Ексклюзивне

Чому соцмережі кепкують над символами «Євробачення-2017»?

30 січня стало відомо, яким буде слоган і логотип «Євробачення», що пройде в Україні навесні 2017 року. Конкурсна комісія обрала логотипом червоно-чорне етнічне намисто, а слоганом стане вираз «Celebrate diversity». Між тим, користувачі соціальних мереж неоднозначно сприйняти символи цьогорічного «Євробачення». Одним здалося, що намисто дуже схоже чи-то на косу Юлії Тимошенко, чи-то на іграшку для дорослих, іншим не сподобалися занадто темні кольори. Що ж до слогану, то у здебільшого консервативному українському середовищі, його також сприйняли у штики, оскільки у перекладі він означає «святкуємо розмаїття», що наштовхнуло багатьох на асоціацію з пропагандою сексуальних меншин.

Журналісти 1News розбиралися у тому, які ще були варіанти логотипів та чому не було їхнього громадського обговорення.

Лого з намистом – результат розробки творчих об’єднань Republique та Banda agency. Як зазначається у відповіді Національної телекомпанії України на офіційний запит видання «Українська правда. Життя», відбір відбувався не на тендері, а за «переговорною процедурою закупівлі». Відповідно до ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» така процедура застосовується як виняток при закупівлі творів мистецтва або при закупівлі, пов’язаній із захистом прав інтелектуальної власності або з переможцями мистецького конкурсу. Юридична особа «Гурт Ре Дизайн», яка зазначена переможцем переговорної процедури закупівлі на сайті Prozorro, створена з метою проведення процедури у законний спосіб, оскільки творчі об’єднання, що намалювали логотип, не мали своїх юридичних осіб.

 

Вартість закупівлі, яка вказана на сайті Prozorro, складає 420 000 грн. При цьому користувачам соцмереж така ціна здалася аж занадто високою. Зокрема, відома громадська активістка та дружина мера Глухова Тетяна Єскіна-Терещенко на своїй сторінці у «Фейсбук» пише, що «це» (мається на увазі намисто, яке їй, як і багатьом, не сподобалося – ред.) не може коштувати таких грошей. «Мені це дуже нагадує ситуацію з «чотирма кляксами» (туристичним логотипом Києва часів Януковича закупленим за 100 000 грн. у одного учасника в результаті «кишенькового конкурсу», скасованого після величезного скандалу), які дивним чином з’явилися знов», – пише Єскіна, при цьому зазначає, що серед інших варіантів, на її думку, більш доречним був той, у якому обігрувався петриківський розпис.

 

Прихильників варіанту з «петриківкою» у мережі справді виявилося багато. Однак чи не найбільшого відгуку отримала робота Ілони Сидорко, на якій зображений птах та серце з квітів.

 

Серед тих, кому сподобався цей варіант, ще наприкінці грудня 2016 року був прем’єр-міністр України Володимир Гройсман, який розмістив його на своїй сторінці у «Фейсбук».

 

Ті, кому лого, яке відзначив Гройсман, не сподобалося, одразу відмітили, що у написі «Ukraine», розміщеному в середині серця, «губиться» перша літера. Це може породити насмішки з боку проросійських шанувальників «Євробачення», адже прибічники Кремля вже давно вважать, що коренем у назві «Україна» є «окраїна». «”kraine” – фуу… совок дремучий! Новый логотип просто отличный, соответствует духу времени и сделан на 5!», – пише користувач Sergii Popovych.

Інший користувач соцмережі Рома Семыкин зробив влучне зауваження, що «в тих умовах, в яких живе країна, яскраві фарби будуть трохи зайвими», тому на його думку, обраний логотип з намистом відповідає духу часу: «А мне нравится как они выбрали. В тех условиях, в которых живет страна, яркие краски будут немного лишними. Тем более 9 мая первый полуфинал. А символ этого дня мак. Красный и черный».

Порівнюють у «Фейсбук» обраний логотип і з тими, які були у попередніх конкурсах. Варто зазначити, що у такому контексті український варіант виглядає чи не найкреативнішим. Хоча декому червоно-чорне намисто чомусь нагадало кільце ковбаси.

 

А ось ще декілька креативних реакцій на червоно-чорне намисто:

 

 

 

Користувач Claw у Twitter`i розмістив інші варіанти логотипів, серед яких яскраво відрізняється картинка з деревом, яку можна порівняти з візуалізацію, що була присутня в переможному номері Джамали минулого року. Однак вона не знайшла значної кількості позитивних відгуків.

 

На сайті Національної телекомпанії України зазначається, що обрані слоган і логотип «Євробачення-2017» «дають розуміння української культури та уявлення про те, що чекатиме на фанів, які приїдуть до Києва в травні. Україна відзначиться поєднанням культури, технологій та індивідуального творчого запалу всіх 43 конкурсантів». «Логотип добре доповнює творчий дизайн цьогорічного пісенного конкурсу, в основі якого – традиційне українське намисто, що є не тільки найдавнішою жіночою прикрасою, а й вважається оберегом. Неповторності прикрасі надає саме те, що вона складається з великої кількості різноманітних намистин, кожна з яких – особлива», – говориться у повідомленні.

Всього у конкурсі на творче оформлення пісенного конкурсу брали участь 11 креативних агенцій: Havas, BBDO Ukraine, ThinkMcCan, ADVENTA Lowe, J&I, Art Nation (UDC), Arriba, Banda agency, Republique, Green Penguin і TWIGA Idea.

10 та 11 листопада 2016 року було відібрано 5 найкращих пропозицій від команд ADVENTA Lowe, Banda agency, BBDO Ukraine, Republique і TWIGA Idea. В результаті дует двох творчих об’єднань розробив найкращий варіант, який був обраний комісією.

Аби примирити тих, хто вважає, що обрані символи «Євробачення-2017» – недостойні, наводимо слова виконавчого директора Євробачення Йона Ола Санда: «Використання цього прекрасного і значимого логотипу, заснованого на традиційному оберегу, створює не тільки відчуття історичності, а й сучасності – в зовнішньому вигляді і подачі. Оскільки ця тема є ключовою для команди «Євробачення-2017», ми з нетерпінням чекаємо фантастичне шоу в травні».

Півфінали «Євробачення-2017» пройдуть 9 та 11 травня 2017 року, а фінал – 13 травня.

З державного бюджету України на 2017 рік на подію передбачається виділення 655,7 мільйонів гривень.

Ще декілька місяців тому обговорювалася ідея про те, що церемонію відкриття Євробачення-2017 можуть провести на території Софійського собору.

Згодом урочисте відкриття пісенного конкурсу, у якому візьмуть учать учасники з 43 країн, вирішили провести біля Маріїнського палацу в центрі Києва.

Анна Межова.

Back to top button