Близький космос: відлітаємо на новому Peugeot 408Тест-драйв
Варто лише підійти до нього, і одразу розумієш: цей король-лев ще й справжній король краси, якого на вулицях очікує неодмінний фурор.
Тож те, що перехожі повертають голови у бік Peugeot 408, зовсім не дивує. Дивує те, як саме люди його сприймають і що при цьому говорять. А наші люди, вони такі – вміють формулювати.
Ось вам типовий діалог батька із сином, які підійшли до Peugeot 408, ледве я відійшов від нього. “Це якийсь італійський суперкар?” – запитав малий. – “Ні, синку, це “француз”. Але теж супер!” Точніше, мабуть, і не скажеш.
Так, з деяких ракурсів Peugeot 408 дійсно можна сплутати з “італійцем” – наприклад, якщо підійти до нього ззаду та не побачити світлодіодних ікл. Хоча насправді ніяких запозичень з італійського дизайну тут немає. Просто він такий же космічний, як і шалено дорогі італійські суперкари!
Але це порівняння працює, лише якщо винести ціну, як то кажуть, за дужки. А якщо не виносити, то відразу розумієш: у своєму ціновому сегменті Peugeot 408 порівнювати просто немає із ким! Бо інші настільки ж яскраві моделі в діапазоні, умовно кажучи, до $50 тисяч просто відсутні. Тож 408-й дійсно незрівнянний. Без перебільшення.
Ось ще один цікавий нюанс щодо ціни: вона у випадку Peugeot 408 чомусь нікого не дивує та не обурює. Хоча коли мене питали про вартість такого красеня, я не тільки одразу називав прайс саме цієї тестової автівки, оснащеної у стилі “топ плюс опції”, так ще й безсоромно округлював цифру в більший бік!
А все тому, що Peugeot 408 виглядає значно дорожче, аніж насправді коштує, хоча в наші часи частіше буває навпаки. До речі, коштує він не лише менше, ніж здається, а навіть менше за вищеозначені умовні $50 тис. Його прайс стартує з відмітки 1 208 800 грн за зовсім не бідну комплектацію Allure Pack. А у нас на тесті – топова GT (від 1 376 100 грн). І навіть з опціями, серед яких є просто фантастичні як для цього класу, ціна не перевищує $40 тис. Це дійсно дивує. Тому заходьте на онлайн-склад бренду Peugeot та обирайте власний фастбек 408 з доступних в Україні.
Але дивує не лише це. Peugeot 408 комусь може здатися кросовером, хоча він справжнісінький фастбек. Ну так, із кліренсом кросовера. Але хіба ж це погано?
Хоча на тлі інших фастбеків Peugeot 408 теж зумів відзначитися. Подивіться на нього збоку: лінія даху починає зниження лише від задньої стійки. Це означає, що пасажирам другого ряду дах не буде тиснути на голову і вони зможуть розміститися з комфортом, що є більш характерним для седанів. І ось вам ще одна чудова риса, яку Peugeot 408 запозичив зі світу містких седанів: тут не доводиться обирати між простором для ніг на другому ряду та об’ємом багажника. Маємо обидва привілеї одразу: і пасажирам зручно, і багажник величезний – 505 л. А якщо скласти спинки задніх сидінь, то отримаємо всі 1580 л.
Що ж, оскільки ми вже заговорили про внутрішній простір Peugeot 408, саме час у нього зазирнути. Тут на вас чекає продовження аерокосмічної теми: яскравий i-Cockpit у своєму найновішому втіленні. Тон задає вражаюче різноманіття кутів, під якими перетинаються окремі елементи, виконані з різних матеріалів: матовий пластик, глянцевий пластик, сріблясті декоративні панелі неймовірної форми. Усе це об’єднує в єдиний ансамбль витончена строчка яскраво-зеленого кольору, що в’ється по панелі, дверцятах, консолі та керму. А справжньою перлиною кокпіта тестового Peugeot 408 у комплектації GT є інноваційна 10-дюймова 3D панель приладів, аналогів якої просто немає.
До речі, про відсутність аналогів. Згадайте, де ви ще бачили оздоблення салону шкірою такого ніжно-блакитного кольору? Риторичне питання. Зауважимо, що водій 408-го отримає від сидінь не лише естетичну насолоду: його крісло в комплектації GT має електричне регулювання в 10-ти напрямках та регулювання поперекової підтримки, а ще – механічне регулювання довжини подушки. Також водійське крісло в топовій комплектації сертифіковане за вимогами AGR, тож забезпечує найвищий рівень комфорту для спини.
Peugeot 408 взагалі демонструє найвищий рівень турботи про водія. Ось лише пара прикладів. Коли під час паркування ви під’їдете заднім ходом до перешкоди, то на величезному центральному дисплеї чудової роздільної здатності побачите не лише вид позаду та з висоти польоту птахів, але й великим планом вид зверху бампера та самої перешкоди, що дає змогу співвідносити їхні розміри та взаємне розташування задля філігранного паркування. А якщо око камери заднього виду раптом забруднилося, не треба виходити та протирати його – достатньо натиснути на віртуальну клавішу того ж центрального дисплея та увімкнути омивач. Так, окремий омивач для камери заднього виду! І він є навіть у стартовій комплектації Allure Pack, хоча сама камера в цьому оснащенні має кут огляду на 180 градусів.
Але в будь-якій комплектації Peugeot 408 запропонує легке та швидке підключення смартфона за допомогою бездротових Apple CarPlay та Android Auto, тоді як Mirror Screen буде “дзеркалити” екран смартфона на центральному дисплеї. Це зручно, якщо ви, наприклад, хочете використовувати задля навігації інші застосунки замість стандартного сервісу Google.
