Українські жінки випередили чоловіків у малому бізнесі – дослідження
Від 2010-го жінки відкрили на 25 тисяч ФОПів більше, ніж чоловіки, й вже впродовж останніх чотирьох років поспіль жінки відкривають ФОПи частіше за чоловіків
За останні 10 років українські жінки випередили чоловіків у малому бізнесі. Натомість у великому – й далі панують чоловіки.
Такими є висновки дослідження, проведеного сервісом YouControl на основі відкритих даних Держреєстру, – інформує 1NEWS.
Попри те, що загалом у коронавірусному 2020 році кількість нових ФОПів скоротилася на 6%, українські жінки відкрили на 5% більше таких бізнесів, ніж це зробили чоловіки.
І ця тенденція стосується не лише минулого року.
Від 2010-го жінки відкрили на 25 тисяч ФОПів більше, ніж чоловіки, й вже впродовж останніх чотирьох років поспіль жінки відкривають ФОПи частіше за чоловіків, підрахували у YouControl.
Але якщо подивитися на дані компаній, то тут чоловіки лідирують із відривом.
“Сумарно за останнє десятиліття чоловіки майже втричі випереджають жінок у відкритті компаній: 320 тисяч проти 129 тисяч”,- пишуть автори дослідження.
Економістка Центру економічної стратегії Ганна Сахно пояснює такі розбіжності тим, що саме ФОП краще відповідають потребам того бізнесу, в якому жінки намагаються себе реалізувати.
“В першу чергу, сфера послуг: індустрія краси, виготовлення одягу, прикрас та домашнього декору. Також ФОП – це легальний фріланс. Жінки заробляють як перекладачки, SMM-менеджерки, позаштатні журналістки, копірайтерки, репетиторки тощо”,- пояснює експертка і додає, що до переваг ФОП належить і легкість реєстрації, і менша вартість обслуговування.
Величезний розрив є і в тому, хто володіє та отримує прибутки від бізнесу.
Якщо взяти бенефіціаріїв у ТОП-330 найбільших за обсягом виручки компаній (за 2019 рік), то чоловіків серед них у 16 разів більше, ніж жінок.
Лише в 11 із 330 компаній єдиним бенефіціарним власником є жінка. Це лише 3%.
Проте у YouControl помітили й невеликі зміни у гендерному розриві. Найпомітніші – у Києві, де на кінець лютого 2018 року відсоток жінок-власниць компаній був 23%, а зараз 26%.
“Жінки опановують нові галузі економіки, де доцільніше реєструвати компанію. Це, наприклад, туристичні агентства, юридичні та фінансові послуги”, – пояснює Ганна Сахно.
Джерело: ВВС Україна