Україна

В Україні відкрили рекордну кількість супермаркетів за останні 10 років

Відкриття нових магазинів зумовлено динамічним зростанням ритейлу після локдауну

В Україні за підсумками січня-червня 2020 року було відкрито більше ніж 300 нових продуктових супермаркетів, що є рекордним показником за останні 10 років.

Такі цифри наведено в доповіді консалтингової компанії NAI Ukraine, – повідомляє 1NEWS.

“Відкриття нових магазинів зумовлено динамічним зростанням ритейлу після локдауну. До всього українці рідше відвідували закордонні країни, оціночно, майже $3,8 млрд залишилося в країні в другому-третьому кварталах, що відкрило ще більші можливості для внутрішнього ринку”, – зазначили в компанії NAI Ukraine.

У сегменті FMCG найбільша кількість нових відкриттів припала на мережу АТБ (+56), за ним слідує “Коло” (+47), “Делві” (+18), Fozzy Group (+17), Varus (+12), Novus (+8). Згідно Forbes Україна, мережа АТБ у 2020 році вже входить до топ-3 найбільших бізнесів у країні.

Як наголошується в дослідженні, найшвидші темпи розширення в першому півріччі в сегменті товарів для дому продемонструвала данська мережа Jysk (+13), за нею йде “Епіцентр”, який також розвивав бренди “Це Те” (сегмент побутової техніки та електроніки) і “Деко” – (+7), Leroy Merlin (+2).

У сегменті drogerie найбільшу кількість нових торговельних точок за цей час відкрив оператор Eva (+20), Prostor (за рахунок купівлі мережі “Космо” збільшив кількість своїх магазинів на 104), OnePrice (+2) і Brocard (+1).

Активно відкривалися магазини сегмента побутова техніка, електроніка та ґаджети: Eldorado – 7, “Фокстрот” – 4, точки видачі Rozetka – 7 і “Цитрус” – 2.

Серед fashion-ритейлерів найдинамічнішим гравцем виявилася польська LPP, яка запустила дев’ять нових магазинів. Також нові торговельні точки відкривали Intertop – 2, Argo – 1, LC Waikiki – 3, H&M – 2, “Адідас Україна” – 2.

Водночас, за даними NAI Ukraine, в першому півріччі суттєво сповільнився вихід на український ринок нових брендів. Так, у цей період перші магазини в Україні відкрили п’ять брендів – 4F, The Athlete’s Foot (TAF), Fransa b.Young, Greyder, Gant, тоді як загалом у 2019 році на наш ринок вийшли 12 міжнародних брендів.

Як пояснили в компанії, це переважно пов’язано з організаційними складнощами, зумовленими обмеженнями пандемії, ніж зміною планів брендів.

Як зазначили в компанії, український ринок все ще залишається ненасиченим у плані присутності міжнародних брендів із показником 28% всіх відомих світових брендів.

Незважаючи на карантинні обмеження, низка міжнародних брендів показують зростання прибутку – H&M (+5%), Jysk (+23,8%), Mango (+70%).

Прибутковість ритейлу в Україні зросла в поточному році з 25% до 30-40%, а час окупності інвестицій скоротився до двох років. Тоді як прибутковість девелопменту торговельної нерухомості все ще становить менше ніж 10% на рік з окупністю майже дев’ять років, констатували в NAI Ukraine

“За період карантину зріс онлайн-ритейл, але його можливості все ще обмежені через дорогу доставку, додатковий персоналу. Тому цей канал забезпечує лише до 25% продажу, зберігається необхідність в омніканальності”, – резюмували в компанії.

NAI Ukraine створено у 2016 році, є українським представництвом мережі консалтингових компаній у сфері комерційної нерухомості NAI Global.

NAI Global володіє більше ніж 400 офісами в 55 країнах світу з 7 тис. співробітників. Щорічний обсяг угод компанії становить понад $45 млрд. В управлінні компанії перебувають більше ніж 38 млн кв. м. Є дочірнім підприємством компанії C-III Capital Partners, яка управляє приблизно $150 млрд.

Джерело: Інтерфакс-Україна

Back to top button