Україна

Україна втратить 10 мільйонів доларів через заборону польотів до Білорусі – експерт

Водночас, на думку експерта, ці збитки не співставні з тими, які завдав авіаційній галузі коронавірус

Санкції, якими запроваджується заборона польотів у повітряному просторі Білорусі, передусім вдарять по білоруській стороні, однак і українські компанії, аеропорти понесуть збитки.

Суму збитків в коментарі УНН спрогнозував економіст Олександр Савченко, – інформує 1NEWS.

Безумовно санкції негативно впливають на всіх, але найбільше страждає той, проти кого вони, наголосив експерт.

“Якщо говорити про економічні наслідки, найбільшими вони будуть для “Бєлавіа“ та Білорусі, яка використовувала купу нашого трафіку через припинення авіасполучення з Росією в 2015 році. Зараз цей канал перекрили, що є суттєвим ударом для Білорусі, бо ми будемо використовувати аеропорти інших країн. Щодо фінансових наслідків для українських аеропортів та авіаперевізників. Вони вже почали перелаштовуватися, цю проблему доведеться вирішувати самостійно, без допомоги держави. Якщо вірити керівництву аеропорту “Жуляни“, вони втратять 10% виручки від рішення Кабміну. Як вони прораховують це? Наприклад, трафік з Білоруссю займає 10%, а інші напрямки, які включають ОАЕ, — 90%. По-перше, скажу, що мені здається ця цифра завищена, я не вірю, що білоруси займали 10% пасажиропотоку “Жулян“. Отже, аеропорт чи авіакомпанія вираховує за місяць виручку, яка перепадала на білоруський напрямок, це стосується як наших бортів, так і білоруських, вони ж платять за обслуговування. Потім ділять цю суму на загальну суму за місяць. Думаю, збитків буде близько на 10 млн доларів за рік”, — пояснив експерт.

Водночас, на думку експерта, ці збитки не співставні з тими, які завдав авіаційній галузі коронавірус.

“Порівняно з тими збитками, які отримали в минулому році всі, — це копійки. Згадаємо, чисті збитки аеропорту “Бориспіль“ склали 1,5 млрд гривень в минулому році. Плюс, я вважаю це рішення тимчасовим, зрозуміло, що рано чи пізно авіасполучення з Білоруссю поновиться. Пасажиропотік на себе зараз перебере Укрзалізниця та автобусні перевезення. Я впевнений, що білоруський напрямок не заборонять для них”, — вважає Савченко.

Щодо подорожчання авіаквитків, то, як вважає економіст, суттєвими воно не буде.

“По моїх оцінках, – 10-15 доларів, не більше. По-перше, авіапростір Білорусі не такий вже великий. По-друге, серед авіакомпаній висока конкуренція, ніхто не хоче втрачати пасажирів. Чим ми можемо компенсувати ці збитки? Зараз почне відкриватися Європа, пасажиропотік точно буде зростати, але у нас проблема з темпами вакцинування, тому багато питань за якими правилами ми будемо здійснювати перельоти, і чи не буде Україна пасти задніх, із значними обмеженнями”, — пояснив Савченко.

Back to top button