Україна

Укрзалізниця буде реформувати приміські електрички

Електрички перестануть бути щоденним кошмаром, обіцяють в УЗ. На пасажирів незабаром чекають чисті й оновлені потяги, електронні проїзні і склади на 8-10 вагонів, передає 1NEWS з посиланням на НВ.

Щоденні поїздки з передмістя до обласного центру або столицю на електричці – ще те «задоволення». Брудні, вщерть переповнені вагони та поїзди, які цілком можуть не доїхати з пункту А до пункту В через випадкове пошкодження. Так було донедавна, але реформатори з «Укрзалізниці» серйозно мають намір змінити ситуацію і зробити умови перевезення пасажирів на приміських маршрутах людськими.

Про забиті електрички незабаром можна буде забути

Впроваджувати свої масштабні плани в життя нове керівництво залізниці почало ще 2 роки тому, випустивши на маршрути повністю оновлені електропоїзди на 8-10 вагонів. Поки тільки 7, але вони вже дали можливість розвантажити пасажиропотік на окремих ділянках і зробити подорожі комфортними. У 2019 році з’явиться ще 4 капітально відремонтовані потяги. І це – тільки початок, обіцяють в УЗ.

– Протягом останніх 25 років ніхто взагалі не ставив перед собою мету удосконалити рухомий склад і хоч якось поліпшити ситуацію в цьому напрямі роботи залізниці. Та що там говорити, у персоналу, який прибирав поїзди, не було навіть віників. Вони приносили з дому свої мітли і ганчірки. Все це призвело до того, що наш парк виявився зношений на 100%, а кількість незадоволених пасажирів обчислюється мільйонами – коментує Роман Веприцький, директор регіонального філіалу «Південно-Західна залізниця». – Ми розробили окрему програму реорганізації приміських пасажироперевезень і починаємо активно втілювати її в життя. Реформи просувалися б набагато швидше, якби ми отримали належну підтримку місцевих органів влади і керівництва країни.

Цифра: за перші 4 місяці 2018 року УЗ зафіксувала 1 672 випадкових поломок приміських електричок, за 4 місяці 2019 – 1288. Середній вік електрички – 35-40 років

Завдання №1 на найближчий час – розвантажити маршрути. Щоб вирішити цю проблему, зараз розробляють проект поділу графіків приміських поїздів. Тобто, на ділянках з великим потоком пасажирів курсуватимуть виключно ті електрички, де в складі 8-10 вагонів. На ділянках з меншою кількістю населення поки залишать склади на 6 вагонів. В «Укрзалізниці» зазначають, поділ графіків дозволить вирішити одразу дві проблеми: воратися з пасажиропотоком і скоротити інтенсивність навантаження на рухомий склад поїздів.

– Південно-Західна залізниця охоплює територію 11 областей України: 5 повністю і 6 – частково. Зараз наші електропоїзди перебувають на маршруті протягом 7 діб, і тільки на 8 добу вони повертаються в депо для проходження ТО. Уявіть собі, в якому стані вони перебувають після такої інтенсивної зміни, тим паче, з огляду на 100% знос вагонів. Ми твердо маємо намір змінити цю ситуацію найближчим часом, – зазначив Роман Веприцький.

Цифра: філія Південно-Західної залізниці щорічно перевозить приблизно 55 мільйонів пасажирів на приміських маршрутах

Звичні квитки замінять електронними проїзними

Ліквідувати чорну діру, в якій пропадає прибуток від перевезень пільговиків – ще одне завдання керівництва Південно-Західної залізниці. Місцеві органи влади систематично не відшкодовують гроші за перевезення таких пасажирів і накопичують мільйонні борги. А це – недоотриманий прибуток УЗ, яка могла б значно прискорити процес реалізації реформ. За словами Романа Веприцького, тільки за останні 3 роки місцеві ради заборгували понад 400 мільйонів гривень, 12 мільйонів з них – Фастівська міськрада.

Щоб упорядкувати надходження коштів за проїзд в електричках, дисциплінувати пасажирів, та й просто для зручнішого користування поїздами, Південно-Західна залізниця має намір ввести на своїх маршрутах електронні квитки.

– Електронний квиток працюватиме за принципом картки киянина для пільгових категорій. Пасажир проводить картку через валідатор на турнікеті, інформація надходить у базу «Укрзалізниці» і Пенсійного фонду. Таким чином, у системі фіксується і факт проїзду пільговика, і відстань, яку він подолав. Ми вводимо ці квитки для того, щоб система відшкодувань коштів за перевезення пасажирів пільгових категорій з державного і місцевих бюджетів була дійсно прозорою, а місцева влада більше не могла ухилятися від оплати послуг залізниці, – пояснив директор «Південно-Західної залізниці».

Використання електронного квитка вже успішно протестували на маршруті «Київ-аеропорт Бориспіль». Філія «Південно-західної залізниці» першою в Україні втілила таку практику. У 2019 планують масштабувати її на приміські маршрути в Київській області, а наступні 2 роки – повністю перейти на систему електронних квитків в усіх регіонах, які обслуговує філія.

 

 

 

 

 

Tags
загрузка...

Схожі статті

Close