Україна

В Україні підвищили зарплату поліцейським

Зарплати зросли в середньому на 2 тисячі гривень

Від початку квітня заробітні плати співробітників патрульної поліції України зросли щонайменше на 2 тисячі гривень.

Про це повідомив заступник начальника департаменту патрульної поліції Євген Жуков, – інформує 1NEWS.

Він оприлюднив цифри грошового забезпечення, яке отримуватимуть “на руки”, з вирахуванням всіх податків:

  • Міста з населенням менше ніж мільйон: було – 8100 грн, стало – 10100 грн.
  • Міста з населенням понад 1 мільйон: було – 10100, стало – 12100.
  • Місто Київ: було – 10100, стало – 13100.

“А у підрозділів “ТОР” – ще більше! Ці цифри – мінімум. А далі, враховуючи посаду, – більше! Плюс – премії за різні подвиги і заслуги”, – написав він.

Заступник голови патрульної поліції наголосив, що вирішується питання із забезпеченням правоохоронців житлом.

“Багато скептиків кажуть, що це брехня і обіцянки. Незважаючи на це, патрульні вже оформляють документи і незабаром перші зможуть заселятися і платити за свою квартиру 4 тис. грн на місяць, залежно від розміру житла”, – повідомив чиновник.

Джерело: Facebook

Tags
загрузка...

Схожі статті

One Comment

  1. ПЕРВИННА ПРОФЕСІЙНА СПІЛКА
    «ЦЕНТР ЗАХИСТУ ПРАВ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ»
    ( ППС «ЦЕНТР ЗАХИСТУ ПРАВ»)
    вул. Немишлянська, 77-А, м. Харків, 61044, тел. 099-940-57-71, код ЄДРПОУ 42653679
    =======================================================================================================
    25.02.2019 №8
    Голові Національної поліції України
    генералу поліції 1 рангу
    Князєву С.М.

    Про нелюдські умови несення
    служби в Управлінні патрульної
    поліції Харківської області

    Первинна професійна спілка «ЦЕНТР ЗАХИСТУ ПРАВ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ» вимушена повідомити Вас про факти кричущого порушення вимог про охорону праці в Управління патрульної поліції Харківської області Департаменту патрульної поліції ( далі Управління) в результаті чого, співробітники під час несення служби позбавлені елементарних побутових умов та піддаються ризику інфекційних захворювань. Умови несення ними повсякденної служби становлять небезпеку для їх здоров’я та життя. А крім того, з боку керівництва Управління на рядових співробітників здійснюється відвертий психічний тиск.

    Викладене підтверджується наступним.

    Так, 22.01.2019 первинна професійна спілка «Центр захисту прав поліцейських» звернулась до керівництва Управління патрульної поліції в Харківській області ( далі Управління) з вимогою забезпечити належне виконання вимог санітарного законодавства в приміщенні корпусу №2 будинку №26 по вул. Шевченка м. Харкова, в якому при одночасному перебуванні біля 300 співробітників ( чоловіків і жінок) для їх потреб наявний лише один туалет з одним санвузлом, що спричиняє як страшенну антисанітарію, так і фізичні страждання співробітників.

    Однак, на вказану вимогу начальником Управління була дана відповідь за №1325/41/14/01-2019 від 13.02.2019 про неможливість її виконання, оскільки начальник Управління не є особою, яка забезпечує санітарно -гігієнічні умови в зазначеному приміщенні, а крім того саме приміщення не передбачає можливості встановлення додаткового санобладнання. Фактично начальник Управління, відмовився вчинити жодні дії для забезпечення належних умов праці своїх підлеглих.

    Між тим, факти відсутності жодних побутових зручностей в Управлінні носять системний характер, що перетворює службу патрульного у безперервні моральні та фізичні страждання від самого початку зміни і до її закінчення.

