Цікаве

«Хохлома-балалайка стайл»: в соцмережі висміяли айдентику проекту «Майндруй Україною»

Днями Андрій Федорів, засновник креативної агенції FEDORIV AGENCY, оприлюднив віжуал до кампанії із розвитку внутрішнього туризму «Мандруй Україною», яка в результаті викликала хвилю обурення.

Так, для розробки візуальної картинки кампанії вирішили звернутись до художниці Ольги Селіщевої.

В результаті вона намалювала декілька варіантів картинок, які мали б відноситись до того чи іншого регіону. Зокрема серед на них зображені ведмеді, коні, півні та птахи.

Кольоровою гамою було обрано червоний та білий кольори.

Як зазначив Андрій Федорів, перед тим, як звернутися до художниці, він зустрівся з керівником національного агентства з туризму Мар’яною Олеськів, народними депутатами від «Слуги народу» Олександром Санченком та Дмитром Нальотовим, аби порадитися, як саме найкраще пропагувати внутрішній туризм.

«Ми зрозуміли, що для «бренду внутрішнього туризму» зараз потрібно не нове ім’я або слоган. Потрібен просто хештег. Щоб поділитися Україною один з одним. Ми вибрали #мандруйукраїною – в момент нашої зустрічі було вже більше 14,000 постів в Інстаграм і майже всі вони вже рекомендували, куди варто поїхати», – зазначив він

Федорів додав, що минулої п’ятниці (це було в червні – ред. 1News) Міністр культури і інформаційної політики Олександр Ткаченко і лідери думок анонсували цей «челендж» і за перший тиждень люди написали тисячі постів і зараз тільки в Інстаграм їх більше 22,000!

«На даному етапі не було сенсу робити класичний логотип або бренд бук, але щоб програма не була візуаліно бідною за підтримки Фундації Дарини Жолдак ми звернулися до художниці Ольги Селіщевої. Подивіться, які класні віжуали вона створила буквально за пару днів! Готові наліпки і принти! Національне агентство викладе їх у відкритий доступ – якщо подобається можна використовувати для себе, а підприємці можуть призвести сумки, футболки, сувеніри та трохи заробити», – додав він.

Однак більшість коментарів під дописом Федоріва зводились до того, що цей візуал дуже подібний до радянських казок та притаманний більше російському фольклору. Це проявляється і у виборі тварин, і у кольоровій гамі, і у шрифтах.

«Очень точно заметил Іван Семесюк – это классические картинки из детских книг про русский север. Тайга и гуси-лебеди», – пише активістка Юлія Нікітіна.

«Загальний стиль – російський – лубок. Летерінг мяко кажучи не альо», – додає режисер анімації Дмитро Лісенбарт.

«Хохлома-балалайка стайл. До чого тут Україна?», – зазначає Ігор Наконечний, засновник HappyPro Academy.

Оксана Шмакович, художник з компании «Theatrum Domus» додає: «Петушук золотой гребешок і купаніє красного коня. То є дуже сильно в контексті України…(( Грьобаний встид».

Активіст Сергій Стерненко написав, що візуально картинки «схожі на Росію».

В той же час дизайнер Богдан Гдаль зазначає: «Андрій Федорів помилився країною зі своїм брендингом для Міністерства культури та інформаційної політики України. Типові для фольклору росіян образи з якихось костромських пряників, вибрані для популяризації українських регіонів. Якщо це свідомо, то я би назвав це підривною діяльністю із заміщення символів. Якщо несвідомо, то це ознака непрофесійності».

Гдаль додав, що знайдено кінці щодо того, чим надихалася ілюстраторка. «Кінь взятий з косівської кераміки. Півень очевидно домальований вже самостійно на основі власних вподобань (можливо з дитинства). Колір теж змінений за власним баченням. Тобто, начебто один образ і правильний, але через зміну колірної гами, плюс через відсутність територіальних акцентів для айдентики, плюс через якісь власні особисті смаки, вийшов лубок. Бо якщо мешканець Карпат з натяжкою щось спробує знайти для себе щось в тому коневі, то Наддніпрянець тільки розведе руками», – зазначає він.

В коментарях Гдаль додав, що “судячи з рівня каліграфії можна було наперед говорити, що це щось нашвидкуруч. Але все ж на це треба звертати увагу. Іноді розголос зупиняє відвертий дилетантизм”.

Tags

Останні новини

Back to top button
Close
Close