Комфортні, амбітні: знайомимося з новою лінійкою Toyota ProаceТест-драйв
Що відрізняє лідера галузі від конкурентів? Насамперед уміння бачити та розуміти інтереси клієнта. Це саме те мистецтво, в якому Toyota, здається, немає рівних.
Такий підхід потрібен для будь-якого бізнесу, і автовиробництво тут не виняток. Тим паче якщо йдеться про комерційні за своїм призначенням автівки, бо B2B-сфера вимагає розуміння не лише суто людських, але й багатьох інших потреб. Придивіться до новенької лінійки Proace, і на її прикладі ви краще, ніж раніше, зрозумієте, чому Toyota «намбер ван» серед автовиробників.
Звісно ж, добре бути лідером галузі. Не потрібно відчайдушно гнатися за швидкоминучими трендами легковажної моди в надії на те, що ця темна конячка колись кудись вивезе. За «нішевими продуктами» або «інтуїтивними рішеннями» – це до тих, хто наздоганяє, до стражденних та спраглих – лiдеру це не потрібно. Вiн рухається добре зваженим курсом і не звертає уваги на той акомпанемент, що зазвичай супроводжує рух будь-якого каравану.
«Швидко – це повільно, але без перерв», – примовляють представники Toyota, розтлумачуючи нам суто японські риси характеру, що закладені в них з народження. До речі, про народження. Можна сказати, що новенькі симпатичні автівки, які ви вже встигли побачити на головному фото, в якомусь сенсі старші за своїх розробників: фургони капотної та вагонної компоновки, а також пікапи Toyota продаються ще з 1949 року! Хоча 75 років тому світ не знав таких термінів, як мінівен, мікроавтобус, LCV тощо. Та й сам Ніппон був відсталою аграрною країною з мінімумом (800 км) асфальтових доріг.
Поки інші проголошували про скасування дизельних моторів і навіть взагалі ДВЗ, японці методично доводили до пуття свої двигуни, роблячи їх ще потужнішими і водночас економічнішими та екологічнішими. Ну і відточували конструкцію комерційної лінійки Proace/Proace City, а тепер і Proace Max, яку представили на суд журналістів у Гаазі, юридично-правовій столиці світу.
Гаазький драйв, токійський дрифт. Презентація стартувала в аеропорту курорту Катвейк-ан-Зе, де було відтворено антураж різноманітних завдань, розв’язувати які навчені версії Proace. А маршрути тест-драйвів проклали так, щоб розкрити нюанси експлуатації в найрізноманітніших умовах, від вузьких вулиць старої Гааги до транс’європейських магістралей.
Останні двадцять років японський концерн приділяє розвитку комерційної техніки набагато більше уваги, ніж раніше, націлившись і в сегменті LCV стати виробником номер один. Масштабність, з якою нарощують продуктову лінійку, прагнучи задовольнити потреби клієнтів по всьому світу, лише посилює повагу до бренду. Співпраця зі Stellantis, розпочата 2005 року з розробки сітікарів, у подальшому вилилася у випуск цілої низки «комерсантів», надавши змогу компанії у короткі терміни закрити всі осередки сектора. У результаті минулого року Toyota оновила власний рекорд, продавши в Європі 140 тисяч одиниць легкої комерційної техніки, що відповідає 6% ринку. План на наступний рік – уже 170 тисяч і 7%.
Важлива роль у досягненні таких цифр відводиться першому великотоннажному фургону марки для ринків Старого світу. Японці очікують, що саме Toyota Proace Max виведе бренд у топ 6 комерційного сегмента. Тому під вихід Макса оновили і всю лінійку Proace відповідно до загального корпоративного стилю.
Toyota Proace City Verso
Першими в низці вишикуваних тестових авто стоять найменші працівники – компактвени. Оновлення суттєво змінило їхній вигляд. Одразу впадає у вічі опущена донизу решітка радіатора, інші бампери, підправлена оптика та емблема, що відтепер переїхала на капот. Загалом змінений образ можна сміливо назвати більш цілісним і самобутнім.
