Україна

Затори з кораблів та нові переговори. Що буде з українським зерномСюжет


Затори з кораблів та нові переговори. Що буде з українським зерном

Понад 130 суден, завантажені українським зерном, очікують на прохід на вході до румунського каналу Суліна.

Росія блокує вивіз зерна з України морем, через що наша країна недоотримує доходи, а країни Африки ризикують опинитися на порозі голоду. Україна веде переговори з Туреччиною та ООН щодо експорту зерна. Але найефективніше експорт забезпечують ЗСУ, наприклад, вигнавши окупантів із острова Зміїний.

Активізація через Румунію

На вході до румунського каналу Суліна навіть утворився затор із суден, які вивозили українське зерно через румунські термінали.

Крім того, до вечора вівторка вже 16 суден пройшли гирлом Швидке для завантаження українського зерна, за таких темпів очікується, що затори в дельті Дунаю зникнуть протягом тижня.

Як розповів заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков, зараз пропускна спроможність та організація роботи на Суліні дають можливість приймати лише 4 судна за потреби щонайменше 8 суден на добу. Проте уряд веде переговори з румунськими колегами та представниками Єврокомісії щодо збільшення кількості проходжень через Сулінський канал.

“За цих умов та наявності шляху через гирло Швидке ми очікуємо, що протягом тижня скупчення суден на рейді буде ліквідовано, і ми зможемо наростити щомісячний експорт зернових на 500 тис тонн”, – заявив Васьков.

Судноплавство каналом Дунай-Чорне море через гирло Швидке було відновлено після визволення українськими військовими острова Зміїний на Одещині від окупантів.

Все одно мало

Водночас пропускної спроможності каналу Суліна та гирла Швидке все одно недостатньо для повноцінної заміни морських портів. У червні наявними маршрутами вдалося експортувати 2,5 млн тонн продукції, тоді як місячна потреба в експорті такої продукції становить 8 млн тонн.

Море – головний маршрут для вивезення збіжжя з України. Хоч якось компенсувати блокування росіянами морських шляхів Україна намагається через залізницю.

Експорт зернових вантажів із березня по червень через Укрзалізницю зріс майже вдвічі, з 416 тисяч до 805 тисяч тонн на місяць. З січня по червень 2022 року включно залізницею транспортовано 9,45 тисяч тонн зернових вантажів. Порівняно з аналогічним періодом 2021 року, показник скоротився на 1,683 млн тонн, або на 15,7%. Європейські залізниці хочуть збільшити свою допомогу Україні для полегшення експорту зерна, яке неможливо вивезти морем через блокаду Росії.

Переговори

У середу, 13 липня, у Туреччині відбудуться переговори щодо безпечного зернового коридору для експорту української агропродукції на світовий ринок. Участь у переговорах візьмуть представники України, Росії, Туреччини та ООН.

“Завтра українське зерно, яке очікує у портах Стамбула, буде благополучно відправлене на міжнародні ринки морським шляхом. Переговори проведуть військові делегації Міністерств оборони Туреччини, РФ та України, а також делегація ООН”, – зазначив міністр оборони Туреччини Хулусі Акар.

У Міністерстві закордонних справ України наполягають, що вирішення проблеми розблокування Росією експорту українського зерна має відбуватися під егідою ООН.

За даними українського МЗС, під час запланованої на 13 липня зустрічі в Стамбулі за участю експертів України, ООН, Туреччини та РФ “обговорюватимуться модальності функціонування морських коридорів для експорту зернових”.


Новини від 1News в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/ua_1news

 

ПІДПИСАТИСЯ на Telegram-канал 1NEWS

Джерело

Back to top button