Цікаве

Toyota GR Sport: звідки взялися ці літери і що вони означають сьогодніПромо

Toyota GR Sport: звідки взялися ці літери і що вони означають сьогодні

Лише у полум’ї залізо стає сталлю, і цей принцип справедливий не тільки для виробників цвяхів.

Якщо ви випускаєте автомобілі – киньте їх у полум’я шалених баталій автоспорту! І на виході отримаєте результат, від якого будуть у захваті автовласники в усьому світі.

У повній відповідності до цього рецепту із вогню, в якому виплавлялася легендарна надійність та відмінна керованість серійних автомобілів Toyota, вийшло ім’я Gazoo Racing.

Тепер воно представлене в чемпіонаті світу з ралі, чемпіонаті світу у перегонах на витривалість, у чемпіонаті світу з ралі-рейдів та в європейських кузовних чемпіонатах. А в шоурумах Toyota сяють яскраві серійні моделі із бейджами GR Sport.

Як це все пов’язано між собою та звідки взагалі взялося? Починаємо розбиратися.

Перш за все зазначимо, що ім’я Gazoo Racing виникло не з чистого аркуша: спортивний підрозділ Toyota акумулював досвід та знання, отримані внаслідок багаторічних змагань автомобілів Toyota в різних автоспортивних дисциплінах, насамперед у ралі.

Ралі – це особлива пристрасть Toyota. Кажуть, що Gazoo Racing перетворилося на професійний спортивний підрозділ Toyota саме завдяки зустрічі тодішнього генерального директора компанії Акіо Тойоди з чотириразовим чемпіоном світу з ралі фінном Томмі Мякіненом. Палкий шанувальник потужних швидкісних спорткарів, Тойода вирішив вкотре підвищити свою кваліфікацію водія і запросив Томмі стати його особистим інструктором.

Але в результаті Мякінен передав Тойоді значно серйозніші знання, ніж техніка проходження швидкісних ралійних поворотів і високих гравійних трамплінів. Як зазначив сам Акіо Тойода, Мякінен не лише допоміг йому суттєво покращити навички швидкісного водіння, а й змінив його світогляд.

Фінн підкреслив взаємозв’язок між розробкою автомобілів та участю їх у ралійних змаганнях. Адже ралі проводяться на дорогах з дуже різним покриттям – саме такими дорогами і пересувається переважна більшість серійних автомобілів Toyota в усьому світі.

Мякінен говорив, що неможливо створити ідеальний автомобіль без участі у ралі. За його думкою, “саме шлях створює автомобіль”. Мудрий Акіо Тойода оцінив глибину цих слів та й вирішив вивести 2017 року заводську команду прямісінько на чемпіонат світу з ралі! Очолити амбітний проект він запросив Томмі Мякінена.

Але цей дебют Toyota у світовому автоспорті відбувся вже згодом. Спочатку автомобілі Toyota випробовували свої сили у простіших змаганнях.

Сталося це ще у другій половині минулого століття, а точніше у 1972 році. Саме тоді шведський пілот Уве Андерссон на Toyota Celica взяв участь у ралі Королівського автомобільного клубу (RAC) Великої Британії.

Toyota Celica під його керуванням фінішувала дев’ятою. Не самий, здавалося б, зірковий результат, але він був по-справжньому надихаючим. По-перше, Toyota довела свою легендарну надійність. По-друге, одразу фінішувала в першій десятці. А по-третє, і це було найголовніше, Андерссону вдалося випередити головних суперників – команду Nissan, яка стартувала на зіркових на той час Datsun 240Z!

У Toyota також були вражені цим успіхом, тож не шкодували підтримки для своєї заводської команди. Але щоб відновлювати та доопрацьовувати автомобілі для перегонів, їх доводилося відправляти до Японії. Тому для економії часу та коштів 1973 року Андерссон за підтримки Toyota створив команду Andersson Motorsport. І цього ж року Toyota Corolla з Уолтером Бейтсом за кермом виграла свої перші ралійні перегони – Press On Independent у США!

