Цікаве

Захист репутації бізнесу: стратегія та тактика

Якщо врахувати всі масштаби репутаційних ризиків, то можна зрозуміти їх несприятливий вплив на будь-який бізнес.

Існує велика кількість загроз хорошій репутації. І щоб не допустити якихось ризиків, над цим мають працювати співробітники служби безпеки, топ-менеджери, а також прес-секретарі.

Якщо брати до уваги множину різноманітних репутаційних загроз, їх можна промоніторити (виявити), класифікувати, а також піддати детальному аналізу.

Наша компанія S&P Agency розробила ефективні методи, щоб захиститися від будь-яких репутаційних загроз.

Технологія перетворення мухи на слона.

Наприкінці XIX століття існувала приказка, що газетою можна вбити як муху, так і людину. В наш час можна додати – та компанію. Це пов’язано з низкою недавніх подій, коли через шкоду репутації компанії виявлялися майже на межі закриття.

Репутація компанії – це важливий фактор, який впливає на сприйняття компанії соціальною та діловою сферами, політичною та особливо економічною середовищем. Такий фактор впливає на те, чи надалі користуватимуться послугами тієї чи іншої компанії.

Існує така серйозна проблема, як репутаційні виклики. Вони є наслідком безлічі конкретних проблем, які можуть виникнути, якщо порушена безпека, страждає на якість послуг чи товарів, не дотримується етика компанії, неефективний менеджмент. Наслідком таких проблем можуть бути масштабні негативні наслідки для компанії. Найчастіше вони посилюються ЗМІ, соцмережами та, відповідно, негативною думкою суспільства.

Найяскравіші приклади приходять у нашу країну із Заходу. Це пов’язано з тим, що чим дорожчий і масштабніший бренд компанії, тим дорожче обходиться криза.

На думку західних експертів, приблизно 80% ринкової вартості залежить від бренду та інтелектуального капіталу.

У розвинених країнах репутаційний рейтинг компаній особливо вразливий, а все це через те, що ЗМІ та громадські організації значно менш залежні, ніж у нас.

Національні особливості.

У наш час банкам рекомендується розробляти різні методи зниження ризиків втрати репутації.

Ризик втрати репутації, поза сумнівом, хвилює будь-якого керівника, компанію якого можуть обговорювати у ЗМІ. У нас все працює так само, як і в інших країнах, але головні ризики дещо інші. Також на репутаційну інформацію про компанії в Україні дещо по-іншому реагує споживач та бізнес. А всьому причиною є лише соціальні та культурні особливості кожної країни.

Фронт без флангів.

За останні роки сформувався деякий список основних ризиків, але насправді вони різноманітніші.

З основних ризиків виділяють: корупцію, фінансові проблеми, шахрайство, судові розгляди, атаки хакерів, ухилення від сплати податків.

Деякі з цих ризиків зустрічаються і в західних країнах, у нас же дещо по-іншому (зокрема, відмінність у значущості кожного з факторів).

Ці небезпечні соцмережі.

Популярність соціальних мереж у наш час призвела до того, що оцінки бізнесу мають велику конкуренцію з думкою користувачів соцмережі.

Соціальні мережі можуть дуже швидко зіпсувати репутацію компанії, найчастіше ще до того, як менеджери дізнаються про проблему та вирішать її. У цьому плані ситуація в Україні мало чим відрізняється від світової.

Хороша репутація – найкращий захист.

Найбільш ефективно захищає від ризиків гарна репутація. Споживачі не повірять у позитивну інформацію, якщо вони не довіряють бренду компанії. Наприклад, якщо з вини компанії трапиться якась масштабна аварія і буде доведено, що саме компанія не приділяла належної уваги заходам безпеки, то довіра до компанії сильно впаде. У той же час, якщо бренд є досить відомим, це мінімізує ризики репутаційної загрози.

У зв’язку з цим, за порадами експертів, слід оцінювати репутацію бренду на самому початку, і вже з цього робити висновки.

Знай свого клієнта.

Постійна та якісна перевірка контрагентів є дуже важливим фактором захисту репутації компанії. Дуже важливо знати, ким є ваш клієнт.

Чи не одноденна це фірма і хто кінцевий бенефіціар, чи не залучена вона до відмивання грошей чи інших афер? Банки та великі компанії мають багато систем для перевірки подібних даних. Основним обов’язком служб безпеки є перевірка контрагентів. Але часто, як видно на практиці, вони ігнорують інформацію, яка надходить від неструктурованих джерел, таких як соціальні мережі.

Back to top button