Пасажирський Toyota Proace City Verso виглядає наче легковик і так само відчувається в керуванні. Дизельний 1,5-літровий двигун має віддачу 100 та 130 к.с.; більш потужна версія може комплектуватись 8-ступеневим автоматом від Aisin. Це, мабуть, найкращий варіант для комфортної їзди: навіть навантаженому вену вдається демонструвати непогану динаміку.
У салоні небагато змін, але вони суттєві для комфорту. Замість невеликого монохромного монітора на 5 дюймів з’явився 10-дюймовий кольоровий екран, а також бездротова інтеграція смартфонів Mirror Link і порти USB-C починаючи з базової версії. У середній та максимальній комплектації за замовчуванням пропонують цифрову 10-дюймову кольорову панель приладів та дротові Apple CarPlay з Android Auto.
Дослідження показують, що покупці комерційної техніки в масі своїй консерватори. Наприклад, їм не завжди до душі цифрові налаштування. З більшим задоволенням вони регулюють рівень гучності або потужність обдування крутилками. Саме тому поруч із функцією розпізнавання голосу розробники зберегли кнопки і шайби швидкого доступу до важливих функцій меню.Стосовно безпеки компромісів бути не може, тому відтепер до стандартної комплектації входять системи попередження зіткнення, утримання у смузі руху, розпізнавання дорожніх знаків, автоматичного перемикання дальнього світла, круїз-контролю і ліміту швидкості. Опціонально буде доступний адаптивний круїз, що працює на швидкості від 30 км/год, а також цифрове дзеркало с технологіею Dynamic Surround View. З таким набором опцій маневрувати на вузьких вуличках одне задоволення, а на трасі взагалі можна розслабитись, аж допоки автівка сама не нагадає про уважність.
Як на мене, Verso – це недооцінений нашим ринком автомобіль. Він універсальний, різнобічний. Навіть у максимально місткій 7-місній версії його багажник вміщує 649 літрів поклажі. Тож якщо ви виросли з малолітражки і любите подорожі, Verso може стати розумною альтернативою кросоверу або вену для сімейних подорожей.
Такий малий здатний вмістити в себе від п’яти до семи осіб без жодного дискомфорту чи тісноти. Із двох варіантів колісних баз і довжини можна обрати ту, що найкраще відповідає майбутнім задачам: скажімо, пасажирську семимісну версію або п’ятимісну з більшим багажним простором. У будь-якому разі можна модулювати салон за власними потребами, складаючи сидіння третього ряду.
Одна з найкорисніших опцій – система Smart Cargo, що значно розширює можливості перевезення довгомірних вантажів. У випадку Verso переднє пасажирське крісло не тільки складається для перевезення довгомірів, а ще й трансформується у зручний робочий стіл. Є де накладні заповнити або на ноутбуці попрацювати!
Заради практичності оновлений Toyota Proace City Verso позбавили широкої двері багажного відділення, яка піднімалась уверх – тепер пропонуються тільки розпашні стулки, як у версії Van. Однак петлі дозволяють дверям розкриватись на максимальний кут у 180 градусів, що дуже зручно для завантаження/розвантаження та використання в тісних зонах паркування.
Toyota Proace City
Вантажний Toyota Proace City спереду майже не відрізнити від City Verso. Проте цей малий – працівник з великої літери, готовий до будь-яких викликів. Можливості його переобладнання без перебільшення безмежні: від мобільних кафе до майстерень на колесах. Усі побажання замовника можна втілити в життя!
Звичайно, Toyota Proace City також має два розміри колісної бази і довжини кузова на вибір, а на додачу ще й опціональну систему Smart Cargo. Завдяки додатковому люку в районі пасажирського сидіння можна транспортувати негабарит завдовжки 3,4 м при 2,2-метровій довжині вантажного відсіку.
У салоні ті ж самі зміни та опції, про які згадувалося у розповіді про пасажирську версію. Тобто 10-дюймовий екран мультимедіа, нова панель приладів, Apple CarPlay і Android Auto. Чимало фішек для водія тепер доступні у стандартній комплектації, в якій знайдеться місце для багатьох електронних асистентів та сучасних систем безпеки. Втім, поки достеменно невідомо, яке саме різноманіття допоміжної електроніки врешті-решт потрапить до України, бо наші комплектації можуть відрізнятися від європейських.
