Jeep Compass, продуманий до найменших деталей: чим він дивуєТест-драйв
Наразі Jeep Compass є найменшим Jeep’ом у модельній лінійці бренду, але він не такий вже й маленький.
Довжина 4404 мм, ширина 1874 мм, висота 1629 мм та колісна база 2636 мм дозволяють вважати Jeep Compass доволі містким та водночас дуже зручним у місті компактним кросовером. Це з’ясувалося одразу при особистій зустрічі з ним. А потім виявилося, що цей автомобіль – немов цікава книга, майже на кожній сторінці якої знайдеться привід для здивування. Тож гортаймо сторінки!
Але спочатку декілька слів про “обкладинку”. Чи звернули ви увагу, що дизайн Jeep Compass уміло цитує найвідомішого та найсоліднішого представника модельного ряду – Jeep Grand Cherokee? Так повелося ще з часів першого фейсліфту зразка 2011 року, який одразу привів до сплеску популярності моделі, і з тих пір Compass, ніби дзеркальце, старанно відображує основні риси “великого вождя”.
Радимо звернути увагу на міський кросовер Jeep Compass та познайомитися з ним більш детально в шоурумі моделі.
Насамперед це віддзеркалення помітно у передній частині кросовера, в оформленні фар та радіаторної решітки. Неймовірне враження: немов дивишся на Grand Cherokee у трішки меншому масштабі! З одного боку, це створює дещо особливе сприйняття моделі. А з іншого – робить прозорий натяк на славнозвісний родовід Бренду: культова семислотова решітка радіатора, яка відтепер має більш заокруглені кути, нібито встановлює зв’язок між минулим та майбутнім. А оновлені світлодіодні (Eco LED) та протитуманні фари, звісно ж, дозволять рухатися у це майбутнє більш світлим шляхом. Останні, до речі, вдало поєднані між собою стилізованою панеллю на всю ширину кузова.
Образ передньої частини гармонійно завершує повітрозабірник вельми агресивної форми та скульптурні ребра на капоті. А погляд збоку миттєво впізнає інші фірмові риси могутнього сімейства Jeep: верхнє хромоване обрамлення бокових вікон та трапецієподібні колісні арки.
Могутність, яку так старанно випромінює дизайн Jeep Compass, певним чином відображується у показниках його геометричної прохідності. Вони серйозні як для міського кросовера: кут в’їзду 15,8 градуса, з’їзду – 30,8. Кут рампи становить 21,8 градуса, кліренс – 198 мм. Але під переднім бампером виявилася пластикова захисна накладка, від якої до землі усього-то 150 мм. Для чого вона тут, достеменно невідомо, хоча в нас є припущення. Можливо, вона оптимізує потік води під днищем, зменшуючи силу хвилі, що атакує знизу підкапотний простір, адже Jeep Compass може форсувати водні перешкоди завглибшки 406 мм!
Від самого початку знайомства з Jeep Compass ми були вражені увагою виробника до деталей, у тому числі тих, що безпосередньо покращують життя водієві. Раніше пальму першості по цьому показнику з тих моделей Stellantis, які ми вже встигли протестувати, впевнено тримало крос-купе DS 4. Але тепер у нього з’явився гідний конкурент. Дійсно, вистачає кинути оком хоча б на бокові дзеркала Jeep Compass, щоб це зрозуміти.
Бо обидва дзеркала – асферичні, тобто мають вигин на зовнішньому боці, що дає змогу бачити сліпу зону. А таке тепер зустрінеш не часто, навіть серед дорогих авто. Хоча електронна система контролю сліпої зони тут теж передбачена: великий жовтий трикутник справно спалахує у разі чого. А ще на дзеркалах написано “Jeep” – щоб не забував, на чому їдеш. Хоча забути про це і без того неможливо. Варто лише опинитися в салоні та натиснути кнопку старту – на центральному дисплеї одразу спалахує напис “Jeep since 1941”. Так, вже 83 роки Бренд тішить водіїв.
Салонні килимки тут також незвичайні – з орнаментом за мотивами улюбленої фігури трудяки-Jeep’а. Виглядають круто, та ще й зручні, оскільки черевик по таких не ковзає. Ми закарбували це диво на фото, подивіться.
А тепер знову, вже уважніше, поглянемо на кнопку старту. Виявляється, що вона має навіть власні індикатори – з написами “Off” та “Run”. Коли світиться останній, це означає, що Jeep Compass готовий до руху. Але хіба ж це не зрозуміло за звуком працюючого двигуна? Ні, бо зовсім не факт, що одразу після натискання кнопки він почне працювати, адже цей Jeep Compass – гібридний.
