УкраїнаЦікаве

В Україні можуть з’явитися конкуренти «Укрзалізниці»

Без появи приватних пасажирських і вантажних перевізників не зможе успішно розвиватися як державна компанія «Укрзалізниця», так і транспортна галузь в цілому. Про це міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив в ефірі Еспресо ТБ, інформує 1News.

«Замість того, щоб бути найбільшим транспортним перевізником країни, «Укрзалізниця» все більше гальмує розвиток України. Тому що всі компанії говорять: «Ми готові давати більше продукту на експорт, а значить, збільшувати надходження до бюджету, збільшувати кількість робочих місць. Але тому, що ми не можемо перевезти свою продукцію «Укрзалізницею», ми фактично штучно обмежуємо виробництво», – пояснив він.

На його думку, дана ситуація «веде в глухий кут».

«І це при тому, що основні фонди («Укрзалізниці»- ред.) зношені. І у нас будуть проблеми в найближчі місяці, і через два-три роки – точно. Якщо не буде радикальних заходів щодо реформування компанії», – додав міністр.

Він зазначив, що на державних залізничних коліях повинна бути конкуренція.

«Повинні бути приватні оператори локомотивів, пасажирських поїздів. І тоді в конкуренції всі отримають кращий продукт, в тому числі і «Укрзалізниця», – зазначив Омелян.

Нагадаємо, у квітні 2017 року Войцех Балчун, який у серпні пішов з посади голови “Укрзалізниці”, заявляв про те, що Державне акціонерне товариство “Укрзалізниця” впродовж поточного і наступного року планує розділитись на 5 компаній. Це зумовлено Стратегією модернізації ПАТ “Укрзалізниця” 2017-2021 років.

“Бізнес-модель ПАТ “Укрзалізниця” буде побудована на п’яти бізнес-вертикалях: вантажні перевезення та логістика, пасажирські перевезення, інфраструктура, послуги тяги, виробництво та сервіс. Упродовж поточного та наступного років будуть створені всі компанії за сегментами ринку, – зазначається у Стратегії.

Згідно із запланованим, у вантажному секторі, крім традиційних перевезень, будуть створені окремі компанії термінальних послуг, логістики, інтермодальних перевезень. Щодо пасажирського сектору, то у 2018 році планується створити шість регіональних компаній з приміських перевезень та вокзальна компанія. Щодо тягового рухомого складу – буде створена окрема компанія, оператор тяги.

Деякі з експертів прогнозують, що розділення – перший крок до приватизації “Укрзалізниці”. Хоча зараз підприємство входить до списку тих, які не підлягають продажу.

Новини за змістом

Загрузка...
Загрузка...
Close