Україна

АМКУ оштрафував на 6,5 млрд великі тютюнові компанії

Про це повідомив голова Антимонопольного комітету України Юрій Терентьєв у Facebook, передає 1NEWS.

Антимонопольний комітет оштрафував на загальну суму 6,5 млрд гривень дистриб’юра тютюнових виробів ТОВ «ТЕДІС Україна» та його партнерів – тютюнові компанії за створення штучних бар’єрів на ринку первинного продажу сигарет.

“Щойно, 10 жовтня 2019 року, АМКУ прийнято рішення щодо антиконкурентних узгоджених дій тютюнових компаній та монополіста- дистриб’ютора «ТЕДІС Україна». На відповідачів накладено штрафи в загальному розмірі 6,5 мільярдів гривень”, – написав Терентьєв.

Голова АМКУ назвав суми штрафів:

“ТЕДІС Україна” – 3,4 млрд грн; «Філіп Морріс Сейлз Енд Дистриб’юшн» – 366 млн грн; «Філіп Морріс Україна» – 814 млн грн; «Джей Ті Інтернешнл Україна» – 434 млн грн; «Джей Ті Інтернешнл Компані Україна» – 488 млн грн; «Імперіал Тобакко Продакшн Україна» -167 млн грн; «Імперіал Тобако Юкрейн» – 292 млн грн; «Бритіш Американ Тобакко Сейлз Енд Маркетинг Україна» – 80 млн грн; АТ “Тютюнова компанія «В.А.Т.- Прилуки» – 448 млн грн.

Тереньєв пояснив, що “порушники встановили такі умови для укладання договорів з іншими, окрім «ТЕДІС», потенційними дистриб’юторами, які просто унеможливили їх появу на цьому ринку”, зауважив голова антимонопольного відомства.

У ретроспективі це виглядало так:

У 2011-2012 роках кожен виробник скоротив кількість прямих контрактів з дистриб’юторами до одного – «ТЕДІС Україна». 2. Як наслідок, у 2013 році «ТЕДІС Україна» стає монополістом на ринку з часткою 99,43%. 3. Одночасно зазначені виробники встановили схожі критерії до потенційних покупців (у т. ч. поставка (доставка) сигарет у віддалені райони), яким не відповідає жоден із суб’єктів господарювання. 4. Жодна компанія не може вийти на ринок дистрибуції сигарет та/або придбавати сигарети безпосередньо у виробників, а змушена купувати їх у ТОВ «ТЕДІС Україна» (або у його покупців).

У 2012-2015 роках саме ТОВ «ТЕДІС Україна» не лише не відповідало згаданим критеріям, а й не виконувало в повному обсязі своїх дистриб’юторських функцій (продаж до 58% обсягу сигарет без жодної доставки покупцям, шляхом самовивозу або вроздріб). Однак виробники ніяк на це не реагували, підсумував Терентьєв.

 

 

 

Tags
загрузка...

Related Articles

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Back to top button
Close