Цікаве

Chanel №5 – 100 років: в чому феномен найпродаванішого аромату

Кожен новий показ Chanel стає обговорюваною подією світу моди. Бренду завжди є чим здивувати – якщо не різноманітністю фасонів, так подіумом у Гран-Пале. Але скільки б не змінювалися колекції модного будинку, його головний і найвпізнаваніший аромат той самий – Chanel №5. Сьогодні без перебільшення легендарний парфум відзначає 100-й день народження.

Кажуть, щохвилини в світі продається хоча б один його флакон. Цього ми напевно не знаємо. Зате розібралися, чому Коко Шанель приписують парфумерну революцію, як Chanel №5 не втрачає актуальності навіть через століття, і згадали головних муз аромату. На ювілей знакового парфуму в історії 1News розповідає про нього найголовніше!

Ода лаконічності

Коко Шанель хотіла створити парфуми, несхожі на жодні інші. І справа тут не тільки в ароматі з 80-ти компонентів. Навіть зовні лаконічна скляна пляшка Chanel №5 сильно відрізнялася від вигадливих флаконів, що іскрилися золотом.

 

 

Що вже говорити про скромну назву. В ті часи парфуми швидше навівали фантазії про райські кущі та розкіш Сходу. Просте Chanel №5 на їх тлі руйнували усі стереотипи.

Можливо, банальний флакон із дещо нудною назвою ризикував залишитися непоміченим. Але Коко вчинила хитро. Парфуми вона дарувала лише обраним – своїм подругам із вищого світу Парижа. Поступово чутки про новий ексклюзивний аромат рознеслися всією столицею і вийшли за її межі. Коли Chanel №5 з’явилися у вільному продажі, всі мріяли заволодіти ними.

 

Коко Шанель, 1937

 

Унікальна композиція

Фішка парфуму в тому, що у нього немає чільних нот. Повністю розгадати композицію неможливо, але в ній відчувається поєднання квіткових мотивів. Іланг-іланг, бергамот, жасмин, ірис, конвалія, троянда, сандал, амбра – лише десята частина всього букета. До того ж це перший синтезований парфум, інгредієнти якого посилені альдегідами.

 

Chanel №5

 

…і навіть Мерилін Монро

Секс-символ 50-х не стала першим обличчям Chanel №5, але зміцнила славу парфуму. Одного разу на запитання журналіста про те, що вона одягає перед сном, Мерилін відповіла: “Лише кілька крапель №5”. Аромат отримав найкращу можливу рекламу, а фраза увійшла в історію. Відтоді глянець став називати духи Chanel обов’язковим жіночим аксесуаром і синонімом розкоші.

 

Мерилін Монро, 1954

 

Музи Chanel №5

Знятися в кампейні Chanel №5 – все одно, що отримати головну роль у голлівудському фільмі. Над рекламними роликами працюють відомі кінорежисери, а фотосесії довіряють легендарним фотографам. Наприклад, Річарду Аведону. Його зйомка з Катрін Денев також багато в чому стала революційною. На постері жодних рекламних гасел – тільки портрет актриси, її ім’я, сам парфум і назва бренду.

 

Катрін Денев, 1972

 

Наступною музою Chanel №5 стала француженка Кароль Буке. Вона представляла парфуми понад 10 років – з 1986-го по 1997-й. Рекламні кампанії з кіноактрисою, зняті режисером Рідлі Скоттом, стали сміливішими. Автори фотографій – Патрік Демаршельє і Домінік Іссерман.

 

Кароль Буке, 1986

 

На піку кар’єри роль натхненниці легендарного парфуму отримала Ніколь Кідман. Холодна, вишукана і елегантна, оскароносна акторка ідеально вписалася в концепцію Chanel №5. Всі промо-матеріали готував Баз Лурман.

 

Ніколь Кідман, 2005

 

2009-го Одрі Тоту зіграла головну роль у кінострічці “Коко до Шанель”. І вона ж стала головним обличчям аромату.

 

Одрі Тоту, 2009

 

З минулого року і досі Chanel №5 представляє Маріон Котійяр. Ще до співпраці з брендом володарка премій “Оскар”, “Сезар” і “Золотий Глобус” часто з’являлася в розкішних сукнях Chanel на червоних доріжках.

Маріон Котіяр, 2020
Джерело: Сьогодні
Back to top button