І поки що важко сказати, які саме модифікації двигунів потраплять на наш ринок. Будемо сподіватись, що обидві, адже для Toyota Proace City доступні ті ж самі дизельні півторалітрові двигуни в парі з 6-ступеневою механікою або 9-ступеневим автоматом, що і для моделі Toyota City Verso.
Toyota Proace Verso
Найбільшу увагу під час тесту привертав саме пасажирський мінівен Toyota Proace Verso. Він також має перемальовану передню частину з великою радіаторною решіткою, що розташувалася на рівні бампера. З обох боків нова решітка вдало підкреслена діодними вертикальними смугами, а фари вже не поєднані між собою візуально, тому бус здається вищим і ширшим, ніж раніше. У топових версій оптика відтепер повністю світлодіодна, та ще й з автоматичним регулюванням дальнього світла.
Дивлячись на цього красунчика, нескладно зрозуміти, чому саме він очолив рейтинг продажів комерційної лінійки Toyota. Легкові манери під час їзди, гарна оглядовість за кермом, чудова плавність ходу та неймовірна кількість місць для зберігання речей. На них чекають кишені у дверях, бардачок, підлокітник, бокси, полиці, ніші та потайнички по всьому салону. Це не автомобіль, а просто мрія контрабандиста! У цьому жарті лише частина жарту, адже з часом кожен корисний у дорозі інструмент або гаджет знайде свою житлову площу та прописку.
Зрозуміло, що є дві довжини кузова (4983 та 5333 мм) на вибір, які дать змогу розмістити від п’яти до дев’яти осіб. Звісно ж, ще й залишиться великий простір для їхніх чемоданів!
А тим, хто купує Toyota Proace для пасажирських перевезень, запропонують справжнісінькі салони бізнес-класу зі шкіряним оздобленням панелі приладів, крісел і підлокітників та регульованими підголівниками. У версії Crew Cab мінівен із комфортом розмістить п’ять пасажирів і весь їхній багаж.
Тут 2-зонний клімат-контроль, але в топовій комплектації для пасажирів передбачені інтегровані в дах повітроводи з регулюванням температури. Зсувні бічні двері відчиняються як за допомогою кнопки біля керма чи двері, так і дотиком до зовнішньої ручки. Другий і третій ряди з трьома повнорозмірними кріслами, для яких передбачені столики, підлокітники і USB-виходи, складаються і розкладаються однією лівою.
Окрім численних модифікацій Toyota Proace Verso з’явилося виконання для перевезення людей з особливими потребами. У нього занижена підлога, менша кількість крісел ззаду, ніші для різного устаткування і складаний задній ліхтар зі світлодіодним підсвічуванням для полегшення доступу в темну пору доби. Крім того, така версія може дооснащуватися ручними або автоматичними бічними підніжками та електричною лебідкою.
Оновлення зробило безкоштовними низку корисних функцій, які раніше пропонувалися як опції. Так, до стандартної комплектації додалися системи автоматичного дальнього світла, попередження зіткнення, утримання у смузі руху, розпізнавання дорожніх знаків, адаптивний круїз-контроль (від 30 км/г) і обмежувач швидкості. Крім того, вже в базі вен оснащується 10-дюймовою кольоровою панеллю приладів і бездротовою підтримкою Apple CarPlay і Android Auto.
У всіх інших комплектаціях відтепер є центральний 10-дюймовий сенсорний монітор, і тільки у стартовій залишився 5-дюймовий монохромний екранчик. Як опцію пропонують адаптивний круїз із технологією Stop&Go і «об’ємне» дзеркало заднього виду, що в бусі дуже часто рятує. Так само на допомогу водієві відправлена система Flank Guard, яка раніше була доступна лише на Proace City. Вона попереджає про наявність перешкоди під час повороту на низьких швидкостях.
Усі оновлення корисні та приємні, але треба слідкувати за комплектаціями, які прибувають на наш ринок. Все може відрізнятись від представлених на тест-драйві автівок, тож звертайте увагу на офіційний сайт Toyota.