У лютому 1975-го Andersson Motorsport офіційно перетворилася на Toyota Team Europe, а всього через шість місяців пілот Ханну Міккола за кермом Toyota Corolla виграв ралі “1000 озер” у рідній Фінляндії.

На початку вісімдесятих штаб-квартира ТТЕ перебралася до німецького Кельна, що серйозно заощадило кошти на розробку нових рішень та обслуговування бойових машин. Саме тут народилася вже легендарна Celica Twincam Turbo – перша Toyota Групи Б. А 1984 року перший в історії чемпіон світу з ралі швед Бьорн Вальдегард на цьому автомобілі здобув перемогу в одному із найпрестижніших і найважчих перегонів чемпіонату – африканському “Ралі Сафарі”. І це була лише перша з трьох перемог поспіль у Кенії.

Чотири роки потому Toyota представила повноприводну Toyota Celica GT Four, яка стала справжньою ралійною легендою. Ця модель у версіях ST165, ST185 та ST205 виграла 29 перегонів чемпіонату світу, виборола два чемпіонські титули в заліку виробників та чотири чемпіонські корони для своїх пілотів.

Не буде перебільшенням сказати, що Toyota Celica GT Four змінила ралійний світ. На ній 1989 року в чемпіонаті світу дебютував іспанець Карлос Сайнц. Результатом того сезону стали три подіуми у семи перегонах та підсумкове срібло в заліку виробників! А вже наступного сезону Сайнц став першим чемпіоном світу, зобов’язаним своїм титулом саме автомобілю Toyota. Разом із Celica GT Four він виграв чотири перегони, п’ять разів фінішував на подіумі та виборов для команди друге поспіль срібло серед виробників.

Одночасно з ралійною програмою Toyota розпочала роботи над прототипом для виступу в перегонах на витривалість. Насамперед японців, природно, цікавили “24 години Ле-Мана”. І першим серйозним результатом у цій гонці стало 1993 року четверте місце екіпажу Едді Ірвайн/Тошіо Сузукі/ Масанорі Секія, що стартували на розробленій роком раніше Toyota TS010.

1998 року Toyota презентувала перший автомобіль класу GT-1 під індексом TS020. То була дуже швидка машина! Екіпаж британського пілота Мартіна Брандла показав на ній другий час у кваліфікації, програвши поул-позиції всього сім тисячних секунди. Команда резонно розраховувала виграти головні перегони сезону, але кілька технічних проблем перекреслили мрії про перемогу, яка була дуже близька. Цікаво, що Toyota за вимогами омологації випустила два дорожні екземпляри своєї GT-1, які сьогодні зберігаються в музейних колекціях.

Наступним прототипом для чемпіонату світу в перегонах на витривалість стала Toyota TS030, яка була підготовлена до сезону 2012 року. За підсумками року машини посіли друге та четверте місця.

Про перемоги автомобілів Toyota у різних гоночних серіях можна говорити нескінченно, але звідки і коли з’явилося ім’я Gazoo Racing? Адже всі захоплюючі автоспортивні історії, описані вище, відбувалися з підрозділами, які називалися Toyota Team Europe та Toyota Motorsport GmbH.

А нове ім’я з’явилося майже випадково, і завдяки тому ж Акіо Тойоді.

У 2007 році аматорська гоночна команда з Японії заявилася на знамениті кузовні перегони “24 години Нюрбургрингу”. До складу команди входили студенти, які опановували у Toyota професії водіїв-випробувачів та механіків. “Тренерами, що грають”, у ній стали тест-пілот компанії Хірому Нарусе, який стартував під псевдонімом Кеп, і майбутній генеральний директор Toyota Акіо Тойода, який отримав псевдонім Морізо. Він, до речі, тоді осягав основи швидкісної їзди саме під керівництвом Нарусе.