Чотирьохциліндровому турбомотору 1,5 л (130 к.с.) тут вміло асистує 20-сильний електродвигун, але він робить це лише на деяких передачах. Втім, цей невеличкий електромотор також може працювати зовсім самостійно, обертаючи колеса без допомоги ДВЗ.
Як це все влаштовано? Отже, маємо роботизовану коробку DCT з двома вологими зчепленнями. Непарні передачі – 1, 3, 5, 7 – отримують крутний момент лише від ДВЗ. А парні – 2, 4, 6 та передача заднього ходу – від обох моторів, що можуть працювати разом або окремо. Такий підхід надає гібридному Jeep Compass цілий ряд переваг.
Він може безшумно стартувати та рухатися з місця на самій лише електротязі. Таким же чином, не використовуючи ані грама пального, кросовер здатен тягнутися в заторах та паркуватися. А ще електродвигун використовується як бустер, підсилюючи розгін. Також він працює як стартер-генератор, тобто не лише збирає енергію, коли водій відпускає акселератор, але й дає змогу ДВЗ вимикатися навіть під час руху, щоб потім при потребі миттєво його запустити.
Напрошується цікавий та трохи неочікуваний висновок: незважаючи на нижче місце в модельній ієрархії порівняно з Grand Cherokee, Compass з деяких точок зору можна вважати навіть більш технологічним! Упевніться в цьому особисто на власному тест-драйві Jeep Compass у найближчого дилера бренду.
А за розміром цифрової панелі приладів (10,25 дюйма) та екрана мультимедійної системи Uconnect (10,1 дюйма) маємо повний паритет: вони у Compass та Grand Cherokee однакові. Функціонал, звісно, відрізняється. Але не будемо порівнювати їх між собою, бо більш коректним буде порівняти прилади Jeep Compass з його конкурентами. Отож, виявляється, що яскравий цифровий кластер тут не лише тішить можливістю налаштувати зображення на свій розсуд, але й розповідає про те, про що прилади більшості інших автівок мовчать. Наприклад, серед іншого можна довідатись про заряд акумулятора, а також про тиск та температуру мастила, що буде вельми корисним у певних умовах.
Сидіння цього автомобіля дуже зручні не тільки попереду, але й позаду. На відміну від більшості компактних кросоверів, коліна задніх пасажирів у Jeep Compass не зависають у повітрі, оскільки подушки сидінь доволі довгі та розташовані на правильній висоті.
Симпатичне кермо Jeep Compass зручно лежить у руках, але клавіші на лівій спиці чомусь не дозволяють керувати аудіосистемою – наприклад, перемикати радіостанції. Втім, швидко виявилося, що таки дозволяють – просто для цього треба вивести віджет радіо на центральне місце панелі приладів. Що бачиш перед собою, тим і керуєш: бездоганна логіка, чи не так?
Про неї ще раз згадуєш, коли звертаєшся до центрального дисплея. Як же просто і зрозуміло влаштоване його меню! Показників та функцій – сила-силенна, але ж все легко доступне, все на своєму місці, все інтуїтивно зрозуміло.
І це не єдина перевага інформаційно-розважальної системи Uconnect п’ятого покоління. Її дисплей до того ж демонструє чудову роздільну здатність та миттєвий відклик – настільки, що просто приємно кожен раз його торкатися. До речі, висока роздільна здатність дає змогу системі Uconnect пропонувати доволі цікаву фішку: цифровий зум зображення камери заднього виду. Взагалі-то Jeep Compass може запропонувати огляд на 360 градусів, але збільшити можна саме вид позаду кросовера. Хочете розгледіти щось безпосередньо перед заднім бампером? Немає питань!
Але є в салоні дещо, що практично неможливо розгледіти – лише намацати. Це клавіші на тильній поверхні спиць керма. За їх допомогою можна, наприклад, миттєво вимкнути звук аудіосистеми або змінити джерело звуку. Скажімо, перемкнутися з радіо на фонотеку власного смартфона: Apple CarPlay та Android Auto – до ваших послуг. А підключення смартфона, між іншим, бездротове.
Варто лише рушити з місця, як Jeep Compass дає черговий привід для здивування. Здавалося б, 130 конячок не така вже й захмарна потужність, але розганяється кросовер чудово. Паспортна сотня – за 10 секунд. А це саме та межа, що відділяє “просто автівку” від тієї, що здатна потішити своєю динамікою. Ось і Jeep Compass на таке здатен. Особливо нам сподобалося, що він може довго тримати поточну передачу, не поспішаючи заради економії перемикатися на наступну. Бо завдяки його гібридній природі економити на розгоні немає потреби: додатковий електромотор дозволяє швиденько опустити показник споживання до звичних величин одразу після того, як ви натішитеся та нарешті зменшите темп. У нашому випадку середній розхід впав з 10 до 7 літрів буквально за пару сотень метрів! А якщо не намагатися грати у спорт, то зазвичай бачиш показник близько 6 літрів у місті.
