Оновлена Mazda CX-30Тест-драйв
Не те щоб ми зовсім не чекали такого від Mazda, але, якщо чесно, чекали трошки іншого. Більш звичайного, чи що.
Адже як воно переважно буває, коли якась симпатична Mazda отримує чергове оновлення? Правильно, вона стає ще симпатичнішою!
Зазвичай алгоритм, за яким Mazda наводить додаткову красу, доволі передбачуваний. Трошки інший малюнок фар, невловимі зміни форми бампера, фарбування захисного пластику у колір кузова. Це не погано, зовсім навпаки, але ми просто до цього звикли.
Та цього разу на оновлення чекав, мабуть, найпривабливіший компактний кросовер Mazda – CX-30. А кожен, хто його бачив, особливо наживо, чудово розуміє: зірку такого ступеня яскравості важко зробити ще яскравіше.
Тому Mazda трошки змістила фокус своєї уваги, і результат перевершив очікування. Ви підходите, здавалося б, до звичної зовні моделі, відкриваєте дверцята, та… у вас просто відбирає мову! Не назавжди, звісно, але декілька секунд щирого подиву гарантовані. Невже це Mazda CX-30? Так, це вона. А точніше, нова комплектація Sport Black, що пропонує зовсім інший салон.
Не чекайте традиційного поєднання чорного та червоного, яке, відверто кажучи, вже трошки набило оскомину. Виявляється, чорний чудово гармонує з теракотовим – саме такого кольору набула екошкіра сидінь Mazda CX-30 Sport Black. А чорний обрано для замші, якою оздоблені не лише сидіння у тих ділянках, де вони контактують із тілом (до речі, дуже розумне рішення), але й панель приладів. Цією деталлю переважно й пояснюється неймовірне відчуття розкоші салону CX-30. Мимоволі згадуєш, що саме замша обрана для оздоблення панелі найдорожчої комплектації флагмана Mazda, кросовера CX-90.
Намилувавшись розкішним оздобленням, звертаєш увагу на те, що начебто центральний дисплей підріс. Так і є: відтепер в усіх комплектаціях Mazda CX-30 мультимедійна система MZD Connect з HMI-командером пропонує кольоровий монітор TFT діагоналлю 10,25” замість 8,8”. Навігація також входить до всіх комплектацій. Власне, саме комплектації з оновленням змінилися дуже суттєво, тому приділимо цим змінам трошки уваги.
Отже, оновлена Mazda СХ-30 2024 модельного року отримала більш багаті стартові комплектації Style+ та Executive+. Розширення набору обладнання сталося насамперед за рахунок систем безпеки та електронних асистентів: відтепер повний пакет систем i-Activesense доступний вже зі старту. Ті його елементи, що наразі стандартно входять до стартових оснащень, власникам останніх раніше неможливо було навіть замовити: їх могли отримати лише ті, хто обирав топову або передтопову комплектацію.
Тобто маємо дуже цікаву і правильну, на наш погляд, ідею: якщо вже так у світі повелося, що кількість та якість того, що ми отримаємо, залежить від товщини гаманця, то безпеки це має стосуватися в останню чергу. Так вирішили в Mazda та доукомплектували початкові Style+ та Executive+ цілим рядом дуже корисних і важливих систем. Тож дозвольте перерахувати їх поіменно.
Це адаптивний круїз-контроль (АСС), спрямована вперед камера стеження під лобовим склом (FSC), вдосконалена система безпечного гальмування (SBS), система попередження про зміну встановленої дистанції та швидкості між автомобілями (DSA), система контролю втоми водія (DAA), система попередження про виїзд з полоси руху та система контролю положення авто щодо дорожньої розмітки (LAS), система розпізнавання дорожніх знаків (TSR).
А ось вам і вишенька на торті: система контролю сліпих зон та попередження про поперечний рух позаду (BSM+RCTA), що відтепер входить навіть у стартову комплектацію Style+. Цю систему важко переоцінити, адже в реальному житті водій дуже часто опиняється в ситуації, коли треба виїжджати заднім ходом в умовах обмеженої оглядовості. І якщо ви не побачите перешкоду у вигляді іншого автомобіля, що наближається у поперечному напрямку до корми вашої СХ-30, то вона сама це зробить – і відразу вас про це попередить.