Цікаво, що дисплей у Peugeot 408 має своєрідне продовження – невеличку додаткову сенсорну панель i-Taggles. На ній розташовані віртуальні гарячі клавіші, аж 6 штук, функцію яким ви можете призначити самі. І це, знову ж таки, дуже зручно.
Надсучасний та зручний не лише кокпіт та його вміст, а й взагалі архітектура самого автомобіля, бо Peugeot 408 побудовано на новітній платформі EMP2 V3, яка є більш ефективною, безпечною та комфортною. Порівняно з EMP2 V2 оновлено 50% частин: від підсилювача керма, кермової колонки та паливного бака до амортизаторів, стабілізаторів, передніх супортів та підсилювачів гальм. Вихлопна система? Теж нова, як і система кондиціювання повітря.
Тестовий автомобіль не перший Peugeot, що використовує платформу EMP2 V3. До прикладу, ми вже тестували Peugeot 308, який теж побудований на ній. Тоді нас вразила керованість 308-го, тож було цікаво, чи вдасться управляти Peugeot 408 із тим же азартом.
Ось вам висновок, буквально двома словами: ще б пак! Незважаючи на більш значні габарити: довжина 4687 мм, ширина 1848 мм (без урахування дзеркал), висота 1478 мм та база 2787 мм, 408-й чудово слухається керма та азартно атакує повороти. Ба більше: прекрасна керованість тут поєднується із виразною динамікою руху. Річ у тім, що під капотом Peugeot 408 розташований двигун, який не часто зустрінеш у модельній лінійці французького бренду – турбобензиновий об’ємом 1,6 л та потужністю 215 сил! Їх цілком вистачає, щоб розігнати Peugeot 408 до 100 км/год усього за 7,9 секунди. Тож незабутні емоції, які викликає цей автомобіль, мають не лише естетичну природу.
Чи не є занадто дорогими ці емоції з погляду споживання пального? Важливу роль, звісно ж, відіграє стиль їзди. Якщо не ганяти у стилі “педаль у підлогу”, то апетит Peugeot 408 можна назвати вельми помірним як для його динамічних якостей: 9,5-10,5 л у місті. Якщо ж намагатися економити, від цих значень можна сміливо відняти літр або півтора. Але не надто сподівайтеся, що втримаєте себе в шорах, бо цей Peugeot вміє завести! Ви легко зможете перевірити це твердження особисто, записавшись на тест-драйв.
Зауважимо, що навіть уночі не доведеться їздити тихцем. І справа не лише в чудових, без перебільшення, матричних фарах, що виконані за технологією Peugeot Matrix LED 2.0. Хоча в них, звісно, теж, бо маємо п’ять режимів освітлення, з яких Peugeot 408 сам обирає той, що зараз підходить найкраще. Світло миттєво пристосовується до умов руху, враховуючи швидкість, характер руху, навантаження та навіть погоду (тут є спеціальний режим туману).
Але поруч із технікою, що принципово покращує освітлення, працює обладнання, яке дарує людині за кермом 408-го… котячий зір! Адже тут передбачена навіть опціональна система нічного бачення. Щоб скористатися її допомогою, не треба нічого спеціально вмикати чи налаштовувати – достатньо, щоб було увімкнене ближнє світло фар. І якщо температура повітря не нижче -30 градусів та не вище +28, а швидкість не більше 160 км/год, то фактично отримаєте додаткову пару очей, що пильнують за дорогою. І не дарма: наприклад, завдяки системі Night Vision я вчасно запримітив великого собаку, що стояв на узбіччі, та пішохода, який саме збирався переходити дорогу в невстановленому місці. У правій частині панелі приладів раптом виникло їхнє зображення у жовтій рамочці. Мовляв, шановний водій, зверни, будь ласка, увагу! До того ж це чемне попередження з’явилося заздалегідь, тому я встиг вчасно знизити швидкість.
Окрім Night Vision Peugeot 408 у топовій комплектації GT запропонує ще декілька цікавих опцій, як-от бездротова зарядка для смартфона, Hi-Fi система Focal, панорамний люк, оздоблення преміальною шкірою Nappa синього або чорного кольору.
До стартової комплектації Allure Pack теж є що додати. До прикладу, електричний обігрів акустичного лобового скла, бездротову зарядку для смартфона, камеру 360 градусів кругового огляду, сигналізацію.
Не дуже багато, чи не так? А все тому, що навіть стартове оснащення Allure Pack пропонує безліч того, за що зазвичай треба доплатити. Тут буде і адаптивний круїз Stop&Go, і купа систем безпеки, включаючи попередження про зіткнення, систему моніторингу сліпих зон, екстреного гальмування у місті та попередження про поперечний рух позаду. Буде навіть система навігації!
Якщо бажаєте більш просунутого асистента утримання обраної позиції у смузі руху Lane Positioning Assist, сидіння водія AGR, безрамкове дзеркало заднього виду із електрохромним покриттям, а головне, фари Full LED з технологією Peugeot Matrix LED та 3D панель приладів, то вам саме до GT.
Але хоч би яку комплектацію ви обрали, отримаєте автомобіль із неймовірно спокусливою зовнішністю, чудовими драйверськими властивостями, відмінною динамікою та помірним споживанням пального. А ще – з нескінченною батарейкою позитивних емоцій, заряд яких ви будете відчувати кожного разу, підходячи до свого Peugeot 408. Бо він дійсно є унікальним та неповторним.