    Так, у вищевказаному корпусі №2 будинку №26 по вул. Шевченка де відбувається перезмінка патрульних вони здійснюють переодягання. Але в зв’язку з відсутністю необхідних приміщень це переодягання відбувається у коридорах цього ж приміщення чи в його дворі. Вказані проблеми безпосередньо стосуються не тільки чоловіків, але й жінок – поліцейських, які від зазначеного в силу відомих обставин потерпають ще більше.

    На протязі більш ніж 3-х років в Управлінні не вирішено проблему з душовими приміщеннями для співробітників поліції, при тому, що їм при виконанні службових завдань приходиться тривалий час перебувати на вкрай загазованих вулицях, в місцях масового скупчення людей, в житлі людей хворих на туберкульоз, гепатит, СНІД та інші інфекційні соціально – небезпечні захворювання.

    Патрульні нерідко вимушені тривалий час в холод і спеку знаходитись в бронежелетах. Проте керівництвом Управління роками не здійснюються жодні заходи щодо їх хімчистки та дезінфекції в силу чого вони знаходяться в антисанітарному стані, від них тхне смородом і вони можуть бути носіями різних інфекційних захворювань.

    Незважаючи на необхідність контактування патрульних з носіями різних інфекційних соціально – небезпечних хвороб співробітники УПП жодним чином не забезпечені відповідними засобами індивідуального захисту – спеціальними масками, респіраторами, антисептичними серветками. Миючі засоби патрульним взагалі не видаються. Більше того, вони навіть відсутні в адміністративному приміщенні УПП, де здійснюється перезмінка патрульних, що спричиняє до порушення вимог ст. 165 КЗпП України.

    Жодним чином не вирішено проблему з пранням форменого одягу, на якому патрульними можуть масово переноситись бактерії від місця перебування хворого. Прання цього одягу періодично здійснюється в домашніх умовах самими поліцейським, хоча в зв’язку з вищевказаним це має здійснюватися після кожного чергування в спеціальних умовах з елементами дезінфекції, що унеможливлювало б поширення збудників хвороби і зараження нею людей.

    Аналогічна ситуація має місце щодо службових патрульних автомобілів, в яких нерідко здійснюється перевезення бомжів, людей в стані сильного алкогольного чи наркотичного сп’яніння з відповідною поведінкою та її наслідками. Проте хімчистка салону цих автомобілів не здійснюється, що ставить під загрозу здоров’я співробітників патрульної поліції.

    Водночас, як вбачається із веб-сайту державних закупівель 10.05.2018 Департаментом патрульної служби та ТОВ «АРТСІТІ» було укладено договір №277, відповідно до якого Департаментом було придбано на суму 138 600 грн. послуг щодо хімічної чистки салону 110-ти автомобілів у м. Харкові. Проте більшість співробітників Управління категорично спростовують факт такої чистки закріплених за ними автомобілів. Співробітниками Управління також ставиться під сумнів дійсність виконання укладеного в 2018 Департаментом патрульної поліції з ТОВ «АРТСІТІ» договору №330 від 29.05.2018 про придбання на суму 1 596 500 грн. послуг з технічного обслуговування та поточного ремонту службових автомобілів у м. Харкові в кількості 102 одиниць.
    Абсолютно ніяк не вирішено питання щодо умов несення співробітниками служби у пішому патрулі. Коли, як і де вони роблять перерву на відпочинок, чи на обідню перерву ніхто із керівництва не знає і цим питанням не цікавиться. Як і тим, чи є на маршруті патрулювання туалети і чи має патрульний повністю екіпірований, в т. ч. і озброєнням, змогу скористуватись ним. Відсутність елементарних побутових умов несення служби у пішому патрулі є відвертою ганьбою для всієї Національної поліції. Проте саме цю ганьбу керівництво Управління використовує як засіб психічного тиску на тих співробітників, які вважають, що поліцейський має нести державну службу, а не бути прислугую чиїсь приватних інтересів.
    З цього приводу доречно привести лист одного із співробітників, в якому зазначається наступне : « На протязі якого часу патрульний реально може знаходитись на вулиці в зимню пору року ? Ми патрулюємо по 11-12 годин зимою в день і в ночі. Що стосується туалету і особливо обігріву патрульних, то керівництво УПП пропонує це робити в магазинах та у вокзалах. Після цього я відчуваю себе реальним бомжем. Мене також цікавить, чому я вже майже пів-року несу службу в пішому патрулі, а інші співробітники взагалі не мають відношення до цього патрулювання. Після цього всього я особисто майже ненавиджу свою роботу, хоча я був прийнятий на службу в поліцію після проходження жорсткого конкурсу – 25-ть чоловік на місце. Спочатку керівництво УПП ставило мене на чергування на КПП, але в подальшому зрозуміло, що там не так і погано і почало постійно ставити то в піший патруль, то на відпрацювання району. Головне затюкати, зламати того, кому не подобаються встановлені керівництвом порядки несення служби – може не витримає і звільниться, тоді не буде проблем». Саме таким чином керівництво Управління вирішує проблеми своєї нездатності забезпечити належні умови несення служби підлеглими.