Серед чеснот Jeep Compass також вельми непогана “шумка” та добре налаштована підвіска. До речі, позаду тут не звична торсіонна балка, а стійки МакФерсон. Тож немає сенсу дивуватися, що навіть на “лежачих поліцейських” корма не підстрибує високо вгору, як це зазвичай відбувається на більшості компактних кросоверів.
Щодо комплектацій Jeep Compass, то наразі маємо дві: Altitude (від 1 271 000 грн) та Summit (від 1 383 200 грн). І хоча б яку ви обрали, отримаєте дуже добре оснащений автомобіль, що запропонує двозонний клімат-контроль, камеру заднього огляду з динамічною розміткою, електричне складання зовнішніх дзеркал, систему безключового доступу та багато іншого. Навіть безкоштовний пакет “Тепла зима”, в який входять всесезонні килимки, обігрів нижньої частини лобового скла та шкіряне оздоблення керма. Кермо, звісно ж, буде з підігрівом, як і передні сидіння.
Відмінностей між комплектаціями небагато. До прикладу, в початковій Altitude не буде сигналізації, датчиків паркування та системи допомоги при паралельному або перпендикулярному паркуванні. Втім, навіть це для стартової комплектації можна докупити – пропонуються платні пакети.
Не будемо перелічувати всі їхні принади, яких дуже багато. Лише зауважимо, що такі речі, як камера кругового огляду, електропривод кришки багажника, бездротова зарядка чи навігація, слід шукати саме у платних пакетах.
Але навіть якщо ви не забажаєте доплачувати за щось, все одно отримаєте однаково великий набір електронних асистентів в обох комплектаціях: від розпізнавання дорожніх знаків та утримання в смузі руху Active Line Management до системи попередження про небезпеку зіткнення попереду Full-speed collision warning та системи попередження про велосипедистів та пішоходів, доповненої функцією екстреного гальмування. Знайшлося тут місце також для систем, які зазвичай зустрічаються в авто вищого класу. Наприклад, система контролю швидкості Intelligent Speed Assist з можливістю адаптації під вимоги дорожніх знаків. Або система підвищення ефективності гальм під час дощу Rain Brake Support. Годі й казати, що круїз-контроль в обох комплектаціях – адаптивний.
До речі, нам здалося, що його у Jeep Compass налаштовував справжній гонщик. Бо Jeep Compass з активованим круїзом гальмує не заздалегідь, як більшість автівок, перестраховуючись три рази, а саме тоді, коли треба! Інколи навіть в останню мить, якщо оберете в налаштуваннях мінімальну відстань до авто попереду. А при розгоні двигун кросовера може легко набирати 3-3,5 тис. обертів – виходить ну дуже жваво! З таким адаптивним круїзом ви без проблем тримаєтеся в ритмі міського потоку, хоч би яким рваним він був.
Ба більше, навіть за містом Jeep Compass може суттєво допомогти в керуванні собою, оскільки пропонує таку цікаву опцію, як Highway Assist System. По суті, це автопілот другого покоління, що був вперше представлений на моделі Jeep. Highway Assist System отримує дані від навігаційної системи, камери над лобовим склом та радара в передньому бампері. Фактично це поєднання відмінно налаштованого адаптивного круїз-контролю, системи утримання смуги руху та центрування у смузі. Адже автомобіль залишатиметься у її центрі навіть під час повороту.
Але цим можливості “штучного інтелекту” Jeep Compass не обмежуються. Він, як ми вже згадували, здатен відчутно допомогти в паркуванні – від пошуку вільного місця до того моменту, як ви опинитеся на ньому. Від вас потрібно лише управління педалями та слухняність щодо виконання вказівок Jeep Compass, хоча дивитися навколо теж не завадить.
Що ж, підсумуємо. Jeep Compass не лише симпатичний та високотехнологічний, але й дуже зручний, оскільки продуманий до найменших деталей. Гарно оснащений. Допомагає майже в усьому, тішить слухняністю, доброю динамікою та економічністю. Занадто цікавий кросовер, щоб ігнорувати побачення з ним! Навіть якщо ви, не знаючи про існування Jeep Compass, вже приглядалися до інших кросоверів – обов’язково знайдіть час для візиту в салони Jeep! Можливо, зустріч з Compass змінить ваше уявлення про те, що саме вам насправді потрібно.