Україна

Парламентські партії витратили рекордні гроші

У Комітеті виборців зауважують, що з наближенням виборів партії стали витрачати значно більше коштів

Парламентські політичні партії за 2018 рік офіційно витратили на свою діяльність 727 мільйонів гривень.

 

Про це повідомляє 1NEWS.

У 2018 році парламентські політичні партії офіційно витратили на діяльність рекордні 727 млн грн.

Із них 513 млн витрат – це гроші, отримані партіями з Державного бюджету України.

У КВУ зазначають, що інформацію взято зі звітів партій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2018 рік.

За інформацією КВУ, найбільше за рік витратили партії “Батьківщина” (188 млн грн.), “Народний Фронт” (133 млн), “Блок Петра Порошенка “Солідарність” (130 млн) і “Самопоміч” (124 млн). Радикальна партія Олега Ляшка витратила 93 млн, “Опозиційний блок” – 56 млн.

Як зазначають у Комітеті виборців, на саморекламу партії витратили 40% від усіх витрат. Це 293 млн гривень, із них 180 млн — оплата реклами на телебаченні.

“Серед партій лідером за офіційними витратами на телевізійну рекламу є “Батьківщина”. За рік партія витратила на рекламу по ТБ 120 млн грн. Ще 36 млн на рекламу по ТБ витратила Радикальна партія Олега Ляшка, 17 млн – витрати “Народного Фронту”, – зазначають у КВУ.

На утримання місцевих осередків політсили витратили 114 млн гривень.

Також повідомляється, що 92 млн грн партії витратили на зарплату, 89 млн — на здійснення матеріальних витрат і оплату послуг. Ще 69 млн гривень політичні партії витрачали на оренду офісів.

У Комітеті виборців зауважують, що з наближенням виборів партії стали витрачати значно більше коштів. Зазначається, що в 2017 році всі шість парламентських партій разом витратили 454 млн грн.

“У 2018 році партії витратили більшість коштів на самопіар. На рекламу було витрачено майже кожну другу гривню із загальних витрат партій. При цьому витрачалися, в тому числі, кошти платників податків, отримані партіями в рамках державного фінансування їх діяльності, що є негативною тенденцією. До прикладу, лише впродовж жовтня-грудня «Народний Фронт» заплатив за рекламу 31 млн бюджетних гривень. Цікаво також те, що частина партій відзвітували перед виборами про рекордні внески на свою користь. Однак є сумніви, що ці внески справді були зроблені реальними громадянами, а не підставними особами. Оцінку таким фактам має дати НАЗК”, – наголошує голова КВУ Олексій Кошель.

Джерело: Комітет виборців України

Tags
загрузка...

Схожі статті

Close