У лінійці Toyota Proace Verso будуть доступні дизельні «четвірки». Для нашого ринку, найімовірніше, буде передбачено 2-літровий двигун із віддачею 144 і 180 к.с., який може агрегатуватися з 6-ступеневою МКП та 8-ступеневою АКП. Обидва моторчики швидко розганяють навіть завантажений бус і демонструють скромну витрату пального – на рівні 6-7 літрів. Погодьтесь, дуже приємний бонус до місткої автівки!
Взагалі керувати таким бусом виявилось напрочуд просто. Достатня кількість зручних функцій, легке відчуття габаритів, комфортна підвіска. Навіть обмежений простір європейських компактних паркінгів не є проблемою – радіус розвороту в 6,2 метра дійсно полегшує задачу. Не варто турбуватись і під час заїзду на підземні паркінги або в старі гаражні кооперативи з обмеженнями до двох метрів, оскільки висота кузова Toyota Proace Verso не більш ніж 1,9 м.
Toyota Proace
У більш скромного вантажного Toyota Proace обличчя таке саме, але складних задач він здатен виконувати набагато більше. Фургон можна замовити у стандартній (4983 мм) і подовженій (5333 мм) базі. Відповідно змінюватиметься і об’єм вантажного відсіку: від 5,3 до 6,1 м3.
Для нього пропонують окрему розширену опціональну вантажну систему Crew Cab, яка збільшує корисний об’єм до 6,6 м3, а вантажопідйомність – до 1,4 т. Плюс до цього з’являється другий ряд сидінь, під якими можна легко розмістити довгоміри або взагалі прибрати крісла, якщо ті раптом стануть зайвими.
Буксирувальна здатність мінівена становить 2,5 т, тобто стільки ж, скільки й у Hilux. Тягнути на своєму борту фургон здатен від 1 до 1,4 тони.
Цікавий Toyota Proace і в керуванні: відчутно динамічний, маневрений. Остаточно розлучитися зі штампом про робочу конячку мене змусив рівень ергономіки. Ця модель буквально закохує в себе легковим комфортом. Ті, хто пересідав з однієї Тойоти на іншу, наприклад з Yaris на RAV4, мене зрозуміють. Тут так само все інтуїтивно зрозуміло і знаходиться саме там, де шукаєш. Їдеш собі немов на легковику і час від часу забуваєш, що позаду майже малогабаритна квартира.
Серед двигунів для вантажного Toyota Proace доступний 2-літровий дизель на 144 або 180 к.с. у парі з механічною 6-ступеневою коробкою. В Європі точно буде пропонуватись і 8-ступеневий автомат, але чи доїде він до нас, поки що точно сказати не можу. Слідкуємо за оновленнями від Toyota.
Toyota Proace Max
Знайомство з новим великотоннажним фургоном Proace Max проходило під крики чайок та потужні пориви вітру. Гідна атмосфера для тест-драйву великогабарита! Гаага славиться найдовшим пляжем, що тягнеться вздовж Північного моря. Зовсім як бразильська Копакабана, тільки дуже холодно навіть влітку і завжди вітряно.
Парусність – одне з найслабших місць будь-якого фургона. А от навіть незавантажений Max виявився цілком стійким до бічних поривів вітру завдяки системі утримання рівноваги Cross Wind Assist. Тож, керуючи ним, не потрібно буде хреститися під час обгону фур та на вході у віражі. Тому що він, так само як Toyota Land Cruiser, Hilux чи будь-яка інша велика автівка бренду, поводиться тихо, передбачувано і поважно, немов ви керуєте вітрильною яхтою.
Toyota Proace Max буде доступний тільки у вантажній версії з різними розмірами колісної бази (3,5 і 4 м), довжини (5,4, 6 і 6,4 м) і висоти (2,3, 2,5 і 2,8 м). Найбільш простора ітерація вміщує 17 м3 вантажу, що є одним із найкращих показників у сегменті LCV.
Крім версії із закритим кузовом Toyota Proace Max можна буде замовити і в різних інших виконаннях у заводській комплектації, від модифікації з дворядною семимісною кабіною doublecab до вантажної платформи з одно- або тристороннім відкидним розвантажувальним бортом. Немає хіба що варіанта з V8 від Lexus LS400 – свого часу Toyota робила й такі версії Hi-Ace для японських карет швидкої допомоги. До того ж усі Макси справжні трансформери. Їх легко переобладнати під потреби замовника – вже на місці це можуть зробити різні профільні компанії.
