СвітУкраїна

Експерти дали невтішний прогноз щодо Кримського мосту (ФОТО)

Будівництво Кримського моста вже четвертий рік супроводжується постійними проблемами для проектувальників, а разом з тим і для бюджету РФ. Помилки в розрахунках влітають державі в круглу суму, з кожним роком міст стає все дорожче. Про це пише 1NEWS, посилаючись на ZIK.

Але якщо в уряді готові віддавати сотні мільярдів на «будівництво століття», то для безпеки моста не робиться нічого.Природні явища у вигляді штормів, зсувів, льодоходів, складної геології і сейсмічних зон на місці будівництва несуть реальну загрозу його руйнування, що може спричинити за собою численні жертви.Нещодавно в ЗМІ з’явилися нові відомості про проблеми, пов’язані зі зведенням моста. Які наслідки вони принесуть – OBOZREVATEL дізнавався у інженерів.

В руках активістів Українського Кіберальянсу виявилися секретні документи і фото, які напередодні пересилалися окупантами з Криму керівнику Федерального агентства залізничного транспорту РФ.У повідомленні від так званої держустанови Республіки Крим «Служба автомобільних доріг Криму» вказується на проблему зсувів на ділянці єдиної автодороги, яка веде до Кримського мосту з боку Керчі.

«Повторно нагадуємо, що бездіяльність щодо вирішення даного питання може спричинити за собою сповзання всього основного ходу автомобільної дороги і як наслідок – припинення транспортного руху по єдиному підходу до Кримського мосту», – сказано в документі.Старший науковий співробітник Інституту водних проблем Російської академії наук, гірничий інженер-гідрогеолог Юрій Медовар розповів, що все це відбувається через те, що ніхто не проводив належних досліджень перед будівництвом конструкції. Тепер же постійно доводиться все допрацьовувати, що тягне за собою додаткове фінансування.

«Та сторона мосту, яка йде на півострів, наскільки я пам’ятаю – це зсувний схил, і він повинен повзти, бо на ньому зосередили великі навантаження, до всього іншого, туди увійшов і міст. Його можна закріпити, але це знову потягне додаткові витрати, і потрібен постійний моніторинг берега, тому що якщо він поповзе, то за ним поповзе і дорога. І таких прикладів в історії дуже багато», – каже вчений.

Проблему усунути можна, вважає Медовар, але лише на деякий час. Як мінімум потрібно провести геологічну зйомку і дізнатися причини ковзання грунтів, зайнятися зміцненням.

«З точки зору геології – це найбільш невдале місце для моста, а так «наваяти» можна все, ось і «наваяли», тепер будуть вкладати гроші. Я боюся, що експлуатаційні витрати на утримання цього мосту переважать вартість його самого, до цього все йде», – заявив він.

За опублікованими даними про фактичні глибини акваторії порту Керч, Керченський підхідний канал восени 2015 року дозволяв проводити в торговий порт судна з осадкою до 8 метрів, а в січні 2019 року прохідна осадка суден зменшилася до 4,9 метра. Причому цей процес різко активізувався після початку будівництва Кримського моста.

На думку фахівця, який пропрацював в портах Керчі майже два десятка років, замулювання каналу – природний процес, тільки раніше він проходив набагато повільніше. Після початку будівництва Кримського моста в наприкінці 2015 року замулювання стрімко зросла. Портовики кажуть, що це через змінену гідродинаміки в Керченській протоці.

«Потік води з Азовського моря виносить пісок і мул, який не може повністю пройти повз опори моста. Створюється ефект «гребінця». Потік прагне обігнути міст і мул заноситься в акваторію Керченської бухти, яка починає активно міліти», – розповів експерт місцевому виданню « Керч.ФМ «.

Відзначається, що цей фактор негативно впливає на Керченський порт, зарплати співробітників морської галузі вже знизилися в кілька разів за останні 5 років.

Така ж проблема спостерігається в самій Керченській протоці. За останні роки там відразу кілька судів сіли на мілину на фарватері з Кавказького боку в тих місцях, де раніше вони вільно проходили.

«Йде порушення експлуатації судноплавства, ось в Азовське море судна пройти не можуть. Ну а що ви хотіли? Порушилися водообмін між двома морями, опори посадили дуже близько одна до одної, і так низько, щоб не дай Бог українські моторні човна не пропливали і диверсій не здійснювали. Також порушилася глибина, опори скоротили течію в два рази. Можливо пішли виноси, через те, що відмітка рівня моря знизилася, а може через те, що піднялося дно моря», – пояснює Медовар.

Автор двох українських проектів Кримського моста, інженер і мостобудівник Георгій Росновський підтвердив, що об’єкт повністю порушує норми судноплавства в Керченській протоці.

«Те, що вони будують – це жахливо. Навіть є документи, в яких сказано, що будувати міст там не можна через умови судноплавства, там висота під мостом всього 35 метрів – це неприпустимо, має бути не менше 50, а краще 70 метрів. Невелика частина моста відкрита для судноплавства, а далі йдуть маленькі прольоти, це теж неприпустимо», – говорить мостобудівник.

При цьому, про проблеми судноплавства через спорудження моста повідомлялося ще 15 років тому.

«Є лист тодішнього капітана Керченського порту, який писав, що в цьому місці не можна будувати міст, тому що судноплавний канал має повороти, але ж Керченська протока ж ширша, ніж судноплавна частина. Через Кримський міст незрозуміло, де проходять межі судноплавства, тому деякі кораблі на мілину натикаються», – сказав Росновскій.

На думку інженера, з мілиною можна боротися, проводячи роботи по очищенню і поглибленню каналу, але для цього знову варто проводити дослідження і виділяти додаткові гроші.

Tags
загрузка...

Related Articles

Back to top button
Close