Цікаве

Що чекає власників автомобілів на єврономерах

Комітет з податкових питань Верховної Ради запропонував власникам нерозмитнених автомобілів на єврономерах компромісний меморандум. Пропозиція дає їм можливість легалізувати свої машини. Однак транзитники від нього відмовилися. Але в парламенті вже заявили: через місяць-два приймуть законопроект, який вдарить по власниках нерозмитнених автомобілів. Про це пише 1News з посиланням на “Сегодня”.

В Україні за різними оцінками від 64 тисяч до трьох мільйонів нерозмитнених автомобілів. Заповзятливі українці ухиляються від податків, користуючись транзитним режимом. Це дозволяє перебувати в Україні автомобілям з іноземною реєстрацією 5-10 днів. Потім потрібно перетинати кордон і в’їжджати знову.

Власники нерозмитнених машин вимагають продовжити час перебування у країні, скасувати Євро-5 і зменшити податок на розмитнення.

Без реєстрації їздити на машині з іноземними номерами українці можуть п’ять днів в одній області і десять днів – при пересуванні в декількох областях. Іноземцю користуватися нерозмитненою машиною годі й більше одного року. Однак поліція не має права зупиняти автомобіль на єврономерах і перевіряти на порушення митних правил, каже директор з правових питань компанії “Октава Капітал” Тетяна Андріанова.

 

Тим часом, глава податкового комітету парламенту Ніна Южаніна запропонувала всі автомобілі на іноземних номерах, виробництва 2000-2010 року – легалізувати. Справа в тому, що в Україні заборонено розмитнювати авто старше 2010 року. Але власникам авто на єврономерах хочуть полегшити розмитнення машин, які ввезені в Україну до 6 вересня 2017 року. Легалізувати автомобілі пропонують за пільговими акцизами, які прийняла Рада в 2016-у. При цьому податковий комітет наполягає, щоб при розмитненні машин з бензиновим двигуном 3000-3500 куб. см і з дизельним двигуном 2500-3000 куб. см застосовувався окремий акциз. Діяти поблажки будуть два-три місяці. Також податковий комітет запропонував у меморандумі заборонити їздити українцям на машинах-іноземцях у режимі транзиту. Для цього закриють кордон для транзитників.

Ніна Южаніна зазначає, що в меморандумі є важлива норма. Після закриття кордону транзитників не чіпатимуть правоохоронці.

“Ми вводимо ліберальну норму про непритягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил. Це те, що цікавить цих людей”, – говорить Южаніна.

Умови меморандуму не влаштували активістів, повідомив координатор громадської організації “Західноукраїнська асоціація власників транзитних автомобілів” Станіслав Бучанський.

В асоціації власників транзитних автомобілів пропонують замінити Євро-5 для підтриманих машин на техогляд. Для імпорту б/у авто потрібно ввести обов’язкове укладення про технічну справність автомобіля. Пільгові ставки на розмитнення 2016 року цілком були б прийнятні, вважає Бучанський: “У сумі розмитнення приблизно виходить 30-40% вартості авто. Але потрібно прибрати всі обмеження за віком автомобіля і час дії закону”.

Нагадаємо, 7 вересня 1News повідомляло про те, що власники авто на нерозмитнених номерах продовжили безстроковий мітинг під Верховною Радою. Протестувальники барабанили у бочки, а з правої сторони від будівлі Верховної Ради розміщена невелика сцена.

Back to top button