Українці розповіли, які обов’язки мають виконувати чоловіки й жінки у сімейному житті
Більшість українців досі вважають, що готування їжі й хатні справи є "жіночою" справою, тоді як чоловіки повинні заробляти більше грошей
В Україні соціологічне опитування щодо гендерних ролей і стереотипів засвідчило, що більше двох третин українців погоджуються з тезою про те, що головне покликання жінки – народити дитину.
Про це свідчать результати опитування соціологічної групи “Рейтинг”, – інформує 1NEWS.
Оцінюючи життя у сім’ї та парі, частіше “жіночими” обов’язками респонденти вважали приготування їжи (64 відсотки), та хатні справи (56 відсотків). 30-40 відсотків опитаних зазначили, що цю роботу виконують як чоловіки, так і жінки. Лише 3 відсотки сказали, що ці обов’язки частіше лежать на чоловіках.
Говорячи про виховання дітей, половина опитаних зазначили, що цим займаються обоє з подружжя.
Водночас 41 відсоток респондентів стверджували, що це частіше робить жінка.
Також близько половини опитаних зазначили, що розпоряджання бюджетом та організація відпочинку є обов’язком як чоловіка, так і жінки. Водночас третина зазначили, як в фінансових, так і питаннях дозвілля частіше керують жінки. Оскільки сім’ї та домогосподарству жінки приділяють більше уваги і це є їх “роботою”, то, відповідно вони і розпоряджаються.
Як зазначають соціологи, стереотип “чоловік керує на роботі, жінка – вдома” частково зберігається.
Говорячи про можливості кар’єрного зростання в Україні, близько половини опитаних вважають, що як для чоловіків, так і жінок вони є однаковими. Попри це, третина переконана, що у чоловіків у цій сфері є переваги, стосовно жінок такої думки дотримуються лише 12 відсотків.
Соціологи зазначають, що найбільш незгодні респонденти були з твердженнями, що жінка повинна слухатися чоловіка, що роль домогосподарки є повноцінною реалізацією для жінки та що чоловіки зазвичай розумніші за жінок.
“Ці стереотипи є занадто архаїчними, тому через трансформацію ролей поступово зникають”, – йдеться у поівдомленні.
Опитування проводилося 27-28 лютого серед 1500 респондентів від 18 років в усіх областях України, крім тимчасово окупованих територій Криму та Донбасу. Вибірка репрезентативна за віком, статтю і типом поселення. Помилка репрезентативності дослідження з довірчою імовірністю 0,95: не більше ніж 2,5 відсотків.
Джерело: Німецька хвиля