Новий рівень драйва: Mazda CX-60 дарує неповторні відчуттяТест-драйв
Справжні фанати Mazda будуть у захваті: нарешті у бренда з’явився кросовер, який кидає виклик буденності!
Mazda CX-60 вже не просто красива та сучасна Mazda – вона без перебільшення неймовірна!
До того ж її краса має неабияке функціональне наповнення, адже СХ-60 – це перший кросовер Мазда, в якому фундамент дизайну заклали… інженери.
Вони й окреслили контур, а дизайнери вже розмалювали. Зовнішність вийшла не лише стильною, але й доволі багатонадійною, бо такий характерний профіль, який відрізняє CX-60 від інших кросоверів бренду – із довжелезним капотом та крихітним переднім звісом – вже сам собою є класичною ознакою преміальності. Тобто новітня Mazda CX-60 – це гра в сегменті, де вимоги досить високі, а ставки ще вищі.
Чи зіграли вони? Дивіться в нашому відео, де ми детально розповіли про найважливіше.
А ми повертаємося до текстової версії – для тих, кому читати за звичкою все ще зручніше, і продовжуємо оцінювати незвичний профіль Mazda CX-60. У ньому можна розгледіти не лише важливу ознаку преміум-сегмента, але й натяк на класичний, тобто задній, привод. Не хвилюйтеся, всі СХ-60 в Україні повноприводні – тільки це не той повний привод Mazda, до якого ви звикли.
Річ у тім, що двигун розташований уздовж, а не поперек кузова. І з цього багато чого випливає. По-перше, маємо первісно задній привод із додаванням переднього, а не навпаки. А по-друге, тут геть інший розподіл ваги, бо двигун з коробкою добряче зсунуті у бік колісної бази, якщо порівнювати зі звичними кросоверами Mazda.
Мотор у тестовій CX-60 великий, бензиновий, 3,3 літри. Зауважте, це в той час, коли деякі преміальні конкуренти взагалі задовольняються двома літрами, а буває навіть і менше. Розробка такого велетня в нашу добу, коли всім править даунсайзинг, це дуже сміливий, якщо не відчайдушний крок.
Напевно, його можна вважати за ще один прозорий натяк, бо такий видатний об’єм – це вже, безсумнівно, візитівка преміума. Як і повелося у преміальному сегменті, двигун має шість циліндрів, хоча розташовані вони не V-подібно.
У розташуванні циліндрів у ряд є свої переваги. Головна – це культура роботи двигуна, ступінь його врівноваженості. Тут поршні рухаються ніби парами зі своїми «віддзеркаленнями» з іншого боку мотора. Спочатку працюють кінцеві, тобто перший та шостий, потім – другий та п’ятий, а закінчують такт сусіди – третій та четвертий. Коли поршні першого та шостого циліндрів знаходяться у верхній мертвій точці, інші поршні рівномірно розташовані під кутом 120 та 240 градусів відповідно щодо робочого циклу, завдяки чому зворотньо-поступальні рухи поршнів самі врівноважують мотор.
До речі, компанію цьому 3,3 складає звичний двигун об’ємом 2,5 л, який, втім, незвично розташований: теж поперек, а не уздовж кузова. Обирати між цими двома моторами можна лише у стартовій комплектації Exclusive-Line, де вони є обидва; в середній Premium-Line – тільки 2,5, а в топовій Premium-Sport – тільки 3,3.
Щоб обрати між ними, потрібні аргументи. Єдиний мінус новітнього мотора в тому, що за нього треба доплатити десь двісті п’ятдесят тисяч гривень. Але потім починаються суцільні плюси.
Топовий двигун дарує не тільки більшу майже на 100 конячок потужність, тобто 284 к.с., але й більший обертальний момент та, що навіть важливіше, іншу криву цього моменту. У випадку з 2,5 отримаємо 261 Нм на трьох тисячах, а з 3,3 виходимо на максимум у 450 Нм на двох тисячах. Тобто більше та раніше.
Не дивно, що двигун 3,3 літри із технологією Mild Hybrid розганяється до сотні відчутно швидше: за 6,9 секунди замість 9,9 у випадку 2,5 л. Вражає інше: маємо майже однакове паспортне споживання пального в місті: 10,9 л/100 км та 11 л/100 км відповідно.
Чому так? Бо більший об’єм двигуна дещо компенсує гібридна система, яка дозволяє гасити його, коли він не потрібен, тоді як у мотора 2,5 системи I-Stop немає.
За містом 3,3 навіть економніший! Він буде мати менші оберти, ніж 2,5, при тій самій швидкості. Тобто якщо на трасі 2,5 вип’є десь 6,8 л на сотню, то 3,3 – 6,2. Різниця невелика, але є. У змішаному циклі перевага теж на боці 3,3 – 8 літрів на сотню замість 8,3. Саме такими є паспортні дані.
Не знаю, чи легко буде в реальному житті вкластися в них, бо з цим 3,3 складно їздити спокійно. Він провокує ще й ще раз відчути це неймовірне прискорення, почути цей вражаючий звук роботи могутнього мотора!
Але якщо ви зможете себе опанувати, то дійсно побачите паспортне споживання – перевірено! Втім, знову наголошую: тут важко поводитися лагідно із педаллю акселератора.
