» розгорілася жвава дискусія щодо до того, чи необхідно вводити додаткові заборони для реклами у ЗМІ і як це в майбутньому позначиться на доходах засобів масової інформації.

Так, Арахамія пише, що не думав, що існує настільки тісний зв’язок між забороною на рекламу електронних сигарет та доходами ЗМІ, яких вони будуть позбавлені.

Його колега, депутат Микита Потураєв відповідає, що такий зв’язок дійсно існує.

«Ти навіть не уявляєш, наскільки істотних (доходів позбавляться ЗМІ – ред. 1News). Я коли ще був в індустрії, ми відступали від тютюну та алкоголю з великими боями. Оскільки дуже важко було. І це при тому, що ми були олігархічні. А багато хто дійсно не вижив», – пише Потураєв, який свого часу працював на керівних посадах у медіахолдингу «Стар Лайт Медіа» та був директором «Фокус Медіа».

В той же час іншої думки депутат Олексій Жмеренецький, який вважає таку логіку «шизофренічною».

«Вільна преса живе за рахунок грошей від тютюну та алкоголю? Хакслі та Оруелу таке навіть не снилося. Можна дозволити рекламувати героїн – оху*нні бюджети з’являться. Розглядати населення як бидло, що бухає та курить, з якого можна качати бабло, паразитуючи на слабкостях через залежність – гірше фашизму», – вважає він.

Інший депутат пропонує, що якщо вже «викачувати гроші з населення через залежності (прихований податок), то тільки в інтересах громадськості, направляючи такий дохід на розвиток культури, освіти та незалежності ЗМІ».

В той же час лідер фракції «Слуга народу» Давид Арахамія запропонував колегам розпочати з себе та оголосити сухий закон в середині фракції та штрафувати за куріння.

На цю пропозицію депутат Богдан Яременко відреагував запитанням: «А сухий закон це коли просеко extra dry?».

Яременку жартома відповів лідер партії «Слуга народу» Олександр Корнієнко, що сухий закон – це негроні, маючи на увазі міцний алкогольний коктейль.

Нагадаємо, Національна спілка журналістів України виступає проти введення додаткових заборон на рекламу без консультацій з медіасферою. Мова йде про заборону на рекламу тютюну та алкоголю в усіх видах ЗМІ.

«Національна спілка журналістів України стурбована можливими наслідками для медійної сфери після прийняття поправок до законопроекту 4212 (додаткові заборони на рекламу)”, – зазначив керівник НСЖУ Сергій Томіленко.

Голова НСЖУ зазначив, що в умовах економічної кризи, викликаної пандемією COVID-19, дуже багато медіа, особливо в регіонах, опинилися на грані виживання.

«Згідно з даними опитування НСЖУ, 86% редакцій українських медіа зазначають, що за останній рік істотно втратили свої рекламні доходи. Така різка заборона для ЗМІ доступу до коштів на і без того слабкому українському ринку реклами може призвести до катастрофічних наслідків. Незалежні медіа припинятимуть свою діяльність, а їхня аудиторія залишиться без надійного джерела правдивої інформації. В умовах активної інформаційної війни такий крок може стати істотним послабленням позицій у захисті інформаційного простору», – зауважує Томіленко.

За його словами, НСЖУ підтримує курс, спрямований на збереження здоров’я нації, але вкотре підкреслює, що рішення, які можуть суттєво вплинути на медійну сферу, слід приймати тільки після консультацій з авторитетними представниками галузі.

Томіленко вважає, що необхідно розпочати процес спільного напрацювання механізму поступового скорочення обсягів реклами тютюнових виробів та алкоголю в медіа із запровадженням економічних заходів із підтримки ЗМІ.

Він додав, за оцінками експертів Всеукраїнської рекламної коаліції, після запровадження заборон загальний обсяг рекламного ринку України скоротиться на 10-15%.

Згідно з повідомленням, поправки до законопроекту №4212 передбачають: заборону на будь-яку згадку про алкоголь і будь-яку тютюнову продукцію в мережі; заборону для виробників на поштову та sms-розсилку про свою продукцію; заборону тютюновим компаніям співпрацювати з громадськими організаціями та ставати спонсорами будь-яких заходів; тютюнові компанії не зможуть проводити благодійні акції; заборону на контракти з ресторанами, барами, торговими мережами, ЗМІ; заборону спонсорування теле- і радіопередач; заборону видимого розміщення тютюнових виробів у місцях роздрібної торгівлі.

Мова йде про заборону на рекламу в тому числі електронних сигарет та нагріваючих приладів для куріння.

Проект Закону про внесення змін до статті 22 Закону України «Про рекламу» щодо реклами електронних сигарет і рідин, що використовуються в електронних сигаретах був прийнятий у першому читанні 27 квітня 2021 року.

Back to top button