Легкові асоціації трохи губляться у звуковому супроводі. У місті звук дизеля блукає на межі чутності, переступаючи її лише під час рідкісних обгонів «у підлогу», а на трасі вже чітко відчуваєш впевнені баси 2,2-літрового дизеля. Добре, що він уже давно не нагадує старе тракторне буркотіння, та й сильні вібрації відійши в минуле.
Для українського ринку сама модель Max та комплектації ще остаточно не затверджені. У пропозиції для нашого ринку може бути 2,2-літровий дизель із трьома рівнями віддачі. У базовій версії він видає 120 к.с. і 320 Нм та агрегатується з 6-ступеневою механікою. Наступний рівень – 140 сил, 350 Нм для 6-ступеневої МКП і 380 Нм для 8-ступеневої АКП. У топі аж 180 к.с. з тими ж показниками обертального моменту.
Великогабарит помалу, але вперто рухається в бік легкового комфорту, як це свого часу сталося з позашляховиками і пікапами. Це відчувається миттєво, коли потрапляєш у салон Toyota Proace Max. Для водія багато налаштувань сидіння та керма, а також додаткові функції та системи, що підвищують безпеку. В топовій версії буде не тільки 10-дюймовий сенсорний монітор з окремим екранчиком кліматичної системи, але й 7-дюймова цифрова панель приладів замість аналогових приладів та монохромного моніторчика на 5 дюймів у базовій версії. Серед інших буде доступна функція розпізнавання голосу, що реагує на голосові команди, Bluetooth та бездротовий Apple CarPlay і Android Auto.
Паркування та розвантажування взагалі здаються такими простими, наче ти в пікапі. І це завдяки дзеркалу заднього виду, яке транслює досить толкове зображення з камери Dynamic Surround View.
Помітно, що інженери піклувалися не лише про водія: є система сповіщення про наявність пішоходів або велосипедистів у сліпих зонах. Опціонально буде доступний адаптивний круїз, що працює на швидкості від 30 км/год. І можливо, навіть система Traffic Jam Assist.
Плани та прогнози для України
В Україні продажі комерційних моделей Toyota Proace, Proace City та Hilux торік становили 1% від загальних обсягів бренду. Найбільш популярними були саме пасажирські версії Proace Verso та Proace City Verso, і найчастіше ними цікавилися саме корпоративні клієнти. Тож, посилюючи свою присутність у LCV-сегменті, компанія збирається підняти продажі комерційної лінійки до 10% від загальних показників бренду.
Вже сидячи у вагоні і гортаючи численні пресрелізи, я раз у раз відзначала про себе, що щось упустила, особливо в ергономіці. Але ж це мінуси видно відразу, а ось плюси сприймаються як самозрозуміла річ. У цьому і криється «наносекрет» бренду – в увазі до деталей. Вона геть в усьому! Може тому Тойоти рідко виграють конкурси краси, але регулярно перемагають у порівняльних тестах – «за сукупністю якостей». Тому й продажі моделей японського бренду, на відміну від конкурентів, а значить і всупереч звичним трендам, вже багато років тримаються приблизно на одному рівні, без тенденцій до зниження.
Під час придбання діє гарантія в 100 тис. км або три роки – що настане раніше. Є також програми подовженої гарантії від Toyota: для автомобілів сімейства Toyota Proace це один рік або 20 000 км. Для інших моделей це додаткові 10 тис. км або один рік щоразу, коли авто обслуговується на офіційному сервісі вже після закінчення початкового гарантійного терміну.
Чотири моделі, Toyota Proace Verso, Proace, Proace City Verso і Proace City, з’являться на нашому ринку до кінця року. Ближче до старту продажів оголосять і ціни. Доля Toyota Proace Max ще невідома, але будемо сподіватись, що він таки доїде до нас. Специфікації на комерційну лінійку остаточно ще не затверджені, але якщо вони не сильно відрізнятимуться від описаних нами, у японців є всі шанси досягти своїх амбітних цілей. Адже у них один із найвищих показників лояльності до бренду.