Планувалося, що ця заводська аматорська команда вийде на старт під назвою Works Toyota Racing, але в останню мить було вирішено змінити ім’я. Схоже, що засновники трошки… засоромилися. Річ в тім, що бойовими автомобілями команди були старенькі Toyota Altezza і вже зняті з виробництва BMW. Крім того, бюджет був мінімальним, а шанси на успіх дуже сумнівними.

Після недовгих роздумів було вирішено іменувати команду Team Gazoo – за назвою порталу, створеного за фінансової підтримки Toyota. Він крім усього іншого висвітлював роботу аматорського гоночного проекту компанії. І ім’я прижилося!

2009 року Тойода очолив компанію, створену його дідом. Цей рік став початком розвитку проекту Gazoo. Окрім гоночної команди Gazoo Racing, яка продовжувала виступати у 24-годинній гонці в Нюрбургрингу на спеціально підготовлених Lexus LF-A та Toyota GT-86, було організовано регулярні масові автоспортивні заходи. Toyota Gazoo Racing Festival, наприклад, проводиться щороку в листопаді.

Згодом усі заводські гоночні команди почали перейменовуватись у Gazoo. Першими стали національні гоночні команди Toyota Racing та Lexus Racing, які перетворилися на Toyota Gazoo Racing та Lexus Gazoo Racing.

2017 року, окрім заводської команди, заявленої Акіо Тойодою в чемпіонаті світу з ралі, на базі підрозділу, що займався розробкою спортивних автомобілів, виникло підприємство Gazoo Racing Company, яке якраз і взяло безпосередню участь у пересадці гоночної ДНК звичайним дорожнім автомобілям Toyota.

Так на серійних авто з’явилися шильдики GR, GR Sport та GRMN – найпотужніші спортивні комплектації дорожніх Toyota. Остання абревіатура розшифровується як Gazoo Racing, tuned by the Meister of the Nürburgring. Тобто автомобілі Gazoo Racing, налаштовані чемпіонами Нюрбургрингу.

Результати спортивного підрозділу Toyota воістину вражають. З 2017 року команда Gazoo Racing WRT, яка виступає на спеціально підготовлених Toyota Yaris, виграла п’ять чемпіонських титулів серед пілотів та чотири титули серед виробників. У перегонах на витривалість – п’ять командних чемпіонських титулів, чотири в особистому заліку та п’ять поспіль перемог у “24 годинах Ле-Мана”. А єдиним переможцем у чемпіонаті світу з ралі-рейдів став Нассер Аль-Аттія, який стартував на пікапі Toyota Hilux.

Однак зовсім необов’язково бути визначним автомобільним спортсменом, щоб особисто причаститися до легендарної Gazoo Racing. Сьогодні це можуть мільйони клієнтів Toyota в усьому світі, зокрема й в Україні.

Українським шанувальникам японського бренду доступні одразу кілька моделей у комплектації GR Sport. Це Toyota Corolla, C-HR, RAV4, Hilux та, звичайно, Land Cruiser 300.

Кожен автомобіль GR Sport оснащений ексклюзивними функціями та преміальними елементами дизайну: легкосплавними дисками, особливою радіаторною решіткою та стильними кольорами кузова, серед яких варто виділити Dynamic Grey або Ash Grey. У салоні автомобілів GR Sport ви можете побачити кермо з перфорованої шкіри з червоним простроченням та оздоблювальні матеріали найвищого класу. Не залишився поза увагою і технічний бік питання: автомобілі зі значками GR Sport можуть відрізнятися не лише ексклюзивною підвіскою, а й наявністю низки унікальних технічних рішень. Наприклад, тільки в комплектації GR Sport Toyota Land Cruiser 300 отримує систему активних стабілізаторів e-KDSS та блокування всіх диференціалів.

 

Детальніше з особливостями люксового позашляховика Toyota в комплектації GR Sport можна ознайомитися тут.

САЙТ ОФІЦІЙНІ ДИЛЕРИ

ПІДПИСАТИСЯ на Telegram-канал 1NEWS

Джерело

Back to top button