А починаючи з другої комплектації Executive + не лише попередить, але й загальмує, якщо водій раптом чомусь це попередження проігнорував. Бо до Executive + вже входить система SBS-RC, що пропонує такий важливий апдейт системи BSM+RCTA.
І він, до речі, не єдиний – до Executive+ ще додалася камера заднього виду з динамічними паркувальними лініями (у Style+ вони статичні) та система зменшення навантаження на водія при русі в заторах TJA. Фактично це можливість користуватися всіма привілеями адаптивного круїз-контролю на низьких швидкостях, що дійсно полегшує життя водієві в умовах щільного міського трафіка.
Що ще цікавого? Безключовий доступ та запуск двигуна – в усіх комплектаціях. Apple CarPlay/Android Auto та роз’єми USB-C – в усіх комплектаціях, хіба що у початковій Style+ з’єднання буде дротовим.
Якщо двигуни в усіх Mazda CX-30 однакові, об’ємом 2 л та потужністю 150 к.с., то тип трансмісії залежить від комплектації. У початковій Style+ (від 1 116 000 грн) кросовер виключно передньоприводний. У наступному оснащенні Executive+ можна обирати між 2WD (від 1 184 400 грн) та 4WD (від 1 252 800 грн). А комплектації Sport Black та Premium – від 1 292 400 грн та 1 357 200 грн відповідно – передбачають лише повний привод. Разом з ним Sport Black та Premium запропонують те, чого ви не знайдете у Style+ та Executive+. Це LED денні ходові вогні, LED ліхтарі, система кругового огляду та преміальна аудіосистема Bose з 12-ма динаміками.
Може виникнути цілком логічне питання: а чим взагалі відрізняються два останні оснащення одне від одного? Кольоровими акцентами кузова та салону, а також оздобленням останнього. Наприклад, у Sport Black зовнішні дзеркала пофарбовані у чорний, і диски тут будуть такого ж кольору.
Салон Mazda CX-30 Sport Black буде оздоблено теракотовою екошкірою та чорною замшею. А Premium запропонує оздоблення натуральною шкірою, що поєднана зі штучною. Тому можете обирати на свій смак. До речі, для меломанів: аудіосистема Bose буде в обох топових оснащеннях, тобто не лише у Premium, але й у Sport Black.
Нагадаю, що ми тестуємо Mazda CX-30 саме у такій комплектації. Тож окрім естетичного задоволення маємо дволітровий двигун SkyActiv у поєднанні із 6-ступеневою АКП (це загальна риса всіх CX-30) та повний привод.
Здавалося б, 150 конячок – це не позамежний показник. Але зважаючи на відносно невелику споряджену масу у 1448 кг та чудове порозуміння мотора з автоматом, маємо цілком пристойну динаміку у 10,3 секунди до сотні та можливість із легкістю триматися у ритмі потоку. А якщо увімкнути спортивний режим, можна за бажанням навіть трошки побешкетувати. І паливний апетит не надмірний: 10-11 л/100 км у місті.
Варто відзначити також високий рівень комфорту та подякувати Mazda, що обирала розмір коліс без фанатизму. Адже 215/55 R18 – саме те, що треба, щоб і виглядав кросовер чудово, і спина не страждала на наших дорогах. На яких, як ми вже звикли, сніг навесні зійшов частково з асфальтом.
Але те, що будь-яка Mazda добре їде, шанувальників бренду вже давно не дивує. Приємне здивування у випадку з оновленою CX-30 викликає те, наскільки безпечним та зручним у користуванні став цей кросовер навіть у початкових комплектаціях, у які, нагадаємо, входить проекційний дисплей, нова мультимедійна система з більшим екраном та значно ширший, ніж раніше, пакет систем безпеки. А топові, особливо Sport Black, вражають ще й цікавою кольоровою гамою оформлення салону та дуже приємними оздоблювальними матеріалами.
Багатша та безпечніша – ось, мабуть, головний девіз оновленої Mazda CX-30. Нам він дуже до вподоби – впевнені, що ви теж оціните. Але перевірити це можна лише під час особистої зустрічі з оновленим кросовером у салонах офіційних дилерів, куди вас і запрошуємо. І ви точно не пожалкуєте!