Цікаве

Бізнес-література — панацея від проблем?*

Змалечку та впродовж усього життя ми звідусюди чуємо, як корисно читати книги. Так, дійсно, читання схоже на самоосвіту: це важно заперечувати. Але чи реально знайти у виданнях відповіді на всі питання, особливо коли справа стосується підприємницької діяльності?

Насправді бізнес-література сьогодні заполонила полиці книжкових магазинів. Тут можна придбати все — від історій успіху до покрокових інструкцій для досягнення цілі. Однак не поспішайте купувати перше ж видання, яке потрапить під руку: більшість таких книг взагалі не містять корисної інформації. Якісних видань для бізнесменів украй мало, а їхня ефективність залежить насамперед від того, чи вмієте ви правильно читати таку літературу.

Думки успішних підприємців щодо бізнес-книг розділилися. Одні стверджують, що бізнесова література є невіддільною частиною їхньої самоосвіти, а інші називають читання безглуздим марнуванням часу. Істина завжди десь посередині, тож не шукайте у виданнях керівництво з побудови успішної власної справи.

Загалом усі книги про управління бізнесом умовно поділяються на дві категорії:

  • історії успіху видатних бізнесменів;

  • практичні видання.

До першої категорії належать біографічні видання про людей, які досягли вершин у своїй діяльності. Така література має високий попит. Зараз активно перекладаються книги про Генрі Форда, Ілона Маска, Барака Обаму, Стіва Джобса, а також можна відшукати видання про успішні українські стартапи. Одразу варто уточнити, цікава історія з чіткою послідовністю викладу може спрацювати як рушійна сила, яка мотивуватиме працювати задля досягнення мети, але люди рідко розкривають свої секрети, тож не сподівайтеся знайти їх у біографії.

Друга категорія — література з практичними порадами, як правильно розподіляти час, організувати роботу в офісі, запустити рекламну кампанію тощо. Такі видання містять конкретні поради та приклади втілення тих чи інших проєктів, лайфхаки з підприємництва. Вони можуть бути дійсно корисними, якщо ви не тільки прочитаєте їх, але й спробуєте застосувати окремі поради на практиці.

Але існує ще й дійсно погана, навіть шкідлива література. Зазвичай це стандартні історії про силу позитивного мислення або опис цінностей компанії. Усе це насправді важливо, та насамперед бізнес має приносити прибуток. Якщо ваші рахунки пішли в мінус, навряд чи ви знайдете в цьому позитивні сторони.

Як читати бізнес-видання?

Щоб отримати хоча б мінімальну користь від читання подібної літератури, варто дотримуватися наступних рекомендацій:

  • ретельно вибирати книги про бізнес, обов’язково прочитати рецензію, переглянути зміст та кілька розділів на наявність прикладів і порад;

  • купувати паперовий формат, оскільки на ньому зручно відмічати цитати та періодично повертатися до них;

  • після читання написати коротке резюме, це допоможе структурувати отриману інформацію;

  • ставитися скептично навіть до авторитетних авторів. Це не означає, що не можна вірити їхнім словам: просто варто аналізувати прочитане;

  • систематизувати читання. Ділова література читається не для відпочинку, тож не чекайте відповідного настрою, а приділяйте читання час щодня;

  • обговорювати прочитане з людьми, які цікавляться цією тематикою. У дискусії народжується істина.

Враховуйте, що для максимального результату не слід читати поверхово або за діагоналлю, вихоплюючи лише ключові фрази зі сторінки. Треба глибоко зануритися в текст, аналізуючи кожну ідею автора. Цей процес забирає багато часу, проте ви можете бути впевненими: воно принесе користь. Звичайно, за умови вибору якісного видання.

Очевидно, що бізнесові видання — не дадуть відповіді на актуальні для вас питання, однак вони прочинять для вас досвід інших підприємців та скерують у правильному напрямку. Тож не нехтуйте читанням подібних книг: воно скоріше корисне, ніж ні.

*на правах реклами

Back to top button