    Незважаючи на літню спеку коли температура повітря перевищує температуру 30 і більше градусів поліцейські, в т. ч. і ті, які перебувають у бронежелетах у пішому патрулі, не забезпечені водою. Водночас відповідно до ст. 7 Закону України «Про охорону праці» працівники, зайняті на роботах з важкими та шкідливими умовами праці, безоплатно забезпечуються лікувально-профілактичним харчуванням, молоком або рівноцінними харчовими продуктами, газованою солоною водою, мають право на оплачувані перерви санітарно-оздоровчого призначення, скорочення тривалості робочого часу, додаткову оплачувану відпустку, пільгову пенсію, оплату праці у підвищеному розмірі та інші пільги і компенсації, що надаються в порядку, визначеному законодавством.

    Абсолютно нестерпними є умови несення служби на дорожніх постах м. Краснограду, смт. Валок, ХТЗ, на яких взагалі відсутня вода. На посту в Краснограді до того ж туалет відсутній як такий, а на посту ХТЗ вигрібна яма переповнена фекаліями, деревяне перекриття якої майже згнило. Однак, при відсутності забезпечення співробітників мінімальними побутовими умовами, тривалість несення ними служби на цих постах становить 15 – 17 годин, незважаючи на жодні погодні умови. При цьому керівництвом нерідко практикується шикування співробітників після закінчення зміни для підбиття підсумків роботи.

    Потрібно відзначити, що керівництвом Управління жодним чином не здійснюється облік реального часу перебування патрульних на службі. Взагалі не враховується час переодягання патрульних, час отримання і здачі ними зброї, час їх транспортування до постів і назад до управління. Водночас відповідно до чинного законодавства відлік часу несення служби має починатись з моменту прибуття співробітника на територію Управління, а закінчуватись – моментом виходу його за межі території Управління після здачі зброї. Саме відсутність реального обліку робочого часу дає керівництву управління можливість зловживати своїми правами і без жодної оплати примушувати співробітників нести службу за межами норм робочого часу.

    Вказані умови несення служби вкрай негативно відбиваються на здоров’ї співробітників, на їх відношенні до служби, на яку всі вони прийшли через доволі жорсткий конкурс, маючи намір чесно і гідно прислужитись Україні. Вказані умови несення служби створюють в колективі Управління напружені морально – психологічні відносини в зв’язку з тим, що частина співробітників справедливо обурюється такими незаконними та почасти нелюдськими умовами. Водночас керівництво Управління замість вжиття реальних заходів по усунення вимог законодавства і створенню належних умов несення служби всіляко обмежує права таких працівників, і під будь-якими приводами, в т. ч. і абсолютно надуманими, позбавляє їх преміальних виплат, на декілька місяців переводить у піші та дорожні патрулі, створює перешкоди у присвоєнні їм передбачених законодавством спеціальних звань, здійснює інші подібні явно дискримінаційні заходи. Саме такі дії керівництва Управління породжують в колективі обстановку страху, підлабузництва, доносительства. Саме такі дії керівництва управління ламають гідність співробітників патрульної поліції, перетворюючи їх у покірних виконавців нерідко завідомо незаконних рішень і дій керівництва Управління.

