Цікаве

У Чехії створили позашляховик для доріг України: як він виглядає

Зізнаємося, автобуси є досить нудним видом транспорту і новинки в цьому сегменті мало хто чекає, враховуючи їх мирську корисність – перевозити людей в міських умовах. Але не у випадку з Torsus Praetorian – це перший в світі автобус-позашляховик, який не залишить байдужим нікого. Його величезні колеса і високий дорожній просвіт в 40 см доставить пасажирів в ті місця, куди навіть не кожен джип не торкнеться.

Torsus був розроблений в Чехії компанією Pulsar Expo, засновану вихідцями з України Юлією Хомич і Вахтангом Джукашвілі. І дітище настільки вразило експертів, що проект навіть отримав престижну європейську нагороду Red Dot Award 2020 у галузі дизайну, розповідає 1News.

В основі Torsus Praetorian використовується конструкція від вантажівок MAN, популярного виробника вантажних автомобілів і автобусів великої вантажопідйомності. Двигун “божевільної маршрутки” являє собою 6,9-літровий рядний шестициліндровий дизель потужністю 240 к.с. і витривалим крутним моментом 925 Нм. Щоб приборкати таку міць використовується напівавтоматична 12-ступінчаста коробка передач TipMatic, розроблена MAN і володіє роздавальною коробкою з двома діапазонами і блокуванням переднього диференціала.

В автобусі також використовується надміцне шасі MAN TGM з параболічними осями з листових ресор, які поставлені на високопрофільні шини діаметром R20 від Michelin. При цьому автобусом легко керувати завдяки гідропідсилювачу від ZF. Автобус важить 13,5 тонн з обмеженнями на передню і задню вісь, рівними 6300 кг і 7800 кг відповідно.

Зовні використовуються панелі кузова з міцного скловолокна, які Torsus називає “надзвичайно міцним і стійким до подряпин” покриттям Line-X військового класу. Є також додаткова перекладина для передньої і задньої частини кузова, а також захисна сітка для всіх вікон.

Torsus Praetorian призначений для перевезення робочої сили для гірничодобувної, лісової і нафтогазової важкої промисловості в умовах бездоріжжя. Також автобус-позашляховик буде корисний в туризмі, де в іншому випадку знадобилася б невелика група позашляховиків, щоб доставити пасажирів по пересіченій місцевості до пам’яток. Звичайно, комфорту тут чекати не варто, всередині салон вийшов дуже спартанським, але це позитивно відбилося на ціннику, який становить 150 тисяч доларів.

Джерело: torsus

Back to top button