Як бренд Nike став популярним: історія успіху
Компанію Nike справедливо вважають лідером у галузі виготовлення й продажу якісного спортивного одягу й взуття. І це не дивно, адже щороку корпорація реалізовує близько 900 тис. пар кросівок. Кросівки чоловічі Nike відрізняються застосуванням великої кількості інноваційних технологій, котрі роблять їх настільки популярними й комфортними навіть при повсякденному носінні.
Як з’явилася ідея продавати спортивне взуття
Засновниками компанії Nike стали Білл Бауерман, тренер з легкої атлетики, та Філ Найт, бігун на середні дистанції. Спершу цією ідеєю загорівся Філ, який позичив у свого батька кілька сотень доларів і закупив першу партію спортивного взуття з Японії.
Так у 1962 році з’явилася компанія «Blue Ribbon Sports». Вже у 1964 році свої 500$ у спільний бізнес вклав Білл Бауерман і став офіційним партнером свого підопічного.
У 1965 році відбувся серйозний ребрендинг, який пов’язують з іменем першого штатного працівника Nike, Джефа Джонсона. Спершу він їздив по різноманітних змаганнях і продавав спортсменам кросівки, придбані в японської компанії Tiger. Згодом саме він став автором найвідомішої назви корпорації.
У 1971 році з’являється знаменитий логотип «swoosh», який мав транслювати постійний рух. Його авторка, талановита студентка Керолайн Девідсон, отримала за свою роботу всього 35$. Згодом корпорація віддячить їй, подарувавши частину акцій і неймовірну діамантову каблучку.
Далі — скандал з японською дистриб’юторською компанією Tiger, яка не змогла змиритися зі стрімким розвитком Nike. Тож команда вирішує розпочати власне виробництво, старт якого ознаменувала пара кросівок Mon Shoe, представлена на Олімпійських іграх у 1972 році.
Культові моделі кросівок і найвідоміші колаборації зі спортсменами
У 1979 році Nike презентує кросівки Air Max 1. Їх особливість полягає в максимальній амортизації, а інноваційну прокладку можна було на власні очі побачити у невеликому отворі в задній частині спортивного взуття. Цю інноваційну технологію досі застосовують при виготовленні кросівок. Її автор — Френк Руді, авіаційно-космічний інженер NASA. Далі — нові моделі й відомі колаборації з:
- Стівом Префонтейном;
- Стівом Оветтом;
- Альберто Салазаром;
- Тайгером Вудсом;
- Майклом Джорданом;
- Кріштіану Роналду.
Саме Майкл Джордан, зірка світового баскетболу, зіграв неабияку роль в історії успіху бренду Nike. У 1985 році дизайнер Пітер Мур розробив кросівки Air Jordan 1, які згодом тричі переробляли.
Таким чином студентська ідея змінити спортивний світ на краще отримала свій розвиток і продовжує трансформуватися в сучасному світі.