Україна та Угорщина планують спільно виробляти літаки
В Угорщині погодилися брати участь у модернізації і виробництві надлегкого літака ХАЗ-30 розробки харківського заводу
ДП “Харківське державне авіаційне виробниче підприємство” хоче розпочати збирання і продаж легких двох-чотиримісних літаків Fusion 212 угорської Magnus Aircraft.
Про це повідомляє 1NEWS.
Також на угорському заводі погодилися брати участь у модернізації і виробництві надлегкого літака ХАЗ-30 розробки харківського заводу.
У жовтні 2021 року заводи повинні підписати відповідний договір.
Зокрема, в угорській Magnus Аircraft погодилися замінити композитні деталі на ХАЗ-30, добудувати авіоніку і після займатися продажем літака.
Там також готові сертифікувати літак для отримання сертифікату Європейського агентства авіаційної безпеки.
“Домовилися, що беремо на збирання і реалізацію їхню машину. Ми вже створили у себе Центр загальної авіації, який займатиметься продажем малої авіації. Угорці готові разом із нами добудувати наш ХАЗ-30. Чекаємо у нас на угорську делегацію на початку жовтня. Буде заключено договір. Ми можемо вийти десь до 100 літаків за продажем на рік”, – заявив гендиректор ХАЗ Олександр Кривоконь.
ДП “ХДАВП” – одне з двох серійних літакобудівних підприємств України. Здатне виробляти літаки Ан-74 і Ан-140. Підприємство має борг 3,7 млрд грн, а за зарплатами – понад 200 млн грн. Понад 2 млрд грн боргу ХДАВП – заборгованість перед держбюджетом, пов’язана з випуском на підприємстві в 2009 році облігацій на суму 1,6 млрд грн під держгарантії. Не підлягає приватизації і знаходиться в процедурі розпорядження майном.
ХАЗ-30 – надлегкий двомісний малолітражний спортивний літак. Витрата палива – 15 літрів на годину. Його представили в 2012 році.
Джерело: Харківське державне авіаційне виробниче підприємство