Україна

Укрзалізниця піднімає тарифи на вантажні перевезення

Набув чинності наказ Міністерства інфраструктури України про зміни тарифів на вантажні перевезення залізничним транспортом у два етапи, інформує 1NEWS з посиланням на пресслужбу міністерства у Фейсбуці.

Зазначається, що на першому етапі, який розпочався 17 серпня передбачається встановлення тарифу для вантажів позакласної групи на рівні вантажів 1-го тарифного класу, а також підвищення на 8% тарифів на перевезення вантажів 1-го та 2-го класів. Також, зросте на 51,8% тариф на порожній пробіг вантажних вагонів.

На другому етапі – з 1 січня 2022 року передбачається підвищення тарифу на 20,4% для вантажів 1-го класу та на 6,5% для 2-го класу.

У міністерстві наголошують, що довгий час на ринку спостерігалось значне викривлення у тарифній політиці, тому перевезення одних вантажів було у рази дорожчим за перевезення інших, при тому що собівартість перевезення їх могла бути однаковою.

Так, наприклад тариф на перевезення товарів І класу, куди відносять залізну руду та вугілля, є одним із найнижчих — зокрема і за перевезення зерна. При тому, що саме І клас є лідером у загальному обсягу перевезень в Україні. На це викривлення неодноразово звертала увагу Держаудит служба. За їх розрахунками, відсутність уніфікації коефіцієнтів у Збірнику тарифів призвела до того, що АТ «Укрзалізниця» за останні роки втратила доходів на суму 17,6 млрд грн.

Відтак, нові правила допоможуть досягти беззбиткового рівня перевезення вантажів позакласної групи і 1-го тарифного класу вже у 2021 році та частково наблизити його до рівня 2-го тарифного класу.

У Мінінфраструктури додають, що протягом декількох років витрати Укрзалізниці зростали швидшими темпами, ніж тарифи індексувалися.

“Останні роки, крім соціальних перевезень, Укрзалізниця спонсорувала також і великий бізнес, адже здійснювала перевезення сировини за максимально низькими тарифами. Зрештою, ми отримали ситуацію, де на фоні інфляції, зростання індексу цін виробників промислової продукції, тарифи для ринку не просто не змінювались — а ставали навіть меншими”, – підкреслюють у міністерстві.

Зокрема, динаміку зменшення тарифів можна проаналізувати шляхом порівняння зміни частки тарифу в ціні продукції. Наприклад, якщо у 2015–2019 роках частка тарифу в середній ціні 1 тонни руди складала 6–7 %, то вже у 2021 році вона впала удвічі — до 2–3 %. Схожа ситуація і з зерном, де частка тарифів знизилась з 6–8 % у 2013–2014 роках до 3–4 % у 2020–2021 роках.

 

 

Back to top button