Ексклюзивне

Кличко тримає удар: станції метро «Львівська брама» – бути

В центрі Києва в районі Львівської площі з’явились плакати із закликом до міського голови Києва Віталія Кличка виконати обіцянку з вирішенням питання щодо відкриття станції метро «Львівська брама». «Кличко обіцяв – Кличко виконає», «Станції метро «Львівська брама» – бути» – плакатами з такими написами помітили журналісти 1News на самій Львівській площі та на вулицях Ярославів Вал, Бульварно-Кудрявська і Січових Стрільців.

На плакатах, окрім закликів, зображений проект виходу зі станції «Львівська брама» та рішення, які були прийняті щодо її відкриття.

Перехожі жваво реагували на появу плакатів та обговорювали план проекту станції.

«Ну нарешті, – розповіла місцева жителька журналісту, який фотографував плакати. – Ми чекаємо на відкриття станції вже 20 років».

У 2017 році міський голова в ефірі телеканалу «NewsOne» заявив, що станція метро «Львівська брама» буде запущена вже у 2018 році. Після цього активісти декілька разів влаштовували мітинги перед Київською міською державною адміністрацією із закликом до Кличка виконати дану обіцянку.

https://www.facebook.com/metrolvivskabrama/videos/1760004054300538/

В той же час ініціативна група, що складається з жителів мікрорайону Львівської площі, почала збір підписів за відкриття відповідної станції метро. Підписні листи були направлені у 2019 році новообраному Президенту України Володимиру Зеленському, тодішньому Голові Офісу Президента Андрію Богдану та на той час Голові партії «Слуга народу», а нині спікеру Верховної Ради Дмитру Разумкову. Ініціатори просили посприяти у вирішенні питання щодо відкриття метро «Львівська брама», яке за даними «Київметробуду» вже побудоване на 80% і залишилось тільки спроектувати вихід зі станції.

Офіс Президента 9 липня 2019 року відреагував на звернення ініціативної групи і зазначив, що воно надіслане за належністю на розгляд до Київської міської державної адміністрації з проханням повідомили ініціаторів та Офіс Президента про прийняте рішення.

Водночас Департамент транспортної інфраструктури КМДА у листопаді 2019 року відповів на звернення ініціативної групи, що будівництво нових ліній, дільниць і станцій метро здійснюється за пріоритетними напрямками, відповідно до затверджених планів, у межах фінансових можливостей міського та державного бюджетів.

«Будівництво станційного комплексу «Львівська брама» з будівництвом входу на міському рівні перебачено Генеральним планом міста Києва до 2020 року, затвердженим рішенням Київської міської ради від 28 березня 2002 року №370/1804, Комплексною схемою транспорту міста Києва на період до 2020 року, затвердженою рішенням Київської міської ради від 16 червня 2005 року №433/3009 та Стратегією розвитку міста Києва до 2025 року, затвердженою рішенням Київської міської ради від 15 грудня 2011 року №824/7060», – говориться у відповіді транспортного департаменту.

В той же час у КМДА додали, що Програмою економічного і соціального розвитку міста  Києва на 2018-2020 роки капітальні вкладення по Об’єкту (мається на увазі станційний комплекс «Львівська брама» – ред. 1News) не передбачені.

Однак у Міській цільовій програмі розвитку транспортної інфраструктури на 2019-2023 роки міська влада передбачила, що будівництво станції метро «Львівська брама» заплановане в період 2020-2022 років. Заплановані витрати складають 1 млрд. 154 млн 840 тисяч гривень. З них у 2020 році планується виділити 6 млн 365 тис гривень, у 2021 році – 518 млн 882,3 тис гривень, а в 2022-му – 629 млн 592,7 тис гривень. В разі реалізації проекту міська влада очікує, що це «поліпшить транспорте забезпечення мешканців районів, прилеглих до Львівської площі у Шевченківському районі, створить нові робочі місця та зменшить обсяги незавершеного будівництва». Орієнтована кошторисна вартість – 1 млрд 087 млн 807,4 тис. гривень, тривалість будівництва – 32 місяці.

Експерт в транспортній сфері Олександр Кава в коментарі виданню «Знай» 4 червня 2020 року зазначив, що насправді, аби звести тунель на станції «Львівська брама», знадобився всього рік, а ціна питання склала б не більше 400 млн грн. «Перше, що потрібно було б зробити – це добудувати вихід на вже готовій станції «Львівська брама», яка простоює вже 25 років. Це вирішило б чимало проблем. Все впиралося у те, що у 1996 році місто заключило договір з компанією, що мала будувати на Львівській площі підземний торгівельний центр, в який і прямував би вихід з метро», – зазначив Кава.

Метро «Львівська брама» почали будувати у 80-х роках 20 століття між станціями «Лук’янівська» та «Золоті ворота». Однак з 1996 року вона стоїть законсервованою. Причина зупинення будівництва полягає не стільки у недостатньому фінансуванні, скільки у суперечці, де саме має бути вихід зі станції. Першочергово планувалось, що вихід та вхід побудують на самій Львівській площі. Однак спочатку місто має розробити план повної реконструкції площі, враховуючи те, що вона належить до охоронної зони Софії Київської. Потім з’явилась ідея побудувати вихід зі станції на місці непрацюючого фонтану перед будівлею Будинку художників.

«Ось коли буде проект реконструкції цієї площі (Львівської площі – ред. 1News), тоді й побачимо, де має бути вихід зі станції. Тим часом ділянка побудована, тож слід було вводити в експлуатацію. Гроші, витрачені на будівництво, повинні приносити користь людям. І тоді вирішили тимчасово зробити цю станцію транзитною», – розповідав директор ТОВ «Київметропроект» Віктор Янікін у коментарі UATV в грудні 2019 року.

Міський голова Києва Віталій Кличко поки не прокоментував появу плакатів із закликом виконати обіцянку і нарешті відкрити станцію метро «Львівська брама». Однак враховуючи, що її будівництво таки заплановане у Міській цільовій програмі розвитку транспортної інфраструктури Києва на 2019-2023 роки, то є надія, що жителі історичного центру міста нарешті матимуть змогу користуватись «Львівською брамою», яка розвантажить щільний рух вулицями, прилеглими до Львівської площі.

1News.

Back to top button