Пристрій та принцип роботи датчика детонації
У блоці циліндрів кожного бензинового двигуна є місце для установки датчика детонації. Цей пристрій необхідно контролювати ступінь детонації при роботі двигуна, що працює на бензині. За рахунок цього виконується керування двигуном з метою досягнення його максимальної потужності. Адже при детонаційному згорянні палива воно спалахує мимоволі, а не від іскри запалювання. Це порушує робочий цикл силового агрегату, внаслідок чого знижуються його характеристики. З появою таких проблем достатньо купити датчик детонації на заміну того, що вийшов з ладу, і коректна робота буде відновлена.
Купити датчик детонації: як він працює
У конструкції пристрою є п’єзоелектрична пластина. При детонації мотора на кінцях цієї пластини виникає напруга. Розмір напруги залежить від амплітуди коливань. Чим вище ці параметри, тим більше значення напруги виникає на кінцях пластини. Якщо величина напруги перевищить заданий рівень, який відповідає певному рівню детонації, буде виконано коригування запалювання електронним блоком управління. Внаслідок цього вирівнюється займання горючої суміші у всіх циліндрах. Незалежно від виробника на датчик детонації ціна досить висока, тому що це складний пристрій, що має у своїй конструкції такі елементи:
- п’єзокерамічний елемент;
- електричний роз’єм;
- тарілчаста пружина;
- болт кріплення;
- інерційна маса;
- корпус;
- шайби контактні.
Купити датчик детонації в Україні можна багатьох виробників, але незалежно від бренду такі пристрої мають приблизно однакову конструкцію. Проте ремонту такі пристрої не підлягають, тому просто змінюються, якщо перестають працювати.
Як зрозуміти, що потрібно купити датчик детонації
Як правило, детонація двигуна характеризується металевим стукотом усередині робочих циліндрів. Однак у сучасних машинах водій бачить спеціальний індикатор на панелі приладів. Він спалахує, коли потрібно датчик детонації замінити, таким чином даючи зрозуміти, що процес детонаційного згоряння горючої суміші не контролюється. При цьому двигун продовжує роботу, і машину можна експлуатувати, але як вказувалося вище, з втратою технічних характеристик.
Як виконується перевірка
Не варто довіряти лише світловому індикатору на панелі приладів. Перш ніж викинути старий датчик, рекомендується перевірити його на справність. Для цього необхідно мати мультиметр. Щоб виконати перевірку, потрібно вимкнути та зняти з мотора сенсор детонації. Плюсовий вимірювальний щуп мультиметра необхідно з’єднати з сигнальним контактом датчика, а з його масою мінусовий щуп. Сам прилад потрібний переключити режим вимірювання напруги.
Процес перевірки є досить незвичайним. Датчик детонації затискається в руці, якою не сильно стукають по будь-якій поверхні. Головне — створити коливання, щоби на кінцях п’єзоелектричної пластини виникла напруга. Якщо датчик справний, при кожному ударі рукою мультиметр фіксуватиме напругу величиною 30-40 мілівольт. Якщо ж напруга не фіксується, доведеться купити датчик детонації замінити.