Україна вперше почала випускати преміум-бензин А-98 – подробиці – 1News
За словами експерта, Кременчуцький НПЗ і Шебелинський ГПЗ можуть забезпечити український ринок бензинами власного виробництва на 100%
Кременчуцький нафтопереробний завод вперше в історії України випустив український бензин марки А-98. Він вже готовий до відвантаження на АЗС і повністю відповідає стандартам країн ЄС. Про те, що відомо про виробництво преміумпалива, і чи зможе Україна забезпечити свій ринок бензинами власного виробництва – розповідаємо далі.
Що відомо
Оператор Кременчуцького нафтопереробного заводу приватна компанія “Укртатнафта” вперше в історії виготовила бензин преміальної якості марки А-98-Євро5-Е0. Паливо повністю відповідає вимогам техрегламенту та екологічним стандартам країн ЄС. А перша партія обсягом 2000 тонн вже готова до відвантаження на АЗС.
За словами головного технолога “Укртатнафти” Юрія Голича, виробництво стало можливим після проведення необхідної модернізації – запуску установки ізомеризації, а також заміни каталізаторів на установках каталітичного риформінгу. В результаті виробникам вдалося максимально підвищити октанові числа основних компонентів.
“Ми отримали бензин відповідний показникам а-98 за всіма параметрами: по сірці, по ароматиці, по бензолу. Для того, щоб вийти на октанове число 98, ми додаємо до 15% метил-трет-бутилового ефіру (МТБЕ)”, – пояснив головний технолог “Укрнафти” Юрій Голич.
Він зазначив, що для поліпшення експлуатаційних властивостей в паливо додають комплексну присадку Keropur ENERGY, яка сприяє підвищенню антикорозійних і миючих властивостей, а також екологічних характеристик палива.
Про те, в яких обсягах будуть виробляти український бензин А-98, на заводі поки не повідомляють. При цьому там зазначили, що наявний ресурс буде відправлений на реалізацію на станції “Привату”.
Відзначимо, що бензин А-98 – це преміумпаливо, яке використовується в автомобілях з моторами, що мають підвищений ступінь стиснення. Такий бензин підвищує потужність роботи двигуна і покращує динаміку розгону.
Ціни на паливо
Ціни на автомобільне паливо в Україні продовжують стрімко зростати. З початку 2022 року бензин подорожчав на 15% (+4,6 грн за літр), а дизпаливо – на 17% (+5,16 грн за літр).
У зв’язку з цим 3 лютого Мінекономіки опублікувало нові граничні рекомендовані ціни на бензин і дизпаливо. Згідно з ними, ціна на бензин не повинна перевищувати 35,84 грн/л (+1,59 грн), на “звичайне” дизпаливо – 35,30 грн/л (+1,46 грн/л). Але вартість преміумпалива і автогазу не регулюється, чим активно користуються трейдери. Так, в одній з мереж преміумсегмента ціна бензину А-98 вже перевищила 40 грн/л, а ціна бензину А-95+ дійшла до 39 грн/л.
За останній тиждень у більшості регіоном паливо подорожчало на 50-90 коп./л. У Чернігівській, Сумській та Запорізькій областях ціни зросли лише на 27-40 коп./л, а ось у Києві та області, Донецькій, Луганській і ще в чотирьох областях ціни зросли на 1-1,96 грн/л. рекордне підвищення вартості палива зафіксували в Дніпропетровській області. Там: бензин подорожчав за тиждень на 1,84 грн/л, ДП – на 1,96 грн/л.
Найвищі ціни на А-92 і ДП в Луганській обл.: А–92 – 34,75 грн/л, ДП – 35,63 грн/л. А найдорожчий А-95 в Києві – 35,55 грн/л.
При цьому найнижчі ціни на бензини і ДП в Сумській області. Там за А-92 потрібно віддати близько 31,31 грн/л, А – 95 – 32,30 грн/л, ДП-31,41 грн/л.
Ціни на автогаз знизилися, але не суттєво. В середньому за тиждень він подешевшав на 3 копійки. Однак у Житомирській і Запорізькій областях ціни впали на 20 коп./л, ще в п’яти – на 5-12 коп./л. При цьому в Одеській і Харківській областях газ навпаки подорожчав на 5 коп./л. У восьми областях і в Києві ціни не змінилися.
Найдорожчий автомобільний газ у Луганській обл. – 19,36 грн/л, а найдешевший – у Житомирській-18,62 грн/л.
За прогнозами експертів, бензин і ДП продовжать дорожчати. Зокрема, ціна літра А – 95 перевищить 36 грн, а літра ДП – 35,5 грн/л.
Директор “Консалтингової групи” А-95″ Сергій Куюн припустив, що підвищення оптових цін перекинеться на АЗС до кінця першої декади лютого.
“При поточній вартості нафти, потенціал зростання цін на бензини і дизпаливо становить в середньому ще 1 грн/л. Для стабілізації роздрібних цін пропоную на пів року знизити ставку ПДВ на паливо, як зробили в Польщі. Ціни у них впали на 12%, бензин вже дешевше, ніж в Україні. У нас в ціні літра бензину закладено 6 грн ПДВ і 7 грн акцизу. Якщо тимчасово прибрати ПДВ, то ціни на паливо впадуть на 10% або на 3-3,5 грн/л”, – пояснив експерт виданню “Сегодня”.
Заступник директора науково-технічного центру “Психея” Геннадій Рябцев спрогнозував, що продовжиться плавне підвищення цін в тих мережах, які ще їх не підняли. За його словами, в середньому по країні паливо подорожчає за тиждень ще на 40-50 коп./л.
Чого чекати далі
Оглядач ринку видобутку нафти і газу Володимир Дольник позитивно оцінив початок виробництва в Україні преміумпалива А-98.
“Український виробник пального-Кременчуцький НПЗ – це сучасне підприємство, що виробляє продукцію високого класу. Ми безумовно раді швидкій реакції на потреби ринку, зокрема, в тій ніші, де традиційно домінували білоруські та литовські виробники”, – підкреслив експерт.
За словами Володимира Дольника, Кременчуцький НПЗ і Шебелинський ГПЗ можуть забезпечити український ринок бензинами власного виробництва на 100%.
“ПАТ “Укртатнафта” повідомило про можливість збільшення переробки нафти на 80%. Це породжує оптимізм щодо відновлення потенціалу національної переробки. Питання повернення в стрій або будівництво нових заводів є давно перезрілим питанням. Але, якщо раніше, в довоєнні часи, ми закривали на нього очі, адже стояло питання вигоди для кінцевого споживача більше національної безпеки, то зараз вже не все навпаки. Для прикладу: у 2021 році ми імпортували нафтопродукти на $5,75 млрд. Левова частка пішла в РФ і Білорусь”, – підкреслив Володимир Дольник.
Відзначимо, що в 2021 році в Україну було імпортовано 8 тис.тонн бензину А-98, з них 7,5 тис. тонн з Литви. А з 7 лютого року Білорусь заблокувала поставки А – 98 з Литви в Україну через територію Білорусі залізничним транспортом. А припинення поставок литовських нафтопродуктів в Україну в стратегічному плані може посилити високу залежність від імпорту нафтопродуктів з Росії та Білорусі.
Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках PNK.TV
*Якщо Ви знайшли помилку в тексті 1News, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.