Україна

ФОПам скасували реєстрацію книги обліку, але залишили паперову книгу обліку доходів

Відповідні рішення ухвалила Верховна Рада України

Верховна Рада України ухвалила в цілому законопроект про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців, який скасовує обов’язкову реєстрацію книги обліку.

Відповідне рішення підтримали 240 народних депутатів України, передає 1NEWS.

Проект Закону №2524 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців має на меті удосконалення роботи з електронним кабінетом платника податків, спрощення податкового обліку, стимулювання добровільного обмеження паперового документообігу та скасування деяких вимог, які втратили актуальність на даному етапі розвитку відносин в податковій сфері.

Законопроектом передбачається скасування вимоги обов’язкової реєстрації книги обліку доходів та книги обліку доходів та витрат, а також скасування обов’язку ведення книги обліку доходів для ФОП 1 та 2 групи спрощенців та 3 групи, які не є платниками ПДВ.

Такий платник податків за власним бажанням може вести книгу обліку доходів в паперовому або електронному вигляді. Відповідальність у вигляді штрафів за неведення або помилки у книзі доходів настає, тільки якщо такий платник повідомив про бажання вести книгу обліку доходів.

Окрім того, проект закону передбачає покращення електронної взаємодії з податковим органом, визначає, що контролюючий орган повинен вести листування з платниками податків, які подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, чим значно будуть зменшені витрати державного бюджету та покращена взаємодія з платником податків.

А аткож Верховна Рада схвалила у другому читанні і в цілому законопроєкт №2524 про роботу електронного кабінету та спрощення роботи ФОПів, але обов’язок ведення книги у паперовому вигляді залишився. Документ підтримали 257 нардепів.

У пояснювальній записці до законпроєкту йдеться, що ним планують вдосконалити роботу електронного кабінету платника податків, спростити податковий облік, а також – стимулювати добровільне обмеження паперового документообігу.

Зокрема, копії податкових повідомлень-рішень та інші документи, які податковий орган надсилає платнику податків, будуть автоматично відображатися в електронному кабінеті.

Також закон спрощує механізм доведення платником податків відсутності його вини через технічний збій у роботі електронного кабінету, зокрема, скасовується необхідність підтвердження технічним адміністратором факту технічного збою, методологічних або технічних помилок.

Скасовується вимога обов’язкової реєстрації книги обліку доходів та витрат, а також скасовується обов’язок ведення книги обліку доходів для ФОП 1 та 2 групи спрощенців та 3 групи, які не є платниками ПДВ.

При цьому, відповідальність у вигляді штрафів за неведення або помилки у книзі доходів настає, тільки якщо такий платник повідомив про бажання вести книгу обліку доходів.

Водночас обов’язок ведення книги в паперовому вигляді залишився.

У першому читанні пропонували встановити, що платник податків за власним бажанням може вести книгу обліку доходів у паперовому або електронному вигляді.

Під час розгляду в другому читанні відповідну правку поставили на підтвердження, але її підтримали лише 206 депутатів.

Джерело: УНН/Економічна правда

Tags

Останні новини

Back to top button
Close
Close