Цікаве

“Чорна п’ятниця” починається опівночі: не поспішайте виходити з дому

У п’ятницю, 29 листопада, в Україні, як і в багатьох країнах світу, пройде, мабуть, наймасштабніший (або, принаймні, найбільш розрекламований) розпродаж року – «чорна п‘ятниця». В останні роки популярність цього свята шопоголіків в Україні зростає. як на дріжджах. Якщо ще минулого року прикупити щось на розпродажах планував кожен третій українець, то в цьогоріч, за деякими опитуваннями, мало не кожен другий, розповідає 1News.

Магазини щосили підігрівають інтерес покупців до дня розпродажів, продовжуючи час акцій і роботи, проводячи розіграші та шоу, а головне – обіцяючи гігантські знижки. Але при цьому часто звучать і розчаровані голоси: мовляв, знижки “липові”, акційні речі – залежаний товар, а стовпотворіння в магазинах в цей день можуть відбити охоту “шопитися” навіть у найстійкіших. Чи це правда? І так, і ні.

Знижки бувають різні

Сьогодні на масових розпродажах – не тільки під час “чорної п’ятниці” – можна зустріти абсолютно різні підходи продавців до ціноутворення. Є дійсно знижки “липові”, коли цінники спочатку завищують, а потім у вигляді акційної ціни пишуть звичайну, конкурентну вартість. Деякі магазини, прагнучи позбутися від старих колекцій або просто залежаного товару, дійсно знижують ціну, причому іноді досить істотно. Хоча можуть почати “акцію” задовго до “часу Ч”. А є й такі, які в день знижок ціни підвищують – в розрахунку на масовий ажіотаж і неуважність покупця.

У тому, що під час “чорної п’ятниці” низка продавців дійсно знижують ціни на свій товар, а дехто хитрує, ми переконалися, порівнявши ціни на недавні покупки знайомих в інтернет-магазинах і ціни, анонсовані до “чорної п’ятниці” .

Такий ось недорогий смартфон кілька місяців тому купувався в одному з українських інтернет-магазинів за 2400 грн – на той час це була найвигідніша ціна. Зараз до “чорної п’ятниці” ціла низка торгових інтернет-майданчиків встановили ціну на цей товар в районі 2000 грн. Таким чином, знижка склала 16%.

Така подушка купувалася з півроку тому “по акції” за 545 грн замість 605 грн. Перед “чорною п’ятницею” ціна знизилася до 543 грн – нібито з 635 грн.

Фітнес-браслет. Купувався в інтернет-магазині місяць тому “по акції” за 899 грн (початкова ціна стояла 999 грн). В тому магазині акція триває до сих пір. В іншому в п’ятницю цей товар обіцяють продавати по 699 грн. Таким чином, реальна знижка складе 22%.

В цілому, на думку експертів, в Україні ціни знижуються не так ґрунтовно, як в деяких інших країнах, де, як кажуть, знижки дійсно можуть становити до 90%. В Україні великі онлайн- і офлайн-магазини, торгові центри анонсують зниження цін в “чорну п’ятницю” на 70-80%. Однак в більшості випадків реальні знижки набагато менші. Наприклад, як показали дослідження минулих років, що проводилися компанією GfK Ukraine, під час “чорної п’ятниці” 2017 року ціни на смартфони в середньому знижувалися на 5%, в 2018-м – на 6%. Телевізори уцінюватися серйозніше: знижки становили в середньому 25%. Найбільш розкуповувана під час акції модель ноутбука у 2017 році дешевшала в середньому на 10%, в 2018-м – 6%.

Електроніка та побутова техніка були найпопулярнішою категорією товарів, які купували через інтернет. У “офлайні” в минулі роки найактивніше скуповувалися одяг і взуття.

“Чорні п’ятниці” стали довшими

Цього року “чорна п’ятниця” матиме ряд особливостей, яких або не було раніше, або ці тенденції були не такі помітні. По-перше, відзначимо, що багато торговельних закладів вирішили розтягнути “чорну п’ятницю” в часі. Так, багато інтернет-магазинів оголосили, що розпродажі почнуться відразу після опівночі в ніч з 28 до 29 листопада. Та й ціла низка великих торгових центрів вирішили влаштувати “ніч розпродажів” напередодні “чорної п’ятниці”, а завершити роботу планують через 24 години, теж до півночі або навіть пізніше.

Крім того, деякі торгові майданчики вирішили розтягнути розпродаж на всі вихідні, отже “чорна п’ятниця” у них закінчиться в “кібер-понеділок”. Ще низка магазинів (у тому числі одягу) вирішили влаштувати навіть “тиждень чорної п’ятниці”, оголосивши знижки ще з початку тижня. Такі “подовжені” розпродажі дозволять покупцям уникнути штовханини в саму “чорну п’ятницю”, а магазинам – залучити більше покупців. Адже оббігати всі цікаві магазини в один день для тих, хто серйозно налаштувався на розпродаж, просто нереально.

В інтернеті – без черги

Як показало невелике опитування, проведене нами, деякі українці настільки серйозно ставляться до “чорної п’ятниці”, що мають намір в цей день відпроситися з роботи заради “забігу по магазинах”. Однак чимало серед наших співвітчизників і таких, хто в минулі роки залишився незадоволений походом по магазинах і тепер має намір зосередитися на інтернет-розпродажах. Адже багато торговельних марок сьогодні мають інтернет-магазини, в тому числі закордонні, і знижки в “чорну п’ятницю” є і на таких сайтах теж. Причому деколи на сайтах можна купити той чи інший товар навіть дешевше, ніж на розпродажах в магазинах. Хоча доведеться запастися терпінням і почекати, поки пошта доставить куплений таким чином товар.

Інтернет зручний ще йі тим, що дозволяє, не піддаючись загальному ажіотажу, спокійно порівняти знижки і ціни та вибрати найдешевший магазин. До речі, експерти і досвідчені шопоголіки радять переглянути ціни в інтернеті навіть тим, хто збирається за покупками в бутіки і торгові центри. Так що не поспішайте в “чорну п’ятницю” вранці (або навіть вночі) бігти за знижками. Щоб не шкодувати про витрачені гроші, є сенс заздалегідь продумати, що ви хочете купити, подивитися рівень цін на такі товари, а потім вже вирушати на шопінг в магазини. Ну, або “полювати” за знижками в інтернеті.

Джерело: Сьогодні

Back to top button