Україна

Ахметов втратить майже 900 мільйонів доларів через конфлікт із Зеленським – ЗМІ

Частина ініціатив влади вже принесла великі витрати бізнесмену, але в майбутньому вони можуть суттєво зрости

Найбагатший українець, олігарх Рінат Ахметов зазнає матеріальних збитків у своїх бізнес-проєктах через законодавчі нововведення — у серпні уряд підвищив ціни на вантажні залізничні перевезення, у вересні Верховна Рада ухвалила закон про олігархів, а у листопаді – ресурсний закон, який підвищує ціну ренти на видобуток залізної руди та податок на викиди СО2.

Крім того, між Володимиром Зеленським та Ахметовим розпочався справжній конфлікт, – розповідає 1News з посиланням на Forbes.

Втрати Ахметова виглядають таким чином:

Рента на видобуток залізної руди – $28 млн

Раніше металурги платили до бюджету 11–12% собівартості кожної тонни руди, тепер рента привʼязана до індексу китайської біржі. Зараз ціна на китайській біржі $108,4/т, ставка на руду за такої ціни – $5/т. За старою формулою підприємства Ахметова сплачували $3,5/т. Якщо ціну на руду фіксують на цій позиції, його підприємства заплатять до бюджету $87,5 млн, що на $28 млн більше проти минулого року.

Екологічний податок – $25 млн

Закон 5600 підвищує податок на шкідливі викиди. Тепер підприємства платитимуть не 10, а 30 грн за тонну викидів СО2. Це принесе до бюджету додатково 2,1 млрд грн. Більшість цих грошей заплатять підприємства, повʼязані з Ахметовим. ДТЕК та Метінвест займають домінуючі позиції. Минулого року компанії заплатили 355 млн грн ($12,9 млн), за новими податковими нормами ця цифра становить 1,06 млрд грн ($38,6 млн). 2022 року підприємства Ахметова заплатять на $25 млн більше.

“Зелена” енергетика – $158 млн

Державне підприємство Гарантований покупець – винен ДТЕК $158 млн. Цього року ДТЕК – єдина компанія, яка не отримала відшкодування за боргом від держави. Компанії Ахметова належить 25% відсотків ринку альтернативної енергії.

Залізниця – $72 млн

У серпні 2021 року Мінінфраструктури підвищило тарифи на перевезення вантажів залізницею. Головна відмінність від попередніх підвищень – це нова формула підрахунку, яка передбачає зближення тарифних класів. У 2021 році тариф на вантажоперевезення першого класу, тобто залізної руди та вугілля, зріс на 8%, а з 2022-го передбачається зростання на 30%. Підвищення тарифу підприємствам Ахметова коштуватиме додаткових $72 млн. Ще одна норма, яка надалі торкнеться бізнесу олігарха на залізниці, – це списання вагонів. Списувати нові вагони почнуть із наступного року, реформа оновлення парку Укрзалізниці розрахована на 10 років. Усього компанії олігарха можуть втратити 8000 вагонів до 2032 року.

Медіа – $600 млн

Ахметов має всі шанси потрапити до списку олігархів, який Рада нацбезпеки має опублікувати в травні 2022 року. Один із способів уникнути небажаного статусу – це продати медіа-активи. Ахметов володіє медіа-холдингом Медіа Група Україна. Медіа-експерти оцінюють його від $500 до $700 млн.

Back to top button