Цікаве

У центрі Берліна можуть заборонити рух автотранспорту: петиція зібрала понад 50 тисяч підписів

Жителі Берліна просять обмежити використання моторизованого транспорту у центрі міста, а натомість створити пішохідні зони та велоінфраструктуру. Петиція про заборону авторуху набрала понад 50 тисяч підписів, розповідає 1News.

Петицію створила група Berlin Autofrei. Вони запропонували заборонити проїзд на особистих автомобілях в межах залізничного кільця в центральній частині міста.

Ініціатива не торкнеться автовласників, яким машина необхідна для роботи або людей з обмеженою мобільністю, авто екстрених служб. Всім іншим пропонують виділити квоту до 12 поїздок на рік, наприклад, в разі переїзду. За словами представника Berlin Autofrei, заборона пошириться і на електромобілі, оскільки будь-які авто «займають занадто багато суспільного простору і загрожують життю людей».

За даними звіту за 2014 рік, 58% транспортного простору в Берліні відведено під машини, хоча на них відбувалася лише третина всіх поїздок по місту, і тільки 17% в межах залізничного кільця. Для порівняння, велосипедам виділили лише 3% площ, тоді як на їх частку припало 15% переміщень (18% всередині кільця).

Голосування за заборону авторуху в центрі Берліна проходить в три етапи. На першій стадії група повинна зібрати не менше 20 тисяч підписів у встановлені терміни. Під час другої фази активістам необхідно отримати вже 170 тисяч голосів підтримки.

Якщо уряд відмовиться змінити закон після двох етапів, питання винесуть на громадський референдум. В Berlin Autofrei вважають, що мають великі шанси на реалізацію.

Зробити центр Берліна пішохідним планують вже не перший рік. Наприклад, в якості експерименту там частково перекривають вулиці. Минулого року Фрідріхштрассе закривали на місяць, а вулицю Ляйпцигерштрассе перекривають раз на місяць.

У лютому цього року парламент федеральної землі Берлін прийняв перший в Німеччині закон для пішоходів, щоб заохотити людей більше ходити пішки. Згідно з документом, під час будівництва та реконструкцій будуть проєктувати більш протяжні зелені зони для пішоходів, а також встановлювати сплощені бордюри, острівці безпеки та лавочки.

Джерело: The Guardian

Back to top button