Поєднання офлайн і онлайн продажів: з чого почати
Якщо ви відчуваєте, що ваш офлайн-бізнес почав втрачати стабільні темпи масштабування, саме час подумати про розвиток в бік онлайн-продажів. В інтернеті немає обмежень за часом роботи, вам не потрібно платити дорогу оренду, і ви зможете охопити нових клієнтів, до того ж пропонуючи більший асортимент, який не обмежується розмірами вашого складу.
У цій статті команда Shop-Express зібрала ключові аспекти запуску інтернет-магазину і початку онлайн-торгівлі у поєднанні з традиційними продажами офлайн.
Технічні вимоги до інтернет-магазину: що він повинен «вміти»
Незалежно від того, чи плануєте ви розробити сайт з нуля або відкрити інтернет-магазин для власників офлайн-бізнесу на спеціалізованій платформі, враховуйте основні вимоги до таких ресурсів для успішного розвитку в ecommerce.
Мобільна оптимізація та зручність користування
Інтернет-магазин має бути адаптований до різних пристроїв і типів екранів. Оскільки більшість покупок зараз відбуваються саме через смартфони, адаптивний дизайн та швидке завантаження сторінок — ключові фактори успіху.
Інтеграція з платіжними системами
Безпечна та надійна платіжна система — обов’язковий елемент будь-якого інтернет-магазину. Необхідно забезпечити підтримку різних методів оплати, таких як банківські картки, цифрові гаманці та навіть можливість післяплати.
Інтеграція з системами автоматизації
Для ефективного управління запасами та замовленнями має бути передбачена можливість підключення CRM (системою управління взаємовідносинами з клієнтами) та ERP (системою планування ресурсів підприємства). Додатковою перевагою буде інтеграція систем автоматизації email-розсилок, чат-ботів, поштовими сервісами тощо.
Безпека даних
Захист персональних даних клієнтів — один із головних викликів для будь-якого інтернет-магазину. Важливо використовувати SSL-сертифікати, налаштувати двофакторну аутентифікацію та забезпечити дотримання всіх вимог з безпеки. Наприклад, на Shop-Express встановити SSL-сертифікат можна в один клік і без додаткової оплати.
Зручна CMS
Щоб самостійно управляти інтернет-магазином та вносити будь-які зміни в кілька кліків, потрібна інтуїтивно зрозуміла та зручна CMS (система управління вмістом сайту). Наприклад, у CMS Shop-Express всі доступні інструменти для продажів та просування можна підключити в пару кліків та легко керувати отриманими можливостями.
Поєднання торгівлі онлайн та офлайн — це вже не просто тренд, а необхідність для сучасного бізнесу”, — Наталя, спеціалістка зі створення інтернет-магазинів на платформі Shop-Express.
Як організувати просування інтернет-магазину
Для розкрутки онлайн-бізнесу не знадобляться фізичні флаєри та вивіски — тут працюють зовсім інші інструменти (хоча є успішні кейси, коли трафік до інтернет-магазину ведуть з банерної реклами, наприклад, у метро). Основними майданчиками для просування інтернет-магазину є пошукові системи, соціальні мережі, месенджери та інші канали трафіку.
SEO-оптимізація
Щоб ваш магазин легко знайшли у Google, потрібно впровадити правильну SEO-стратегію. Це включає внутрішні роботи: оптимізацію контенту і технічних характеристик інтернет-магазина, покращення швидкості завантаження та використання відповідних ключових слів на сторінках. А також зовнішні методи, такі як лінкбілдінг, публікації в релевантних ЗМІ і на інших сайтах.
Технічні аспекти пошукової оптимізації включають: редаговані мета-теги, внутрішня перелінковка, налаштований robots.txt, мапа сайту sitemap.xml, коректна сторінка 404 та інші.
Реклама у соцмережах і месенджерах
Ви можете вести трафік з Facebook, Instagram, TikTok і LinkedIn. Наприклад, ділитися з підписниками інформацією про свої товари і додавати посилання на інтернет-магазин для оформлення покупки. Також можна запускати платну таргетовану рекламу через Facebook Ads для збільшення кількості замовлень.
Контекстна пошукова реклама
В Google можна запускати різні типи реклами. Наприклад, PPC (Pay per click) — це коли користувач, який шукає певний товар, бачить ваш інтернет-магазин першим у результатах видачі Google. Або Google Shopping — це показ товарів з вашого інтернет-магазину, що відображаються з фото, назвою та ціною. Це виглядає так:
Щоб запускати ефективну рекламу, в інтернет-магазині має бути передбачена наступна функціональність:
- Вивантаження товарних фідів (товарних файлів) у форматах, сумісних з Google Merchant Center, наприклад, XML або CSV.
- Можливість створювати і редагувати мета-теги.
- Інтеграція з Google Analytics та налаштування трекінгу конверсій.
- Можливість створювати окремі посадкові сторінки з повним керуванням вмісту.
Як ефективно управляти продажами офлайн і онлайн
Присутність бізнесу як офлайн, так і онлайн має безліч переваг. Перш за все, це розширення каналів залучення клієнтів, ріст кількості продажів та можливість почати експорт товарів. Але щоб одночасно керувати торговою точкою і інтернет-магазином, варто використовувати відповідні інструменти.
Інтеграція з допоміжними сервісами
Для ефективної роботи важливо забезпечити інтеграцію офлайн- і онлайн-даних. Це можуть бути спільні бази даних про клієнтів, замовлення та товарні запаси. Як ми вже згадували, в цьому допоможуть облікові, ERP- та CRM-системи, які дозволяють синхронізувати роботу фізичних та інтернет-магазинів у реальному часі.
Якщо ви плануєте виходити в онлайн, автоматизація і ведення єдиної бази даних — це основа. Це не тільки економить час, але й дозволяє уникати помилок, які можуть коштувати бізнесу дуже дорого”, — Володимир, власник інтернет-магазину на платформі Shop-Express.
Спільні програми лояльності
Впровадження єдиної програми лояльності для онлайн- та офлайн-покупців стимулюватиме клієнтів частіше звертатися до вас. Наприклад, бали за покупки, здійснені як в інтернеті, так і в фізичних магазинах, можуть бути використані для отримання знижок чи бонусів в обох каналах.
Click & Collect
Click & Collect — один із найпопулярніших підходів, який об’єднує обидва канали продажів. Суть дуже проста: клієнти оформляють замовлення онлайн і забирають товар у фізичному магазині. Це дозволяє економити час клієнтів та знижує витрати на доставку.
Підбиваємо підсумки
Щоб отримувати результат від поєднання офлайн- та онлайн-продажів, важливо використовувати системи автоматизації, управління продажами та різними каналами просування. Радимо передбачити ці функціональні можливості на самому старті, обираючи платформу для створення ефективного та сучасного інтернет-магазину.