Проте можна цілком довіряти гальмівній педалі, бо разом із 3,3-літровим двигуном СХ-60 отримує більші гальмівні диски попереду: триста сорок сім міліметрів замість трьохсот двадцяти восьми. І це допоможе компенсувати різницю у спорядженій масі близько 120 кг між CX-60 із різними двигунами.
Але відволічемося трошки від цієї складної інженерії та заглянемо в салон. Він не розчаровує ані за формою, ані за наповненням. Перші суцільно цифрові прилади Mazda, солідна консоль, сяйво хромованих поверхонь – антураж на рівні. Як, власне, і матеріали оздоблення: пластик тут схожий на метал, а штучна шкіра на панелі приладів нагадує натуральну. Але на сидіннях натуральна шкіра з’являється вже в базовій комплектації Exclusive-Line, що починається з позначки в 1 796 400 грн для мотора 2,5 л та 2 052 000 для 3,3 л. Зауважимо, що в Exclusive-Line вже є майже все, що потрібно більшості водіїв – від безключового доступу та запуску двигуна до підігріву всіх сидінь та проекційного дисплея. Простіше перерахувати те, чого немає: вентиляції передніх сидінь, системи кругового огляду (замість неї камера заднього виду), адаптивного круїз-контролю, адаптивного дальнього світла та аудіосистеми Bose.
Але все з перерахованого разом із преміальною шкірою Nappa з’являється вже в середньому рівні оснащення Premium-Line за 2 012 400 грн. У ньому також можна відчути переваги системи персоналізації Mazda – зовсім нової технології, що впізнає водія за обличчям та підлаштовує під нього сидіння, дзеркала, положення керма і навіть аудіосистему!
Навіщо тоді топова комплектація Premium-Sport за 2 322 000 грн? Зараз пояснимо. По-перше, вона змінює деякі декоративні нюанси. Пластикові накладки на кузові отримують його колір, а зовнішні дзеркала, навпаки, стають чорними. Світлий хром решітки радіатора темнішає, як і колісні диски 235/50 R20. А по-друге, і це головне, замість 2,5-літрового мотора в комплектації Premium-Line оснащення Premium-Sport несе з собою той самий 3,3-литровий.
Втім, він не єдине, що дивує в Mazda CX-60 під час руху. Ось пригадайте, скільки разів у різних оглядах кросоверів Мазда ви чули: «тут той самий 6-ступеневий автомат»… Так було багато років, але все, він вже не той самий!
Автомат тепер 8-ступеневий, та й конструкція геть інша. Немає гідротрансформатора та, відповідно, механізму його блокування – тут електромотор та пакет дискових зчеплень.
Це означає, що жуйки під педаллю газу взагалі не повинно бути. І нема! Проте є чіткі та швидкі перемикання, часом навіть жорсткуваті – схожим чином відчувається робота спортивних роботів із подвійним зчепленням.
Втім, такий ефект виникає, тільки коли ви починаєте добряче притискати. Якщо ви лагідно ставитеся до педалі газу, то коробка лагідно ставиться до вас.
А ще тут доволі цікаві налаштування підвіски: жорсткість задньої нібито трохи менша за передню. До такої різниці в налаштуваннях інженери навмисно вдаються тоді, коли хочуть навчити машину ефектно мести хвостом у поворотах. Так, ця Mazda таке вміє, хоча хвіст уходить наперед дуже обережно та прогнозовано, і лише тоді, коли ви навмисно її на це провокуєте.
Чи сильно нахиляється Mazda CX-60 в повороті, враховуючи такі налаштування підвіски? Тут є одна маленька хитрість. Якщо перебільшити швидкість на вході в поворот та намагатися за будь-що запхати туди кросовер кермом, то він може і нахилитися. Але якщо будете хай помірно, але все ж притискати акселератор, то дозволите нормально спрацювати системі KPC, що гасить крени. Це нова цікава система, раніше на кросоверах Мазда її не було.
Вперше вона з’явилася на родстері Mazda МХ-5 22-го року. Це щось на кшталт системи керування вектором тягеля: пригальмовуємо внутрішнє по відношенню до повороту заднє колесо, даємо можливість зовнішньому підкрутити автівку в поворот. Навантаження на підвіску знижується, кузов вирівнює своє положення.
Інший спосіб змусити систему KPC спрацювати – це натиснути на гальма. Логіка зрозуміла: водій занадто швидко влітає в поворот, перекручує кермо, автівка нахиляється, водій лякається, тисне на гальма – кузов трошки вирівнюється, і, можливо, штанці цього драйвера залишаться сухими. Але я все ж не рекомендую гальмувати в повороті – краще повільніше увійти в поворот та потім швидше з нього вийти.
Тож підсумуємо. Mazda СХ-60, звісно ж, не ідеальна. Кришка багажника в неї підіймається не дуже високо – баскетболістам, можливо, доведеться трохи нахилити голову. Склопідйомники передніх дверей якось гучновато працюють. На дуже поганій дорозі щось в салоні може заспівати, щоб вам не було сумно. А головне, прайс на цей кросовер не дитячий.
Але більш помітного кросовера Mazda ще не було! Більш цікавого в керуванні кросовера Mazda ще не було! Він має сподобатися тим, хто любить та, головне, вміє їздити. Якщо ви вважаєте себе саме таким водієм – що ж, це дуже гідний претендент на ваші гроші. Завітайте до автосалонів Mazda та особисто переконайтеся в цьому!