Україна

Проблемний Super Puma. Що відомо про гелікоптер, що впав у БроварахСюжет


Проблемний Super Puma. Що відомо про гелікоптер, що впав у Броварах

Вертоліт із керівництвом МВС, що розбився у Броварах, Україна купила у Франції у 2020 році.

У Броварах Київської області вранці 18 січня впав гелікоптер Державної служби України з надзвичайних ситуацій. В результаті загинули всі дев’ять осіб, які перебували на борту, серед них міністр внутрішніх справ Денис Монастирський, п’ять представників МВС та три члени екіпажу.

Під час падіння вертоліт зачепив приміщення дитячого садка та багатоповерховий будинок, внаслідок чого загинули ще кілька людей на землі, зокрема діти.

Модель гелікоптера, який зазнав аварії, назвав спікер Повітряних сил Юрій Гнат. Це – Airbus H225 Super Puma. Що відомо про вертоліт і чому від нього відмовилася Польща та Норвегія розповість 1News.

Вживані із Франції

У 2018 році Україна та Франція підписали угоду про купівлю 55 вертольотів виробництва Airbus, 21 з них – це модель H225. Для створення єдиної системи авіаційної безпеки та цивільного захисту у грудні того ж року в Україну прибули перші два вертольоти H225 Super Puma, на 2021 рік Франція вже передала 16 вертольотів.

Вони були спрямовані на потреби МВС, зокрема Нацгвардії та Державної служби з надзвичайних ситуацій. ДСНС використовувала ці літальні апарати для гасіння масштабних пожеж та інших надзвичайних ситуацій.

Французькі гелікоптери були не новими. Згідно з контрактом, машини моделі H225 були у використанні у 2009-2012 роках і мали ступінь зносу основних вузлів та агрегатів у середньому 50%.

Такі гелікоптери використовують низку західних країн. Після продажу Україні вони проходили ремонт, дообладнання, а також модернізували їх під пошуково-рятувальні операції.

За інформацією ДСНС, у Броварах розбився гелікоптер ЄС-225 (бортовий номер 54). Його було отримано українськими рятувальниками від Франції у 2020 році.

Вертоліт неодноразово залучався до виконання завдань із транспортування особового складу до місць виникнення надзвичайних ситуацій. Серед авіаційних судів системи МВС цей борт найчастіше використовувався з огляду на можливість одночасно перевозити достатню кількість людей.

У заяві ДСНС також йдеться, що екіпаж літака пройшов підготовку для виконання завдань у складних умовах і мав необхідну кількість годин нальоту.

“Вроджені” проблеми

Французіці ЗМІ у 2018 році писали про судові позови проти французької компанії Airbus Helicopters, оскільки в їхніх вертольотах знайшли “вроджену” несправність, при якій вони можуть іноді втрачати в польоті гвинт, що страждає “потенційно катастрофічним збоєм у конструкції”. Таких висновків дійшли експерти після авіакатастрофи з цим вертольотом біля берегів Шотландії в 2009 році, коли розбилися 14 людей.

Близько 10 років тому Норвегія замовила компанії Airbus партію вертольотів EC225LP Super Puma, щоб здійснювати польоти на бурові установки Північного моря. Однак у квітні 2016 року один з гелікоптерів розбився, загинули 12 людей. Експерти заявили, що в коробці передач вертольота Super Puma було виявлено серйозну проблему, пов’язану з пошкодженням підшипників. Після цього Норвегія та Польща відмовилися від використання Airbus Helicopters H225.

Проблему з підшипниками називають причиною ще шести інших випадків падіння цих вертольотів, починаючи з 1980 року.

Але у 2017 році, після зняття заборони на польоти Super Puma, компанія повернула їх у продаж та повідомила, що неполадки усунуті.

ПІДПИСАТИСЯ на Telegram-канал 1NEWS

Джерело

Back to top button