Цікаве

Реконструкція Шулявського шляхопроводу під загрозою

Доля Шулявського мосту

Протистояння, що розгорілося між Антимонопольним комітетом України і корпорацією «Укрбуд», може внести корективи в плани спорудження транспортної розв’язки на перехресті проспекту Перемоги та вул. Вадима Гетьмана в Києві. Хоча, як запевнив заступник голови КМДА Дмитро Давтян, підстав для того, що роботи з реконструкції Шулявського шляхопроводу будуть припинені, поки немає, передає 1News.

7 травня 2019 року АМКУ оштрафував два підрозділи «Укрбуд» на 150 млн грн за змову під час проведення тендерів на реконструкцію Національного інституту серцево-судинної хірургії ім. М.Амосова та гімназії ім. Бойченка. Це найбільший штраф на будівельному ринку за останні кілька років. І, швидше за все, не останній. Один із цих підрозділів також виграв тендер на проведення робіт із реконструкції Шулявського шляхопроводу. І по ньому АМКУ теж почав розслідування. У підрозділі «Укрбуду» санкції відомства називають неправомірними і загрожують банкрутством.

Чи буде завершено реконструкцію Шулявського моста своєчасно і яка доля чекає на всю транспортну розв’язку?

Що сталося?

У вівторок, 7 травня, АМКУ заявив про штраф на загальну суму 150 млн грн, накладений на дві компанії – ТОВ «Північно-український будівельний альянс» і ТОВ «Спецбуд-Плюс» – за змову в тендерах на реконструкцію Націнституту ім. М.Амосова та гімназії ім. Бойченка.


За підсумками розслідування комітет встановив, що обидві компанії входять до складу однієї корпорації – «Укрбуд». Вони також надавали один одному фінансову допомогу, виконували роботи для тих самих генпідрядників, які є членами корпорації, мають одну загальну адресу, одну IP-адресу для податкової звітності та для входу в електронні кабінети системи «Клієнт-Банк». АМКУ насторожило, що банківські гарантії компаніям видані тим самим банком в один день із послідовною реєстраційної нумерацією, і діяли вони синхронно за часом.


Засновником «Північно-українського будівельного альянсу» є Андрій Якусевич, екс-помічник народного депутата Максима Микитася. Нагадаємо, що Микитась, до того як стати нардепом, був президентом корпорації «Укрбуд».

Штраф, виписаний «Північно-українському будівельному альянсу», загалом склав 71,45 млн грн, а «Спецбуд-Плюс» – 78,48 млн грн. Обом компаніям заборонено брати участь у торгах протягом трьох років. Як повідомлялося раніше, очікувана вартість тендеру на реконструкцію Націнституту ім. М.Амосова становила 2,8 млрд грн, гімназії ім. Бойченка – 175 млн грн.

Що не так із тендером?

Це не єдиний випадок, коли АМКУ зацікавився діяльністю «Північно-українського будівельного альянсу». Минулого року компанія перемогла в тендері на реконструкцію «втомленого» Шулявського шляхопроводу на суму 608 млн грн. Її конкурентом на торгах виступала друга оштрафована компанія – «Спецбуд-Плюс», яка запропонувала кошторис на 1000 грн більше.

Спочатку було четверо охочих узяти участь в аукціоні. Однак заявки «Альтіс-Спецбуду», що входить до «Альтіс-холдингу» Олександра Глімбовського, та «Мостобуду» Михайла Беккера відхилили через невідповідність документації.

Розслідування щодо тендеру на реконструкцію Шулявського шляхопроводу розпочато відомством у серпні минулого року. У своєму блозі голова Київського обласного територіального відділення АМКУ Олексій Хмельницький написав, що роботи не зупинятимуть.

Компаніям загрожував штраф максимум до 10% доходу за останній звітний період. У «Північно-українському будівельному альянсі» заявили, що вважають штраф неправомірним. І що за кожним пунктом обвинувачення були надані в АМКУ аргументовані пояснення. Наприкінці квітня співробітники компанії з цього приводу вже пікетували будівлю АМКУ.

Зараз «Північно-український будівельний альянс» говорить про банкрутство.


«Накладення такого непідйомного штрафу може привести [нас] до банкрутства, про що також було повідомлено керівництво АМКУ», – йдеться в офіційній заяві компанії. Але до цього компанія планує відстоювати свої права в суді.

Чи добудують Шулявський міст?

Йдеться про спірне правопорушення, говорить директор юридичної компанії «Прима Лідер Груп» Діна Дрижакова. Щоб виграти суд, АМКУ має оскаржити критерії та методику оцінки для визначення найкращої пропозиції.


«Можна припустити, що таке правопорушення можливе при заповненні форми оголошення про проведення тендеру, а саме – відмінності в умовах і методики оцінки, зазначених у тендерній документації та оголошенні про проведення тендера», – говорить Діна Дрижакова.

За оцінками юристів, судові розгляди займуть рік-півтора. Цього часу достатньо, щоб завершити реконструкцію Шулявського шляхопроводу, вважає Дмитро Беспалов. «Йдеться про місяці. Наскільки я розумію, найголовніша складність у цьому проекті – мережі», – говорить він.

Будівництво Шулявського моста – політичний проект для мера Києва Віталія Кличка. імовірно, тому в місті на суперечку, що виникла, намагаються дивитися позитивно.


«Ця дія контролюючого органу не має відношення до робіт, які здійснює компанія на Шулявському шляхопроводі, і ніяк не позначається на процесі виконання нею взятих на себе зобов’язань», – повідомив заступник голови КМДА Дмитро Давтян.

Нагадаємо: при будівництві розв’язки Шулявського шляхопроводу передбачено три з’їзди по дві смуги, сам шляхопровід буде шестисмуговим. Також передбачається облаштувати на ньому велодоріжку. Для будівництва розв’язки необхідно знести цех №5 заводу «Більшовик». Заявлена вартість реконструкції – 800 млн грн. Основну частину робіт планується завершити до кінця 2019 року. До цього часу передбачається побудувати новий шляхопровід та відкрити право- і лівосторонні з’їзди, відкрити велодоріжку і реконструювати прилеглі до станції метро «Шулявська» підземні переходи.

Озвучені терміни надто оптимістичні, вважає Беспалов.


«Повністю побудувати транспортну розв’язку за затвердженим проектом неможливо, оскільки поки ніхто не згоден на знесення цеху заводу «Більшовик». Тому вона ще довго перебуватиме у стадії реконструкції», – підсумовує експерт.

Джерело: mind.ua

Tags
загрузка...

Related Articles

Back to top button
Close