    Прикладом нагнітання в Управлінні обстановки страху стали відкриті погрози його керівництва позбавляти преміальних виплат всіх без винятку співробітників, які в зв’язку з захворюваннями, є тимчасово непрацездатними, що нерідко є наслідком нелюдських умов несення служби. Такі погрози, примушують співробітників, незважаючи на своє захворювання, виходити на роботу та нести службу. А це змушує патрульних, ігнорувати стан свого здоров’я виходити на службу, та піддавати себе ризику подальшого захворювання та масового захворювання своїх колег по роботі. Трагічним доказом цього є смерть весною 2017 року інспектора роти №5 батальйону №4 лейтенанта Ткаченка Руслана, який, хворіючи пневмонією, не звертався за медичною допомогою та майже до свого останнього дня ніс службу.

    Яскравим прикладом наслідків створеної керівництвом Управління атмосфери страху і шантажу став факт коли під психічним примусом 14.02.2019 декілька сотень патрульних у свій вихідний день без наявності офіційного письмового наказу вийшли на чергування, при цьому їм озброєння на час несення служби не видавалось. Із декількох сотень співробітників лише один відмовився від виконання такого незаконного чергування, вимагаючи надати йому письмовий наказ про здійснення служби у передбачений графіком його вихідний день. Чи можна уявити, що декілька сотень співробітників, отримуючи мізерне грошове забезпечення, по власній волі відмовились від надання їм оплати за несення служби у вихідний день у подвійному розмірі. Хіба це не є безспірним доказом абсолютно ненормальної обстановки в колективі, заляканого своїм керівництвом, яке відповідно до закону зобов’язане поважати честь і гідність підлеглих, не допускати порушення їхніх прав та соціальних гарантій.

    На фоні вказаних фактів, які лише частково висвітлюють стан дотримання законодавства, здається, що норми Конституції України та її закони не поширюються на співробітників та керівників Управління і до них не мають жодного відношення передбачені ст. 3, 8 Конституції України положення про верховенство права, відповідно до яких саме людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави.
    В той же час вказані факти порушення вимог чинного законодавства, порушення прав та інтересів рядових співробітників відбуваються при прямому потуранні керівництва Департаменту патрульної поліції, яке на протязі тривалого часу не змогло забезпечити належний контроль за роботою відповідних посадових осіб Управління та унеможливити системні тривалі і грубі порушення прав та законних інтересів рядових співробітників Управління.

    Викладене потребує негайного реагування на вказані факти з боку керівництва Національної поліції, саме на яку, відповідно до пп. 53 п. 4 Положення про Національну поліцію, покладено обов’язок здійснення в межах повноважень, передбачених законом, державного нагляду за охороною праці в органах Національної поліції.

    У випадку відсутності належного на вказані факти ППС «Центр захисту прав» залишає за собою право на звернення до відповідних державних органів та громадських організацій.

    Для обговорення це подання було викладено в чаті профспілки, проте жодні зауваження на нього від керівництва Управління не надійшли.

    На підставі викладеного, керуючись приписами ст. 21 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії їх діяльності», –

    ПРОШУ :

    Провести перевірку дотримання в Управлінні патрульної поліції в Харківській області вимог чинного законодавства по вказаним та іншим фактам та вжити реальні заходи по їх усуненню.

    Про результати проведеної перевірки прошу повідомити в установлений законом строк.

    Голова ППС
    «Центр захисту прав» Л.В. Шоха

Close