Цікаве

Керівництво поліції подає на українських патрульних “космічні” позови

Неймовірно, але факт: в Україні поліцейські подають до суду на поліцейських. Сьогодні Департамент патрульної поліції у судовому порядку вимагає від патрульних компенсувати збитки за службові автомобілі, розбиті в результаті ДТП. Наголошуємо – під час виконання службових обов’язків.

Позовні суми для рядових працівників просто космічні – від 100 до 600 тис. грн.

Детальніше про ситуацію розповів столичний адвокат Руслан Белицький. Раніше він сам рік відслужив патрульним поліцейським у Києві і про нюанси роботи структури знає з особистого досвіду, передає 1News.

За словами Белицького, подібна ситуація з судовими позовами – по всій Україні.

“Типовий приклад. Працівник патрульної поліції, мій знайомий, потрапив у ДТП. За розбитий Prius йому виставили 400 тис. грн. Для нього це було шоком. У людини дружина, маленька дитина, квартиру знімає… Для родини сума просто непідйомна. Буде судитися” , – розповів адвокат.

Міський суд Вінниці зобов’язав поліцейського компенсувати 150 тисяч, витрачені на ремонт Toyota Prius. Перебуваючи за кермом службового авто під час виконання службових обов’язків, працівник поліції перетнув подвійну суцільну лінію розмітки і зіткнувся з легковиком Ford Focus.

Втім, для цього патрульного все закінчилося відносно добре, оскільки Апеляційний суд Вінницької області скасував рішення міського суду, при цьому правоохоронця зобов’язали виплатити 8 121 грн компенсації збитку.

У Миколаєві екіпаж поліції здійснював охорону громадського порядку і потрапив у ДТП. Сума збитку склала 354 тис. грн. Департамент патрульної поліції подав на правоохоронця до суду, але 9 липня поточного року Інгульський (Ленінський) районний суд Миколаєва у задоволенні позову відмовив.

Також у Миколаєві капрал поліції під час служби на Toyota Prius врізався у бордюр. Збиток – 385 тис. грн. Але 31 травня поточного року Жовтневий районний суд Миколаївської області позов Департаменту ПП про компенсацію збитку відхилив повністю.

За словами Руслана Белицького, Департамент патрульної поліції не має права вимагати від своїх працівників компенсувати пошкоджені службові авто.

“Керівництво забуває, що патрульний, як і будь-який працівник з обмеженою відповідальністю, може відшкодувати збиток лише у рамках своєї місячної зарплати, оскільки з ним не укладається договір про повну відповідальність”, – розповів він.

Додамо, що зарплата патрульного не є мегависокою, наприклад, у Києві вона становить близько 10 тис. грн.

Адвокат також прояснив питання зі страховкою. З його слів, застраховані не автомобілі Департаменту патрульної поліції, а відповідальність Департаменту перед третіми особами. У той же час патрульний не має страховки, як у випадку з автоцивільним страхуванням.

“Тому в разі ДТП керівництво Департаменту вважає, що має право виставити патрульному повну вартість ремонту. Виходить, що зливають своїх же працівників”, – розповів Белицький.

Адвокат додав, що є випадки, коли копи змушені “влаштовувати” ДТП, наприклад під час затримання правопорушника, коли потрібно заблокувати проїзд.

Є й інші причини – наприклад, аварії через перевтому працівника поліції. За словами адвоката, деякі копи змушені працювати по дві зміни.

“У перший день служби я сам відпрацював дві зміни”, – розповів Белицький.

Також адвокат додав, що деякі копи, які вперше заступили на службу, сідають за кермо службових Toyota Prius без попередньої “обкатки” і знайомства з даним автомобілем.

Джерело: Обозреватель

Tags
загрузка...

Related Articles

Back to top button
Close